IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model S Plaid си върна рекорда на „Нюрбургринг“

Седанът подобри постижението на Porsche Taycan Turbo S с цели 8 секунди (ВИДЕО)

Tesla Model S Plaid Track Pack е новият рекордьор на Северна дъга на „Нюрбургринг“ сред масово произвежданите електромобили. Американският седан си върна първото място, след като подобри постижението на основния си конкурент Porsche Taycan Turbo S с цели 8 секунди.


Tesla рекорд


Двата електромобила започнаха спора си още през лятото на 2021 г., като си разменяха първото място. В крайна сметка колата на германският производител, управлявана от тест-пилотът Ларс Керн успя да премине 20,832-километровото трасе за 7:33,35 минути. По това време – преди по-малко от година, Porsche Taycan Turbo S с мощност 761 к.с. беше с 2 секунди по-бърз, от Tesla Model S Plaid с 1020 к.с. Сега обаче американската компания отговори подобаващо и нанесе съкрушителен удар.

Model S, оборудван с пакет Track, записа време от 7:25,321 минути, което поставя седана на Tesla между именити суперколи като Ferrari Enzo и Mercedes SLS AMG Black Series. Не се съобщава обаче кой е карал новия рекордьор сред масовите електромобили.



В случая допълнителният пакет Track включва лети джанти Zero-G с пистови гуми Goodyear Supercar 3R и карбоново-керамичен спирачен комплект, състоящ се от ротори от въглерод-силициев карбид, еднокомпонентни апарати с високоефективни накладки и специална спирачна течност, предназначена за каране на писта.

Както се вижда от видеото, новият рекордьор също така е оборудван със стандартен кръгъл волан. През 2021 г. Model S счупи рекорда на Северната дъга, като тогава седанът беше с обявения за опасен щурвал. Не е ясно доколко нормалното кормило е допринесло за новото най-добро постижение, но явно то е по-удобно за каране на писта.


0 от 500
  • #36
    5 rate up comment 1 rate down comment
    33 до 35 ( преди 1 година )
    Ако щеш ми вярвай, но това беше абсолютно същото, което и аз си помислих. Очевидно не е направил най-добрия избор на електромобил, но от друга страна да слезеш от бензинов bmw 540 и да се качиш на електромобил защото те кефи, е достатъчно показателно, че не всеки се интересува от лукса, а и други неща могат да му доставят удоволствие. Както другия събеседник шаро който беше споменат от колега по-рано. За него с Тесла Плайд е дошъл и края на ДВГ и я харесва повече от porsche 911
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 33 ( преди 1 година )
    Ти съвсем се отнесе какви простотии пишеш за ново БМВ 540 и електрическата Хонда която е известна като от най-скъпите спрямо това което предлага. Аз бих коментирал човека като такъв който се чуди къде да прахоса пари така както си го обяснил..
  • #34
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 32 ( преди 1 година )
    Това че е теоретично възможно да шофираш 8 часа без да спираш за да изминеш 1 000 км, въобще не означава, че на практика някой го прави. 99, 99999999999% от пишещите тук колкото и да разправят че минават по 1500 км без да спират, всъщност за тези хиляда километра спират поне един-два пъти на 1 000 км. А над 90% от шофьорите никога не са шофирали повече от хиляда километра за едно денонощие. Тоест още днес електромобилите не са практични само за под 1% от шофьорите при наличие на зарядни
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Току-що гледах поредното видео на Дани в който гост му беше първият собственик на електрическа honda в България. Най-интересната част от разказа беше как точно е решил да си купи електромобил. Оставил си за годишно обслужване в сервиз своето bmw 540 с 340 коня, което през 2017 година лично си е конфигурирал при покупката. За да се прибере наел от Spark някаква смотана електрическа шкодичка сити го, от чието шофиране се почувствал щастлив и решил да си купи електромобил. Коментирай случая?
  • #32
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    "Ясно е че все още не могат да победят дизела там където има значение." Не за всеки е голям проблем да мине 1 000 км за 9 вместо за 8 часа примерно (тоест вместо 1 почивка за зареждане за 5 минути да направи няколко за по 15..) ако изобщо прави 1 000 км пътувания..
  • #31
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Да видим дали правилно съм те разбрал. Според тебе един истински шофьор не се интересува от постиженията на даден автомобил на писта а се интересува от военни машини и държи личния му автомобил да има такива военни технологии, а не технологиите на най-бързите автомобили на писта. Ти наистина ли го вярваш това или е поредната опорна точка е изсмукана от пръстите?
  • #30
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Обикновения човек не го интересуват рекордите на писта. Важното е колата да има практичност и качество на добра цена. А при Тесла и другите ел. коли тези неща отсъстват. Качеството е ниско, цената висока, практичността е спорна. Има и скрити опасности при наводнение, пожар и др. Ясно е че все още не могат да победят дизела там където има значение. Военните машини преминат на батерии тогава ще знаете че електрическото задвижване наистина е победило в надпреварата. До тогава само мечти.
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    "Шаро каза - мача е приключил. елекромобилите са по-добри и по-лесни за произвоство и поддръжка."Прав е шаро, но е забравил да каже, че ще трябва да мине време хората да го научат и да го повярват. Автомобилните производители ги улесняват, защото голяма част от новите автомобили няма да издържат и половин обиколка на нюрбургринг. Като дори спортните тойоти губят гаранцията си, ако ги карат на писта. При електромобилите няма подобни ограничения.
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Карай си пушилника и продължавай да мечтаеш за Тесла.Мечтите са безплатни.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Да приемем че моята тиква е празна и говоря глупости. Хайде твоята като е пълна да кажеш, ако не е 800 колко киловатачаса е?