Прекъсвания на захранването се случват както при нови, така и при много използвани машини. Доста често причина за това са т.нар. инжектори, които са част от инжекционната система и не на последно място са доста скъпи. Разказваме ви как дори опитни водачи довеждат нещата до ремонт.
Като начало електронният блок за управление на двигателя (ECU) следи за приноса на всеки цилиндър към общата работа на силовия агрегат въз основа на информация от сензора на коляновия вал. Ако един от цилиндрите работи по някакъв начин неправилно, тогава електрониката прави корекцията на горивото и може да изравни работата му.
Тази настройка обаче има определен диапазон и ако той бъде надхвърлен, на таблото за управление се показва иконата Check Engine. Това се случва, когато дюзата е напълно запушена или, обратно, просто излива гориво в цилиндъра и ECU не може да направи нищо по въпроса.
Използването на евтино гориво води до подобна ситуация, особено ако често зареждате на непроверени бензиностанции. Например, майстори на автомобили позволяват използването на бензин с по-ниско октаново число и наивни граждани следват препоръките им.
Но това не си струва да се прави. Горивото с ниско октаново число и мръсното такова незабавно запушва дюзите с отлагания , така че проблемите започват: възниква детонация, а това е пагубно за двигателя. Дизеловите мотори са още по-трудни. Там се добавя вода, но дюзите не я понасят. Течността причинява корозия, което води до залепване на т.нар мултипликационнен клапан. В резултат на това двигателят започва да работи нестабилно.
Често шофьорите на употребявани автомобили отиват в сервиз, за да почистят инжекторите с помощта на специално устройство. Към това "упражнение" трябва да се подхожда много внимателно. В крайна сметка при такава процедура е трудно да се оцени степента на замърсяване. Случва се отлаганията върху инжекторите да останат, но вече да не са залепени за дюзата.
Тогава конверторът ще пострада. Мръсотията, която попадне в него, ще причини локално прегряване и топене някои от елементите. Също така не се препоръчва почистване на стари дюзи с керамично покритие с ултразвук, защото керамиката започва да се рони.
И накрая, човек може да бъде разочарован от собствената си алчност. Да кажем, че майсторите са извършили компютърен анализ, проверили са херметичността на всмукателния отвор и са демонтирали дюзите, за да видят степента им на замърсяване. Оказа се, че всички са "живи", с изключение на една.
Собственикът решава да смени само „мъртвата“ резервна част, а останалите, казват те, пак ще работят. Всъщност е по-добре да сменим всички, защото те функционират при равни условия. Подмяната е скъпа, но е по-добре да я направите веднъж, за да не плащате два пъти.