IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо ви трябва по-скъп бензин в жегите?

При температури над 30 градуса по-високото октаново число решава едновременно два проблема

Предстоящото лято се очертава да бъде горещо. Работата на автомобила при високи температури увеличава натоварването на силовия агрегат. В такава ситуация е важно да не правите грешка с избора на гориво.


бензин


Експертите от изданието Tarantas News са категорични, че има значение с какъв бензин трябва да се пълни в резервоара при горещо време. Те препоръчват гориво с високо октаново число. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-добра е устойчивостта на детонации. При тях горивото се възпламенява експлозивно в цилиндрите още преди подаването на искра от свещите.

Детонацията може да се определи на ухо - в двигателя се появява метален звън. В момента на такова експлозивно запалване страдат буталата и клапаните. Детонацията може да бъде предизвикана и от твърде горещ атмосферен въздух - когато външните температури са над 30 градуса. Има и друг проблем - с повишаване на температурата въздухът се разширява, тоест обемът, постъпващ във всмукателния колектор, не е достатъчен за получаване на нормална въздушно-горивна смес. И този проблем се решава с използването на гориво с по-високо октаново число.

По принцип резервоарът трябва да бъде напълнен с горивото, препоръчано от производителя на автомобила. Това се указва от специална маркировка, разположена на капака на резервоара за газ. Обикновено се посочват две стойности, например A-95 и A-98. Горивото с по-високо октаново число ще улесни работата на двигателя под натоварване или при горещо време.


0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Всъщност си има формула за конвертиране, че те както винаги ползват различна мерна система: 87 при тях се равнява на 91 при нас, 91 при тях се равнява на 95 при нас и 93.5 при тях се равнява на 98 при нас. И пак ... техният премиум (91) се равнява на нашият нормален (95) .... приблизително. Нашият 100 октана би трябвало да се равнява на техен 96, а не знам да имат такъв бензин. Макса им е 94, което е 98 при нас.
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Не съм го решил аз - една бърза справка в Гугъл казва същото: Regular (the lowest octane fuelgenerally 87), Midgrade (the middle range octane fuelgenerally 8990), Premium (the highest octane fuelgenerally 9194). В Европа масово се кара на 95, 98 и 100 октана. За това и новите автомобили са с различен софтуер за Щатите и Европа - с различен аванс (ъгъл на запалване) са настроени. Колкото е по-малко октановото число, толкова по-рано трябва да се подаде искрата, за да се избегнат детонации.
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как реши, че в Щатите горивото е по-некачествено? В Щатите никой не сипва бензин с по-високо октаново число, защото било горещо.
  • #43
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Всъщност оригиналната статия е писана за Щатският пазар, където горивото е доста по- некачествено от това в Европа. Така че ако автомобилът ви върви на 95 си сипвайте 95 и не го мислете много-много. При нас нито жегите са толкова големи, колкото в Калифорния (стигат до 55 градуса в долината на смъртта), нито горивото ни е толкова лошо (ниско октаново число). Сега, ако карате нещо по-ново и скъпо (директен инжекцион с турбина и/или компресор) - 100 октана, за да ви е мирна главата :)
  • #42
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Въх, ми аз като съм на Газ, сега от къде да търся скъпа ГАЗ?!
  • #41
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ахх ( преди 1 година )
    Защо превеждате с автоматичен преводач По принцип резервоарът трябва да бъде напълнен с горивото, препоръчано от производителя на автомобила. Това се указва от специална маркировка, разположена на капака на резервоара за газБензин, а не газ
  • #40
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Батко ( преди 1 година )
    Статията се отнася за карбураторни двигатели .При съвременните двигатели има датчици , които следят температура и налягане на постъпващия въздух , детонация ,обороти , положение на дроселова клапа , състав на изгорели газове .температура на двигателя .На база тази информация , електронния блок решава колко аванс на запалването да даде , колко гориво и колко въздух.И няма детонация . Даже и в Сахара .:)
  • #39
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До 38 ( преди 1 година )
    Не знам аз как чета, ама ти внимавай какви глупости пишеш, защото 1300 км за 9 часа от софия до пасау без въобще да спираш дори за минута са ти средна скорост 145 км в час, което е абсолютно невъзможно да бъде постигнато, ако щеш да се кълнеш в децата си. Няма как да тръгнеш 5:20 и да стигнеш в 14:00. Това е физически невъзможно и противоречи на законите на физиката, които знам, че антиелектриците не признавате, но те не са като онези другите закони дето можеш да ги излъжеш с 50-100 евро
  • #38
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    30-ти, ти кьорав ли си или прсото четеш евангелието като дявола? Писал съм че СЪМ карал 150-160 (иначе е абсурдно да докараш 130 СРЕДНА. Пропуснал съм да отбележа сутрешния трафик в Белград, около 7.30, който не е забавен никак. Ако искаш вярвай, имам го записан целия маршрут. Границите ми бяха като пит-стоп буквално.
  • #37
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Грешка ( преди 1 година )
    А какво мислиш че е работата на зарядната станция, пък и на вграденото в автомобила зарядно, дори да го включиш директно в монофазен или трифазен контакт? Следи както тока така и напрежението и ако не са в граници просто изключва зарядното. Даже си има алгоритъм в който тръгва с по-малък ток и докато го увеличава следи напрежението, за да види колко ти е дебел кабела и при тънки кабели автоматично си намалява мощността, за да не повреди инсталацията.