IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Резервна батерия на покрива ще спасява електромобилите

Новата технология на Ford увеличава пробега на колите на ток

Ford патентова технология, която прави възможно поставянето на резервна батерия на покрива. Това, според съсздателите на иновацията е лесен начин да се увеличи пробега на електрическите превозни средства.
 

Ford - батерия


Службата за патенти и търговски марки на САЩ е приела патент, който включва електрически SUV в стил Ford Bronco с необичаен багажник на покрива. В него има вградена батерия със зарядно. Патентът показва, че резервната батерия може да бъде инсталирана преди по-дълго пътуване. Това може да бъде особено полезно в райони, където няма станции за зареждане.

Ford планира да оборудва покривния модул с въздухозаборници, които ще охлаждат батерията. Те ще бъдат снабдени и с дистанционно управляеми вентили за осигуряване на защита от влага. Американските специалисти искат да направят корпуса на батериятана покрива  от полиуретанова пяна. Това ще помогне да се регулира нивото на топлинна енергия вътре в кутията.


Ford - батерия


Ford - батерия

Резервната батерия може да се зарежда по същия начин като електрическата кола. Достатъчно е да използвате фабричния кабел за зареждане и да го свържете към зарядната станция.


0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    А ти мисшиш ли че дизел два плс тона жип минава 1000км в гориста местност.Защо според вас препятствията и високата скорост намаляват разхода само на електричките но не и на двг
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    5 до 12 ( преди 1 година )
    Не говорех конкретно за това чудо, а за концепцията малка батерия и повече зарядни. Но иначе си напълно прав за тази допълнителна батерия.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Докато ако караш без това нещо отгоре, ще минеш около 400 км за 11 лв, 80kWh x 14ст, а после ще заредиш още 20kWh вместо за 5-6 часа от батерията на покрива, само за 5-6 минути на бърза зарядна за 14лв и ще изминеш същите 500 км за 5 часа по-бързо със средна цена 5лв/100км. С това на покрива ще минеш 300 км, така че пак ще ти трябват допълнителни 100 километра зареждане на бърза зарядна и нищо не печелиш, а си на пълна загуба.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    "Да хубаво е да има много зарядни, но започнеш ли да разчиташ на тях, разхода от 3лв/100 отива на 15-17лв/100." Зависи от гледната точка. Ако ще дадеш допълнителни 20 000 лв за това нещо на покрива, за да минеш 100-200 км повече на нощна тарифа, пак няма да ти излезе сметката, защото заради допълнителното въздушно съпротивление ще минеш 50 100 км по-малко на нощна и от 3 лева на 100 км ще ти скочи на 5 лв на 100 км, а после вместо да зареждаш на 15-17 лв на 100 км, ще зареждаш на 25!
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 1 година )
    Новия РАМ изминава 800км празен и по надолнище в америка! реално в една пресечена местност изминава 300км ако се молиш на бог през цялото време и си спрял климатика, не си си пуснал халдилната чанта и т.н. Да за другия има голям резервоар, но минаваш без проблеми 300 мили!
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Разбира се че РАМ бие Тесла по добавяне на допълнително тегло и тежи един тон повече за да мине 800 км с едно зареждане, но изминава 1 000 км за два часа повече време със 70% повече енергия. Дали това е предимство или недостатък сам можеш да прецениш.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Къде в България не можеш да стигнеш с електрически джип извън цивилизацията? А дори извън цивилизацията, беше доказано че при зареждане с генератор с една туба от 20 литра електрическия пикап изминава по-голямо разстояние, отколкото ако тази туба бъде сипана директно в резервоара на пикап с ДВГ. Тоест с електрическия пикап ще се наложи да носиш по-малко туби с гориво.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    РЕНО ФЕН ( преди 1 година )
    Ха Новият Рам минава над 800км с едно зареждане дори дизел не го мойе тва.Електричката вече би двг е не недодяланите електрички с малък батериен капацитет лато теслЪ
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сложете и още една в багажника та съвсем да не остане място за полезен товар.
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Хахаха ( преди 1 година )
    Вместо тая батерия по ефективно ще е да сложат 20 кв. метра соларни панели които да се разгъват когато колата е спряна за почивка. Хем ще зареждат, хем ще са като покрив над колата да пазят сянка и сухо. Но както и да е......Електрическите технологични недоразумения продължават да ни изненадват с "иновации". Голям смях ще падне когато след години се родят нови поколения с мозък в главите и преоткрият че по добро от дизела няма. Особено пък за джип който ще ходи извън цивилизацията.