IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как шофьорите „убиват" инжекциона на колата, без дори да знаят

Използването на евтино и некачествено гориво е само един от проблемите

Прекъсвания на захранването се случват както при нови, така и при много използвани машини. Доста често причина за това са т.нар. инжектори, които са част от инжекционната система и не на последно място са доста скъпи. Разказваме ви как дори опитни водачи довеждат нещата до ремонт.


инжектори почистване


Като начало електронният блок за управление на двигателя (ECU) следи за приноса на всеки цилиндър към общата работа на силовия агрегат въз основа на информация от сензора на коляновия вал. Ако един от цилиндрите работи по някакъв начин неправилно, тогава електрониката прави корекцията на горивото и може да изравни работата му.

Тази настройка обаче има определен диапазон и ако той бъде надхвърлен, на таблото за управление се показва иконата Check Engine. Това се случва, когато дюзата е напълно запушена или, обратно, просто излива гориво в цилиндъра и ECU не може да направи нищо по въпроса.

Използването на евтино гориво води до подобна ситуация, особено ако често зареждате на непроверени бензиностанции. Например, майстори на автомобили позволяват използването на бензин с по-ниско октаново число и наивни граждани следват препоръките им.

Но това не си струва да се прави. Горивото с ниско октаново число и мръсното такова незабавно запушва дюзите с отлагания , така че проблемите започват: възниква детонация, а това е пагубно за двигателя. Дизеловите мотори са още по-трудни. Там се добавя вода, но дюзите не я понасят. Течността причинява корозия, което води до залепване на т.нар мултипликационнен клапан. В резултат на това двигателят започва да работи нестабилно.

Често шофьорите на употребявани автомобили отиват в сервиз, за да почистят инжекторите с помощта на специално устройство. Към това "упражнение" трябва да се подхожда много внимателно. В крайна сметка при такава процедура е трудно да се оцени степента на замърсяване. Случва се отлаганията върху инжекторите да останат, но вече да не са залепени за дюзата.

Тогава конверторът ще пострада. Мръсотията, която попадне в него, ще причини локално прегряване и топене някои от елементите. Също така не се препоръчва почистване на стари дюзи с керамично покритие с ултразвук, защото керамиката започва да се рони.

И накрая, човек може да бъде разочарован от собствената си алчност. Да кажем, че майсторите са извършили компютърен анализ, проверили са херметичността на всмукателния отвор и са демонтирали дюзите, за да видят степента им на замърсяване. Оказа се, че всички са "живи", с изключение на една.

Собственикът решава да смени само „мъртвата“ резервна част, а останалите, казват те, пак ще работят. Всъщност е по-добре да сменим всички, защото те функционират при равни условия. Подмяната е скъпа, но е по-добре да я направите веднъж, за да не плащате два пъти.


0 от 500
  • #7
    30 rate up comment 2 rate down comment
    23MF ( преди 1 година )
    Горивата в България принципно никакви ги няма. Минавал съм с двете си коли през цяла Европа, и с двете в която и държава да заредя, разхода е винаги сериозно различен от този в бг. Това стандарти, такива неща - никога няма да се практикува в България, на балканския бизнесмен тарикатщина и алчността нямат оправия, особено при горивата.За бензините без дир.впръскване, не е такъв проблем, но дизелите дойдат ли в Бг, е добре понякога да се слага добавка, просто и с нея трябва да се внимава.
  • #6
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Монтьор ( преди 1 година )
    Защо пък да запушва дюзите нискооктановото гориво ???
  • #5
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Йордан ( преди 1 година )
    Сефте да напишете нещо правилно. Браво!
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    онзи ( преди 1 година )
    всеки част има определен живот(километри) през които ще работи безпроблемно. след това всичко е неизвестно. но не за всичко има информация този, който кара колата и се кара докато спре някъде на пътя или в по добрия случай се раздрънка много. поне на консумативите препоръчват кога да се сменят сменяйте ги навреме за да не стават големи бели за един ремък от 42,35 лв. например... или 8 стотинки по евтино гориво
  • #3
    23 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната писаница с абсолютни глупости, простотии и грешни съвети. Какви са тези майстори, които препоръчват с какво гориво да се кара колата? До сега не съм чувал и виждал такива. Всеки трябва да погледне в книжката на колата и да налива правилното гориво със съответното октаново число. Разбира се от проверени бензиностанции с качествени горива. Атова да сменяш всички дюзи се прави само на кола, която е навъртяла много км. На кола до 250-300 000 км се сменя дефектната дюза само.
  • #2
    20 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Това със смяната на всички дюзи при една с проблем, не е разпространено България:))))
  • #1
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха. Да , наскоро направих над 60 000 км с дизелова Вектра Ц на която след удар в АБС блока изключва цялата електроника. Само понякога светва че не работи маслената помпа, изключвам включвам буксата и се оправя. През това време съм слушал калви ли не теории от всякакви майстори как тази кола ще се счупи всеки момент. Естествено наливам само дизел с добавки