Решението на Toyota да предлага новата Camry само в хибриден вариант е логична стъпка на фона на нарастващите опасения за околната среда и критиките към изцяло електрическите превозни средства. Това заяви Марк ДеЙонг - главен инженер на проекта, цитиран от Motor1. Той беше категоричен, че отказът на японската марка от чистите ДВГ отразява позицията на Toyota и нейните клиенти, които все повече избират хибридни модели. И е напълно логично продължение на стратегията на производителя в областта на екологичния транспорт.
В случая седанът е оборудван с Toyota Hybrid System 5 (THS 5), като това е петото поколение на хибридната технология на японски производител, въведена за първи път в Prius през 1997 г. Тя включва два електрически мотор-генератора, единият от които служи като стартер и генератор, а другият играе ролята на спомагателен двигател, способен да задвижва колелата. Версиите със задвижване на всички колела на Camry добавят още един електрически мотор за задните колела.
Новата Camry се задвижва от 2,5-литров четирицилиндров двигател, който произвежда 184 конски сили. с. в комбинация с 1,0 kWh литиево-йонна батерия. Въпреки по-малкия капацитет, актуализираната батерия осигурява повишена мощност, която в комбинация с двигателя води до обща мощност от 225 к.с. (232 к.с. за версия със задвижване на всички колела).
Освен хибридната система новото Camry получава и редица други подобрения. Сред тях е Toyota Safety Sense 3.0 - актуализирана информационно-развлекателна система с 9-инчов сензорен екран, адаптивен круиз-контрол с функция Stop and Go и разпознаване на пътни знаци.