fallback

Проучване: японските производители се провалят при електромобилите

Tesla и BYD са лидери в прехода към напълно екологичен транспорт

Международния съвет за чист транспорт (ICCT) направи класация на автомобилните производители въз основа на техните усилия за преминаването към изцяло електрически преводни средства. Компаниите са разделени на три групи – лидери, в преход и изоставащи.

Докладът се нарича The Global Automaker Rating 2022, като в него са включени 20-те най-големи автомобилни производители в света. Само два са посочени като „лидери“ - американската Tesla и китайският BYD, докато 12 се намират в преход. Начело на тази група за германските Volkswagen и BMW. Накрая се намират 6-те „изоставащи“ компании, като 5 от тях са японски и една е индийска.

За съставянето на класацията ICCT оценява всеки производител на автомобили във основа на пазарния му дял, неговите технологии и стратегическата му визия. Tesla е единствената марка в списъка, която произвежда само електромобили и никога не е произвеждала коли с ДВГ, така че няма спор около нейната визия за бъдещето.

Другият лидер – китайската BYD, също бързо се превръща в производител само на електромобили. Компанията направи последния си автомобил, работещ само с ДВГ, през март 2022 г., но продължава да произвежда plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV).

Както се вижда от диаграмата на ICCT, повечето марки са оценени положително. Нещо повече – тези в групата на „преходните“ имат сравнително близки резултати в отделните категории, в които са оценявани.

В същото време най-големият производител на света – Toyota, е лидер при изоставащите, следвана плътно от Honda и Nissan. Основният проблем на японските производители е липсата на стратегическа визия, тоест те не са заявили категорично пълно преминаване към изцяло електрически превозни средства.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Ибридите на Тойотка едва изпълняват Евро 6д. Защо мислиш, че слага все по-големи батерии? Защо мислиш, че в Европа пусна само плъгин версията на новия Приус, която в САЩ дори не се продава?
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрификацията не важи за целия свят.Тойота си имат сигурен пазар.Хибридите изпълняват критериите на евро 7.За къде да бързат Тойота,до 2035 имат време.След това я камилата,я камиларя.
  • #10
    q ( преди 1 година )
    Е пааа тука дето се радваме на 15 годишните неразличими от нови и само за ценители трошки, Тойотка са си баш технологични лидери. Евтини и опростени. След 10 години и ние ще признаем Тесла. Само да дойдат на Горубляне - прясно удавени и оправени от тотал щета.
  • #9
    VAYK ( преди 1 година )
    BYD са лидер единствено в правенето на батерии и като им скръцне чичо сам, че софтуера от Хуявей не могат да го ползват в западния свят и остават само за Китай! Тесла са единствените с много силен софтуер и години пред другите в това отношение! БМВ, Мерцедес, Ауди и всички европейци са години назад технологично от Тесла! Аз незнам някой да вади 300кс. от 60кв батерия и да има разход от 16-17кв. на 100.....
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак не позна. С хибридните капаци. Пълен хибрид - хем крият бъдещето, хем създават необяснимо увлечение по безвъзвратно остарели технологии и по жълтия цвят.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Истинските автомобили бяха с парен двигател...съсипаха го тоя свят.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    #4 тия с ел. капаците ли?
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Тези които мразят електрификацията и обичат истинските автомобили мразят и хибридите.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    А конете с капаци кога се броят?
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Това че не са лидери по електрификация, не означава че няма да са по-печеливши в близките 20 години. Хибридите може да се окажат най-търсеното, а не електричките, дори след великата електрическа революция. Пилците се броят на есен..
fallback
Последни