fallback

Защо ви трябва по-скъп бензин в жегите?

При температури над 30 градуса по-високото октаново число решава едновременно два проблема

Предстоящото лято се очертава да бъде горещо. Работата на автомобила при високи температури увеличава натоварването на силовия агрегат. В такава ситуация е важно да не правите грешка с избора на гориво.

Експертите от изданието Tarantas News са категорични, че има значение с какъв бензин трябва да се пълни в резервоара при горещо време. Те препоръчват гориво с високо октаново число. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-добра е устойчивостта на детонации. При тях горивото се възпламенява експлозивно в цилиндрите още преди подаването на искра от свещите.

Детонацията може да се определи на ухо - в двигателя се появява метален звън. В момента на такова експлозивно запалване страдат буталата и клапаните. Детонацията може да бъде предизвикана и от твърде горещ атмосферен въздух - когато външните температури са над 30 градуса. Има и друг проблем - с повишаване на температурата въздухът се разширява, тоест обемът, постъпващ във всмукателния колектор, не е достатъчен за получаване на нормална въздушно-горивна смес. И този проблем се решава с използването на гориво с по-високо октаново число.

По принцип резервоарът трябва да бъде напълнен с горивото, препоръчано от производителя на автомобила. Това се указва от специална маркировка, разположена на капака на резервоара за газ. Обикновено се посочват две стойности, например A-95 и A-98. Горивото с по-високо октаново число ще улесни работата на двигателя под натоварване или при горещо време.

fallback
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    И защо реши че се икономисва от отопление и климатизация? Точно обратното е. Над 90% от собствениците на електромобили активно ползват както подгряването така и отоплението от апликацията и в най-големите жеги автомобилът ги чака добре охладен. Преди две години може и да е имало някой който ще пести ток, защото не е знаел дали ще стигне до морето с едно зареждане, защото нямаше нито една зарядна станция. Сега само за две години бяха изградени 15 зарядни станции с от две до шест колонки
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    #2 и #3, никога ние, ДВГ-тата не можем да ви насмогнем в достигане на времето, което вие, купили си компютъризирана заводска количка, ще отделяте за планиране на пътуването от зарядна до зарядна станция, "кондициониране" на батерията преди заряд, чакане 5 чАса да се зареди (уж това време ви трябва за тоалетна и храна), отново "кондициониране" на батерията за път и това така още 3 пъти само за днешния ден, за да изминете 1 000 км. Стойте си в градовете и си минавайте само заветните 60 км на ден.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости, а иначе за електричките не само студеното време, а и жегите са фатални, техните потребители лятото разчитат основно на дезодорант понеже икономисват от климатика и е голям biohazard да се влиза лятото в такава кола.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    При електромобилите няма хубав и лош ток. Няма свещи за които да се притеснявате и единственото подгряване преди тръгване за което трябва да мислите е, дали сте подгрели салона на колата при минус 20 градуса за да ви чака затоплено на 20 градуса купе. Всеки може да преживее, че при потегляне няма да разполага с всичките 400 коня а само с половината за първите 10 минути и няма начин да съсипе батерията или двигателя, защото са дуракоустойчиви и компютъра няма да ви позволи.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Само от вчера има статия пет начина да удължите живота на двигателя, статия как да изсушим свещите без да ги сваляме и сега статия при горещо време с какво гориво да заредим, дори преди това да сме напълнили резервоара с друго гориво. Но антиелектриците обясняват че няма да си купят електромобил защото това ги карало да мислят а такава дейност не им се отдавала. Те просто ли искали да запалят и да тръгнат, вместо да мислят и да правят сложни планове на коя от 15-те зарядни да спрат до морето
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно ли е?
fallback
Последни