fallback

Само зарядната мрежа на Tesla е по-скъпа от цялата компания BMW

Eксперт от Morgan Stanley оценява станциите Supercharger на 100 милиарда долара

Решението на Tesla да отвори огромната си мрежа за зареждане за други автомобилни производители несъмнено има значителни косвени ефекти върху цялата автомобилна индустрия. Темата става голяма и се допълва от факта, че новите електромобили от първите два партньора на Tesla за зареждане - Ford и GM, ще разполагат с конектора на Tesla за Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) в бъдеще.

 

 

Следователно конекторът NACS ще се превърне в новия златен стандарт, докато популярността на комбинираната система за зареждане (CCS) значително намалява. В резултат на това производителите на автомобили, които отказват да си партнират с Tesla и продължат да използват CCS, ще бъдат в значително неизгодно положение.

Този ход на Tesla за Supercharger провокира анализатори да се опитват да оценят стойността на мрежата Supercharger, защото конекторът на компанията NACS се превръща в стандарт за Северна Америка и може да разшири преднината на Tesla в зареждането, информира Electrek.

 

 

Чрез партньорството с Tesla, компаниите Ford и GM вече имат достъп до допълнителни 12 000 зарядни устройства в САЩ и Канада. Собствениците на техните превозни средства, разбираемо, ще трябва да плащат малко повече от потребителите на Tesla, за да зареждат в мрежата. По отношение на това колко приходи ще направи Tesla от отварянето на своята мрежа, някои анализатори смятат, че цифрата от около 3 милиарда долара до 2030 г. е правдоподобна.

Адам Джонас от Morgan Stanley, един от най-добрите анализатори на Tesla, обаче се опита да оцени мрежата Tesla Supercharger в нейната цялост. Джонас и неговият екип вярват, че в дългосрочен план Tesla може да произвежда и съхранява собствена слънчева електроенергия, за да захранва своите суперзарядни устройства.

 

 

Въз основа на това предположение и редица хипотетични сценарии екипът изгражда няколко варианта, използвайки различни прогнозни проценти мили в САЩ, изминати с електрически превозни средства до 2030 г., пазарни дялове на Supercharger, захранващи това изминато разстояние, средна ефективност от 4 мили на кВт/ч и приходи от $0,32 на кВт/ч.

Най-оптимистичният вариант при изчисленията на Адам Джонас сочи, че мрежата на Tesla Supercharger може да струва до 100 милиарда долара.

Подобна оценка би направила Supercharger по-ценна от няколко основни автомобилни производители като Hyundai и BMW. Важно е обаче да се отбележи, че това е все пак само подход на един анализатор, докато много други имат по-песимистични погледи. Въпреки това Адам Джонас се счита за един от най-добрите анализатори на Tesla и има доказан опит.

 

 

fallback
  • #21
    До 18 ( преди 1 година )
    Всъщност бързите зарядни на Тесла по статистика на Тесла се използват ако не се лъжа за 8% от изминатите за годината километри. Останалите се зареждат у дома от контакта. Разбира се в бъдеще този процент ще расте защото и тези които нямат гаражи ще преминат на ток, но това ще е на доста по-късен етап когато се изравнят цените на електромобилите и ДВГ, защото в момента няма смисъл да си купиш скъп електромобил ако не можеш да го зареждаш евтино и не минаваш достатъчно километри за да си заслужава
  • #20
    До 17 ( преди 1 година )
    Ти да не мислиш, че за прав ток на бърза зарядна станция 350 kw и за зареждане в къщи на 1,2 киловата монофазен ток, американците имат различни конектори за зареждане? Конекторът е един и същ. А трифазен ток в щатите няма. Има двуфазен с две фази, дефазирани на 180 градуса, като средната точка ги дели на две по 110(120) волта а между фазите напрежението е 220 (240) волта, в Европа фазите са три и е необходим още един кабел. Дефазирани са на 120 градуса 240V между 0 и фаза и 400V между фазите.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма свобода? Значи не мога да си произведа сам ток по средата на пустинята или в Антарктида с един солар? Значи не мога да отида в Африка, да си пусна генератора на племето и да си заредя колата на бензин? А според теб не мога да изключа връзката и никога повече да не получа ъпдейт? Или не е свобода това, че Тесла не ме задължава да извършвам поддръжка във фирмен сервиз когато и да е било? Бягай сега си вземи хонорара от посолството, но веднага го обърни в лв защото рублата пада всеки ден.
  • #18
    Пропов ( преди 1 година )
    Хахаха! Тесла е новият господар на света! Мъск е новият Исус от ЮАР! Да живее кралят. За поданниците - да мълчат и да слушкат и да плащат колкото им се каже. Избор, алтернатива - няма! Уж в демокрацията монополът е проблем. Тесла е схема за поробване на модерните зелени овчици. Кола зависеща от интернет и щепсел е всичко друго но не и свобода. Превръщат ви в акаунти - супер лесно контролрани и управляеми. Милиони коли с хората вътре могат да бъдат напълно управлявани от един човек със смартфон.
  • #17
    До 8 ( преди 1 година )
    Сега спри да онанираш с устата си и погледни какви глупости си написал. Искам да ми обясниш какво общо има една букса за ПОСТОЯНЕН ток с еднофазен (или трифазен) ток? След това ми обясни как си стигнал до извода, че САЩ няма трифазен ток?
  • #16
    До 11 ( преди 1 година )
    "С скорост 250 квт ще зареждаш само от 20% до 50%.След това от 50% до 80% скоростта на зареждане рязко пада,ще чакаш поне час."Е именно де. Имаш ИЗБОР. Ако бързаш, зареждаш на 4 места по 10 минути. Ако спреш да обядваш и не бързаш толкова, можеш да спреш само два пъти, но за по половин час и вместо 40 минути да изгубиш един час за общо спиране за 1000 км. Можеш да спреш и три пъти по за 15 минути. Разликата не е кой знае колко голяма.
  • #15
    Абе каскет ( преди 1 година )
    "Тия зарядни каква печалба трябва да правят на кВтч, че да оправдаят цена 100 милиарда?"Без да смятам ще ти кажа. Трябва да изкарат печалба колкото bmw които струват 100 милиарда. Трудно ли ти се вижда? За мен ми изглежда фасулска работа. На практика даже с настоящите 45 000 зарядни станции, е възможно да направят такива печалби при по-голямо натоварване, а като говорим за 2030 година, както бройката на тези зарядни станции ще е много по-голяма, така и мощността и ще правят повече оборот
  • #14
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Безплатен обяд няма! Стойте и гледайте....Те и субсидии ползваха...И данъци нямаха....
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5 - Има смисъл и за хората без гаражи, а в Северна Европа са много.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9 - Мен ме бърка това, че може да имаме по 1.5 лева на квч в един момент.
fallback
Последни