fallback

Само зарядната мрежа на Tesla е по-скъпа от цялата компания BMW

Eксперт от Morgan Stanley оценява станциите Supercharger на 100 милиарда долара

Решението на Tesla да отвори огромната си мрежа за зареждане за други автомобилни производители несъмнено има значителни косвени ефекти върху цялата автомобилна индустрия. Темата става голяма и се допълва от факта, че новите електромобили от първите два партньора на Tesla за зареждане - Ford и GM, ще разполагат с конектора на Tesla за Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) в бъдеще.

 

 

Следователно конекторът NACS ще се превърне в новия златен стандарт, докато популярността на комбинираната система за зареждане (CCS) значително намалява. В резултат на това производителите на автомобили, които отказват да си партнират с Tesla и продължат да използват CCS, ще бъдат в значително неизгодно положение.

Този ход на Tesla за Supercharger провокира анализатори да се опитват да оценят стойността на мрежата Supercharger, защото конекторът на компанията NACS се превръща в стандарт за Северна Америка и може да разшири преднината на Tesla в зареждането, информира Electrek.

 

 

Чрез партньорството с Tesla, компаниите Ford и GM вече имат достъп до допълнителни 12 000 зарядни устройства в САЩ и Канада. Собствениците на техните превозни средства, разбираемо, ще трябва да плащат малко повече от потребителите на Tesla, за да зареждат в мрежата. По отношение на това колко приходи ще направи Tesla от отварянето на своята мрежа, някои анализатори смятат, че цифрата от около 3 милиарда долара до 2030 г. е правдоподобна.

Адам Джонас от Morgan Stanley, един от най-добрите анализатори на Tesla, обаче се опита да оцени мрежата Tesla Supercharger в нейната цялост. Джонас и неговият екип вярват, че в дългосрочен план Tesla може да произвежда и съхранява собствена слънчева електроенергия, за да захранва своите суперзарядни устройства.

 

 

Въз основа на това предположение и редица хипотетични сценарии екипът изгражда няколко варианта, използвайки различни прогнозни проценти мили в САЩ, изминати с електрически превозни средства до 2030 г., пазарни дялове на Supercharger, захранващи това изминато разстояние, средна ефективност от 4 мили на кВт/ч и приходи от $0,32 на кВт/ч.

Най-оптимистичният вариант при изчисленията на Адам Джонас сочи, че мрежата на Tesla Supercharger може да струва до 100 милиарда долара.

Подобна оценка би направила Supercharger по-ценна от няколко основни автомобилни производители като Hyundai и BMW. Важно е обаче да се отбележи, че това е все пак само подход на един анализатор, докато много други имат по-песимистични погледи. Въпреки това Адам Джонас се счита за един от най-добрите анализатори на Tesla и има доказан опит.

 

 

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Междувременно цените на бързо зареждане отново паднаха и са около 37 цента на квтч в Германия и 32 във Франция (за БГ няма инфо но предполагам е нещо като 65 стотинки)https://twitter.com/Electric_Maik/status/1668752628350861313?cxt=HHwWgoDS7ZHrzKguAAAA
fallback
Последни