IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скандинавските страни изпитват затруднение с производството на бензин

Запасите от бензин, съхранявани в складовите съоръжения Амстердам-Ротердам-Антверпен (ARA), са се повишили значително

Рентабилността на производството на бензин в Скандинавия спадна драстично, до около 20.70 долара за барел, като причина за този спад се посочва ниското ниво на износ за западноафриканските пазари, съобщава Brecorder.


рафинерия


Рентабилността на производството на бензин претърпя сериозен удар, след като доставките от Северозападна Европа през ключови маршрути за износ към САЩ и Западна Африка паднаха през май до най-ниското си ниво от юни 2020 година Според проследяване на кораби от Refinitiv, потоците по двата маршрута са паднали до около 1.38 милиона тона през май от около 2.05 милиона тона през април тази година.

„Намалените потоци и приглушеният растеж на търсенето както на вътрешните, така и на ключовите експортни пазари, включително по-строгите маржове на рафиниране също са сред причините“, казва анализаторът на Refinitiv - Радж Раджендран.

Износът на бензин от Северозападна Европа за САЩ и се повиши рязко в края на май, но това не е достатъчно, за да компенсира слабия износ към Западна Африка. Слабото потребление заради повсеместната електрификация на автомобилния транспорт в Скандинавия също е причина за проблема. Така запасите от бензин, съхранявани в складови съоръжения в зоната за рафиниране на Амстердам-Ротердам-Антверпен (ARA), са се повишили значително до 1.32 милиона тона, според Ларс ван Вагенинген от Insights Global.

Както отбелязва Вагенинген, има известно търсене на бензин по поречието на Рейн, но това ще е временно явление, като то е свързано с ремонтни дейности в рафинериите във вътрешността на Германия.


0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 10 месеца )
    Немците си разконсервираха въглищните централи за да продават ток на французите, на които бяха аварирали половината атомни централи и заради липсата на ток от тях в комбинация с покачените цени на газа, се вдигна цената на тока в целия регион и България спечели милиарди от това, както и немците, защото тука се продаваше с огромна надценка чисто спекулативно, като себестойността му си беше същата като днес. Просто се продаваше над 10 пъти повече, отколкото струва като себестойност
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 10 месеца )
    Виждаш ли как ви лъжат с процентите. Можех да се закълна в децата си, че няма да сметнеш колко ще стане зареждането от 2,80 и съответно 4,80 на нощна и дневна тарифа. Продължаваш с мантрата че някога някъде съм объркал пет по 20% като самия аз направих на гост с малко г забележка, че бърка. Но самият ти не можеш да сметнеш, след увеличението, на дневна тарифа пак ще зареждаш под 5 лв, а на нощна под 3 лв за 100 км разбираш ли какви лъжат защото сте функционално неграмотни, математически неграмот
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 6,те за тва ли немците тая зима вадиха ток от ТЕЦ-ове,а зелените *** малчаха и Грета Толуб ерг я нема ниаква сигур са е проевала вече с някой узрял не зелен на които симпатизираше.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 10 месеца )
    О да. В момента около 40% от цената на колонката е акциз. Ако имаш 8/100 среден разход на една кола и 2.50 цена на бензина са 20лв гориво от които 8 лв акциз. При 10к км на година са 800 лв акциз. Който трябва да се вземе по-някакъв начин от електричките - данъци, застраховки, тол такси и т.н. А да не говорим за ДДС-то върху това гориво.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    До 12. Мина ми като заглавие, нямах време да го чета, мисля ставаше дума за Великобритания - оформя се огромна дупка в бюджета заради освободените от такси електрички и заради намалялото потребление на горива - в подзаглавието се говореше за горната половина на няколко стотин милиона - и ЕЛ се обсъждаше да плаща на килограм или на километър. Едни приходи трябва да дойдат от някъде, но електричарите вярват, че ще им се размине да не плащат - е няма такъв филм :)
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Кой би купил фотоволтаична централа, като знае че 6 месеца в годината - времето когато централата генерира най-много изкупната цена на тока ще клони към 0? А дори за разлика от ТЕЦ-а не може да я даде за старо желязо? Предвид фотоволтаичната централа на практика изисква само охрана и почистване от време на време, щом е фалирала значи е неспасяема. От къде ще орежеш разходи или генерираш нови приходи?
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Шминити, ама чеки малко. 1во Признаваш, че всеки инсталирал ВЕИ тази година е брутално пре(едикво). 2ро. За 1 година никой не си е изплатил инвестицията но да кажем облекчили са си положението. 3то Ние сме на 20 и няколко% ВЕИ в микса, вие говорите за стигане на 100 - а от сега нататък всеки ще е на загуба. 4то най-важно - на мен като потребител тока ми се повишава от тая работа, щото "държавичката" субсидира през моя джоб и всъщност навсякъде не само в бг цените на електричеството нарастват!!!
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до електричаря ( преди 10 месеца )
    От повече от месец има статии как фотоволтаични паркове спират при всеки малко по-слънчев ден. От тези цени страдат ТЕЦ-овете и особено АЕЦ-овете които ако днес решиш да ги спреш процеса отнема месеци. Съответно тези централи работят на загуба. Тази загуба ще се избие или с надбавки в цената на тока или с държавните данъци. Т.е. пак ти излиза от джоба. Добави и падащите приходи от акциз за горивата и се сети от къде ще дойдат парите отново.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Тесларска математика 5 години по 20% дават 100 %.Има го в архива на факти, многониковия.С увеличението на нощната тарифа,дневна и нощна почти се изравняват и ти изчезва евтиното зареждане в гаража.На бързите зарядни също ще има увеличение.Това няма да е последното увеличение на тока.Ще има и увеличаване на акциза.А бензина си поевтиня и поевтинява.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 10 месеца )
    Голямата работа като вдигнали тока. В крайна сметка на нощна пак е по-евтин. Можеш ли въобще да сметнеш ако до 1 юли 100 километра които се изминават средно с 20kWh струват на дневна 4,80 лв, а на нощна 2,80 лв, колко ще струват след увеличението на тока от 31% на дневна и 150% на нощна? Мога да си заложа главата и каквото кажеш, че не можеш да го сметнеш с точност плюс минус две-три стотинки. Даже няма и да си близо. Това процентите за вас са космическа технология и висша математика.