IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Резервна батерия на покрива ще спасява електромобилите

Новата технология на Ford увеличава пробега на колите на ток

Ford патентова технология, която прави възможно поставянето на резервна батерия на покрива. Това, според съсздателите на иновацията е лесен начин да се увеличи пробега на електрическите превозни средства.
 

Ford - батерия


Службата за патенти и търговски марки на САЩ е приела патент, който включва електрически SUV в стил Ford Bronco с необичаен багажник на покрива. В него има вградена батерия със зарядно. Патентът показва, че резервната батерия може да бъде инсталирана преди по-дълго пътуване. Това може да бъде особено полезно в райони, където няма станции за зареждане.

Ford планира да оборудва покривния модул с въздухозаборници, които ще охлаждат батерията. Те ще бъдат снабдени и с дистанционно управляеми вентили за осигуряване на защита от влага. Американските специалисти искат да направят корпуса на батериятана покрива  от полиуретанова пяна. Това ще помогне да се регулира нивото на топлинна енергия вътре в кутията.


Ford - батерия


Ford - батерия

Резервната батерия може да се зарежда по същия начин като електрическата кола. Достатъчно е да използвате фабричния кабел за зареждане и да го свържете към зарядната станция.


0 от 500
  • #45
    2 rate up comment 0 rate down comment
    expert ( преди 10 месеца )
    Нищо не може да спаси Форд.
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Пешо и другите ( преди 10 месеца )
    Сега по колко литра туба си носиш резервно гориво? Къде я държиш? Само една туба ли носиш? Защо не носиш повече за всеки случай? В такъв случай, защо въобще би ти трябвала резервна батерия?
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 10 месеца )
    Искаме не искаме това ще е бъдещето, не ме кефи батерия на покрива, по скоро да измислят, резервна батерия на мястото на резервната гума.
  • #42
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 41 ( преди 10 месеца )
    Пак ли празни приказки без никакви цифри? Дай теглото на двата пикапа за да ги сравним? Дай мощността на зареждане за да ги сравним? Дай разходът за 100 километра за да ги сравним и да видим за колко време се зареждат 100 километра? А това за производствения капацитет не го казвай на никого! За миналата година са продадени 468,344 пикапа РАМ. През 2020 година tesla продаде 490 000 автомобила, а през 2022 година над 1,3 милиона. Тоест за две години си увеличи производствения капацитет с милион.
  • #41
    1 rate up comment 12 rate down comment
    До долният ( преди 10 месеца )
    А ми сравни му масата с тази на Сайбертрека аналогична е само дето сайбертрека аналогична е освен това има чо голям батериен капацитет ще излезе преди сайбертрека а Рам имат повече производствени мощности сиреч могат да осигурят необходимият производствен обем
  • #40
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 39 ( преди 10 месеца )
    Това звездите ли ти го проговориха? Защото РАМ не произвеждат собствени батерии, а ги купувате от същото място като другите. Точно това бяха и всичките критики към този пикап, че просто са натъпкали повече батерии за сметка на теглото и няма нищо иновативно в него.
  • #39
    1 rate up comment 8 rate down comment
    до долния ( преди 10 месеца )
    Това както споменах в РАМ са го решили чрез повишаване енергийната плътност тоест в единица обем имаш по голям енергиен капацитет сиреч без да увеличаваш обема посредством увеличаване на дължината или височината на пода на колата имаш повече квтч енрегийно съдържание като това не става за сметка на увеличена маса.
  • #38
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До 37 ( преди 10 месеца )
    Мога да се обзаложа че ще слезе от конвейера поне две години по-рано от пикапа на РАМ с който онзи сектант ни проглушава ушите, въпреки че по технически спецификации ще се зарежда три пъти по-бавно от пикапа на Тесла дори на хартия по спецификации на прототипа, а както знаем в реалността ги занижават. Точно както и са преувеличили пробегът с едно зареждане и се опитали да изкарат ефективността на Тесла от 25kWh/100км, което както всички знаем няма как да им се получи. Мнозина са опитвали!
  • #37
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До 28 ( преди 10 месеца )
    "пикапът на Тесла" .... дето цяла петилетка е още протитип?!? Като слезе от конвейрите, тогава обяснявай колко ще прекара на зарядните! Айде стига спорове по картинки!
  • #36
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 35 ( преди 10 месеца )
    На дълъг път подтоварен плаче новата кола на Турбо - hyundai i10 който тежи 935 кг и като тръгнеш със семейството му качваш допълнителни 600 кг, което е 65% допълнително тегло добавящо натоварване към към окачването и спирачките. При моя автомобил допълнителни 600 кг са само 30% допълнително натоварване. Електромобилите имат по-близко до теглото на моя автомобил и процентното натоварване ще е много по-малко. За hyundai дори не знам дали може да качи 600 кг полезен товар. Ще трябва да кара с 60