fallback

Проучване: японските производители се провалят при електромобилите

Tesla и BYD са лидери в прехода към напълно екологичен транспорт

Международния съвет за чист транспорт (ICCT) направи класация на автомобилните производители въз основа на техните усилия за преминаването към изцяло електрически преводни средства. Компаниите са разделени на три групи – лидери, в преход и изоставащи.

Докладът се нарича The Global Automaker Rating 2022, като в него са включени 20-те най-големи автомобилни производители в света. Само два са посочени като „лидери“ - американската Tesla и китайският BYD, докато 12 се намират в преход. Начело на тази група за германските Volkswagen и BMW. Накрая се намират 6-те „изоставащи“ компании, като 5 от тях са японски и една е индийска.

За съставянето на класацията ICCT оценява всеки производител на автомобили във основа на пазарния му дял, неговите технологии и стратегическата му визия. Tesla е единствената марка в списъка, която произвежда само електромобили и никога не е произвеждала коли с ДВГ, така че няма спор около нейната визия за бъдещето.

Другият лидер – китайската BYD, също бързо се превръща в производител само на електромобили. Компанията направи последния си автомобил, работещ само с ДВГ, през март 2022 г., но продължава да произвежда plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV).

Както се вижда от диаграмата на ICCT, повечето марки са оценени положително. Нещо повече – тези в групата на „преходните“ имат сравнително близки резултати в отделните категории, в които са оценявани.

В същото време най-големият производител на света – Toyota, е лидер при изоставащите, следвана плътно от Honda и Nissan. Основният проблем на японските производители е липсата на стратегическа визия, тоест те не са заявили категорично пълно преминаване към изцяло електрически превозни средства.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    И защо пък трябва да правят електрически коли след като сегашните им коли се продават добре и има все по голямо търсене за тях? Японските инженери смятат че сегашното ниво на електрическите технологии не е достатъчно добро за да задоволи нужните на клиентите. Те явно разбират проблемите на батериите и не искат да се вкарват в този филм в който се вкараха европейските производители - да продават автомобили на загуба.
  • #21
    Попе ( преди 1 година )
    А защо мислиш че всички гонят ефективността на производство на Тесла, която печели повече на продаден автомобил, въпреки че не произвежда автомобили с ДВГ? А най-лошото за стогодишните, включително и за toyota която в момента е лидер в ефективното производство на автомобили с ДВГ, защото в момента са спрели производството на Тесла модел 3 в Китай, за да променят поточните линии за много по-ефективно производство на новия модел 3. А досега стария създаваше проблеми с цената си от 33 000 долара
  • #20
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Засега отделите с ДВГ на VW, BMW, STELANTIS и MERCEDES "хранят" електрическите отдели...докога??
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Да се допитат до колегите си Южна Корея и Китай - оопс забравих, те се мразят и японците са толкова антиелектрик, че дори тротинетки няма там.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    А toyota има огромен проблем с бързината на промените. Техният подход е много по-консервативен и не обичат промените въобще, камо ли бързите промени. Не успяват да организират дори и производството на най-продаваният си модел toyota corolla и масовото оплакване в България е, че чакат поръчките с години и няма наличности. В същото време Тесла ВЕЧЕ продава модел У повече от toyota corolla, въпреки че е модел на 2 години и за 3 г. успяха да осигурят по-голям производствен капацитет от Тойота
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    "Електрификацията не важи за целия свят.Тойота си имат сигурен пазар." Това написаното към момента е вярно и това може да се види от продажбите на toyota. Toyota през последните 20-30 години е всепризнат лидер в ефективното производство на автомобили и може да предложи най-ниски цени, както и най-добро съотношение качество цена. Тази максима обаче ще важи до момента в който електромобилите се изравнят по цени с ДВГ и след това третият свят ще търси по-евтините електромобили, не заради екологията
  • #16
    Грета Тумберг ( преди 1 година )
    Антиелектрици, недейте да се правите на по-големи еколози и от мен. Вярно е че електромобилите не са напълно екологични но няма такова понятие като напълно екологичен. Един човек на година издишва повече въглероден диоксид отколкото отделя средностатистически автомобил с ДВГ евро 3 Електромобилите не са напълно екологични и никога няма да бъдат, но за целия си живот са по екологични от който и да е друг вид автомобили и това е напълно достатъчно.
  • #15
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Няма такъв заблуден жълтофил като тебе, който на бялото казва не черно, а направо черна дупка. Лично шефовете на toyota му казват че ще гонят печалбите на тесла защото от тесла печелят пет пъти повече на продадена автомобил отколкото toyota, а той дори на шефовете на toyota не вярва и си мисли, че го лъжат защото не му говорят точно това в което той вярва. Ако на шефовете на toyota не вярваш, на кой вярваш бе човек?
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    ... междувременно Тойота продаде рекорден брой автомобили а Тесла продава без печалба - да видим до кога...
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Твърдението, че ЕЛ е "напълно екологичен" е такава гнусна и брутална лъжа, че даже не ми се и псува! Трябва да си с много сериозни ментални дефицити да твърдиш подобна гнус!
fallback
Последни