IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова хибридна система на Toyota променя играта при пикапите

Японските инженери обясниха какво е трябвало да променят, за да запазят надеждността на агрегата

Toyota произвежда хибриди повече от четвърт век, но едва наскоро започна да електрифицира своите пикапи. Това е сериозен ход, тъй като тези превозни средства на японския производител винаги са се славили с голяма надеждност. Това се дължи и на факта, че те изоставаха от конкурентите по отношение на технологиите за надеждност, тъй като в Toyota предпочитат да се придържат към по-стари и изпитани системи, които работят, вместо да измислят нещо ново само заради идеята да имат нещо ново.


Toyota хибрид


Сега Toyota предлага две хибридни задвижващи системи за пикапи - една с V6 с двойно турбо за Tundra и Sequoia и една с четири цилиндъра с едно турбо за Tacoma, 4Runner и Land Cruiser. Именно вторият агрегат представлява интересна разработка, която, според японския производител, ще промени играта в сегмента на пикапите.

„Разпоредбите за вредни емисии стават все по-строги, така че за нас е много важно да гарантираме на нашите клиенти, че могат да насладят на автомобила, без да нарушават правилата. За да го направим, трябваше да поемем предизвикателството да подобрим екологичността, а също и горивната ефективност ”, обяснява Кетия Морицу, главен инженер на новите 4Runner и Land Cruiser.


Toyota хибрид


Новият агрегат се нарича на i-Force Max и изобщо не прилича на дългогодишната хибридна система, използвана на Prius. Всъщност е много по-просто за разбиране. Тук имате 2,4-литров турбокомпресор с четири цилиндъра, осемстепенна автоматична трансмисия и електрически мотор-генератор с мощност 48 к.с. Той се захранва от (и се зарежда) никел-метал-хидридна батерия от 1,9 кВт/ч, монтирана под задните седалки. Общата мощност на системата е 326 к.с. и 630 Нм въртящ момент.

„Моторът е проектиран да поддържа въртящия момент и мощността, докато турбокомпресорите набират скорост. Това ни помага с нашия пиков въртящ момент, както и след това, когато ефективността на турбото започне да спада“, разказва каза Шелдън Браун, главен инженер на проекта Tacoma.


Toyota хибрид


Заради малката батерия Tacoma Hybrid няма специален EV режим. Тя може да се движи на чисто електричество по преценка на ECU - за кратко време при ниски скорости, както и да изключи двигателя за движение по инерция по магистралата. Икономията на гориво също не е приоритет. В сравнение с техните еквиваленти само на бензин, хибридните Tacoma харчат дори повече, защото в случая дума за производителност.

„Ние не следвахме идеята за създаване на хибридна система, която се фокусира върху икономията на гориво. Приоритетите ни бяха мощност, въртящ момент, пъргавост, маневреност и производителност, като всичко това трябва да се съчетае с добри екологични показатели. Именно това беше и най-голямото предизвикателство", разкрива Морицу.


Toyota хибрид


По отношение на надеждността самата хибридна система не би трябвало да се окаже проблематична, твърдят от Toyota. В случая се използва никел-метал-хидридна химия на батериите и макар тя да не е с най-висока енергийна плътност, като цяло това е добре доказана технология. Самият електрически мотор също е доста просто устройство, така че голямата грижа за надеждността на пикапа е двигателят. Той се поставя и на моделите Highlander и Grand Highlander, но при Tacoma, а при пикапите като цяло, нещата са различни.

„Първо и най-важно, голяма част от работния цикъл на автомобила наистина се случва в двигателя. Има вътрешни компоненти на двигателя, които също са специфични - като покритията на лагерите, например. Те трябва да имат по-дълъг работен цикъл. Турбото също трябва да бъде по-издръжливо, защото е подложено на по-големи натоварвания, заради теглене или товар", казва Браун.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Нено сенегалеца ( преди 1 седмица )
    Никел метал хидридна батерия?
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Petroff ( преди 1 седмица )
    До 12Всеки си преценява какво да кара. 70 Хил. Километра са нищо. Карал съм различни европейски марки и не съм имал проблеми с които до над 150 Хил км. (с изключение на един ситроен, които имаше дребни, но фасадни проблеми около 30 Хил, но след това изкара над 450 Хил). Лондонско такси колко прави на месец - 15 , 20 Хил. мили? Междудругото единствената кола която се е чупила пред мен на по-малко от 100 км. е Корола(2008 г. се случи ).
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    В момента ... ( преди 1 седмица )
    в класа средноразмерни пикапи е Форд Рейнджър Раптор и всички останали.
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Кол до Лудория ( преди 1 седмица )
    Има логика в думите ви, но ще допълня с пример. Моята Королка я взех нова от магазина преди 2 години, вече 70хил км абсолютно никакъв проблем каквото и да е било той - абсолютно нищо. В същото време 2ма мои близки познати взимат също нови единия БМВ 530d, другия Мерцедес 220d за да ги карат като скъпи таксита в Лондон. И двамата през месец са в сервиз за да правят нещо в гаранция - през месец буквално все нещо не им е наред на тез иначе прекрасни коли. Как да не се отървеш от такава след 3 год
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    Това за здравината е точно, но това по-скоро ни вълнува нас, които ползваме автомобили втора употреба или такива, които си ползват дълго автомобилите. Дори моите приятели из западните държави започнаха да си продават автомобилите след 5-6 години експлоатация, защото поддръжката им излиза скъпо. И си вземат следващ нов... но ние в България май не всички сме така. Та затова нас ни вълнува здравина, издържливост и поддръжка!
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До нев ( преди 1 седмица )
    Този път са превели правилно. Наистина този хибрид харчи повече от обикновен бензинов автомобил и се хвалят, че е мощен. Хибридната обстановка освен разходът вдига и мощността. Какъв е смисъла от всичко това е съвсем отделен въпрос.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 1 седмица )
    Аутомедия, превода на статията ви е ужасен и пълен с технически грешки, които дори променят смисъла на 180 градуса! "Тук имате 2,4-литров турбокомпресор с четири цилиндъра,.."- Какъв е този турбокомпресор? "Икономията на гориво също НЕ Е приоритет." - А по-долу се казва точно обратното-" Ние не следвахме идеята за създаване на хибридна система, която се фокусира върху икономията на гориво."Ко ме дия!
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Кол ( преди 1 седмица )
    Малко в страни от темата....Много често в Бг просто решаваме, че нещо не е добро и без да знаем "аджаба" за какво става дума, просто си казваме КРАЙ!!!ТОВА Е!!! Никой не може да ме убеди в противното. Китодар Тодоров има един страхотен клип в Youtube "За страничните ефекти". Силно препоръчвам да се изгледа и евентуално да се помисли над това което се казва във видеото. Доста поучително. За съжаление реално за нас Българите.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 1 седмица )
    До Кол, коментар 2: Точно така, колега. Но и да не забравяме че тия с DPF-ите, EGR-ите, SCR-ите най-накрая се оказа че покриват стандартите, но само в лабораторни условия. В реалността обаче ги надвишават до 40 пъти и това доведе то Дизелгейт и безпрецедентни в историята глоби.
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 1 седмица )
    Технологичното ниво не се определя от това колко евтини китайски таблета има в интериора или колко евтини китайски батерии се ползват за задвижване, а от това в какво състояние е продукта след 30 години експлоатация. Вероятността тия пикапи на Тойота да бръмчат из пустините след 30 години е доста по-голяма от вероятността това да се случи с пикапите на която и да е друга марка.