Това, за което се говореше в последно време, сега е официално - Mercedes-AMG One е новият най-бърз сериен автомобил на „Нюрбургринг“. Хиперколата завъртя една обиколка на Северна дъга с дължина 20,8 км за 6 минути 35.183 секунди, детронирайки Porsche 911 GT2 RS от Manthey Racing, който преди това държеше рекорда с време от 6 минути и 43.300 секунди.
Оказва се, че рекордът е поставен още на 28 октомври, въпреки че е имало някои проблеми с времето. При пристигането на Mercedes-AMG на пистата част от нея е била покрита с вода, включително участъци, които са много важни за преминаване по идеалната територия. Когато условията да се подобрили, екипът е имал на разположение само час, за да постави рекорда.
В крайна сметка пилотът Маро Енгел е успял да направи само четири обиколки с пълна скорост, като на места трасето не е било изсъхнало. Тимът на Mercedes-AMG е докарал две коли на Северната дъга, като и двете са били проверени от специална комисия на TÜV Rheinland, за да се гарантира, че отговарят на изискванията за сериен автомобил.
При поставянето на рекорда Енгел е избрал режима на шофиране „Race Plus“ с максимална притискаща сила и по-отчетлива настройка на шасито, при която предната ос се снижава с 37 мм, а задната – с 30 мм.
Системата DRS се активира директно от водача чрез натискане на бутон на волана. Това дава възможност за прибиране на перките отпред и няколко други елемента, за да се достигне максимална скорост. Автомобилът е бил оборудван със стандартните гуми, а именно - Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO, които бяха специално разработени за One.
Припомняме, че Mercedes-AMG One е хибридна суперкола, чиято технология идва директно от Формула 1. Колата е оборудвана с 1,6-литров V6 с 574 к.с., способен да се развърта до 11 000 об/мин, и четири електрически мотора. Единият е разположен на нивото на коляновия вал и развива 163 к.с., два са разположени на задната ос и акумулират 326 к.с., а четвъртият е на нивото на турбото и има 122 к.с. Съвкупната мощност е 1063 к.с., като максималният въртящ момент не се съобщава.