fallback

Защо ви трябва по-скъп бензин в жегите?

При температури над 30 градуса по-високото октаново число решава едновременно два проблема

Предстоящото лято се очертава да бъде горещо. Работата на автомобила при високи температури увеличава натоварването на силовия агрегат. В такава ситуация е важно да не правите грешка с избора на гориво.

Експертите от изданието Tarantas News са категорични, че има значение с какъв бензин трябва да се пълни в резервоара при горещо време. Те препоръчват гориво с високо октаново число. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-добра е устойчивостта на детонации. При тях горивото се възпламенява експлозивно в цилиндрите още преди подаването на искра от свещите.

Детонацията може да се определи на ухо - в двигателя се появява метален звън. В момента на такова експлозивно запалване страдат буталата и клапаните. Детонацията може да бъде предизвикана и от твърде горещ атмосферен въздух - когато външните температури са над 30 градуса. Има и друг проблем - с повишаване на температурата въздухът се разширява, тоест обемът, постъпващ във всмукателния колектор, не е достатъчен за получаване на нормална въздушно-горивна смес. И този проблем се решава с използването на гориво с по-високо октаново число.

По принцип резервоарът трябва да бъде напълнен с горивото, препоръчано от производителя на автомобила. Това се указва от специална маркировка, разположена на капака на резервоара за газ. Обикновено се посочват две стойности, например A-95 и A-98. Горивото с по-високо октаново число ще улесни работата на двигателя под натоварване или при горещо време.

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    До 19 чудих се дали да ти отговарям,но маршрута ми е от града в който живея на близо 160 км от София през Сърбия до Будапеща,км. близо 1000.Тръгвана 05.20 ч пристигане в Будапеща 14.45 ч..В това време се включва 15 минути преминаване на българо -сръбската граница,15 мин. зареждане на бензиностанция след Белград и 40 минути преминаване на сръбско-унгарската граница. Скорост по магистрала 130 до 140 и на отделни участъци 150.Вярно трафика бе малък.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    турбодвигател горещ въздух и нискокачествени горива неприятна комбинация и само водометанол ви спасява
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    И понеже няма да ме разбереш, как така хем имам пари хем електромобилите са ми скъпи, ще ти дам един пример. В момента в себе си имам пари да си купя 100 кг череши, но няма да си купя защото 30 лв за килограм ми е скъпо. Вярно е че кеф цена няма, но съм търпелив и прагматичен човек, и ще изчакам да паднат цените.
  • #23
    До 22 ( преди 1 година )
    А аз да съм ти казвал някога някъде, че електромобил ДНЕС е решение за абсолютно ВСИЧКИ шофьори. Аз имам къща, имам и офис имам и складово помещение като на трите от тях имам трифазен ток и мога да зареждам както докато работя така и докато съм си вкъщи. Имам и фотоволтаици. Също така имам парите в кеш за да си купя електромобил. Знам, че бъдещето е на електромобилите и няма да спра да го повтарям. Но електромобилите НЕ СА РЕШЕНИЕ за мен ДНЕС. Не са ми кисели като на тебе, скъпи са!
  • #22
    оня със старата бенз ( преди 1 година )
    #15, виждаш ми се интелигентен поне по това, което и както го пишеш, затова те моля да направиш още една интелигентна крачка. Защото тук не се заяждаме, даже не спорим, а обсъждаме. И така: не, не мога да намеря 15-25-годишна електричка. И не е редно да сравнявам с новите електрокари, да. Крачката, за която те моля да направиш, е да ми намериш мобилно решение (евтино, сигурно, надеждно, приложимо и за град, и за дълъг път), различно от коли под наем, споделяне и т.н. За 4-ти път: ел-карът не е.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    До 17 Фф,разликата е огромна,живееш в Германия,собствена къща,фотоволтаик собствен,в Бг въобще не е така и не взимай отношение и не давай сравнения защото базата е коренно различна.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Много бързо си изтри лъжите! Май се усети че ще те хванат и е физически невъзможно това за което говориш. То беше малко като онези дето за един работен ден изразходват по два резервоара гориво и затова няма повече от 5 мин да спрат за зареждане. Като почнете да лъжете поне си правете елементарни сметки че и ние автомобили караме.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    До 19Искам да ми покажеш кой е този маршрут по който си карал със средна скорост средна повтарям средна скорост 140 км в час за да минеш 1000 км за девет часа с поне един час по границите и 15 18 минути зареждане. Хайде като тръгнете да лъжете поне лъжете с мярка! Или километрите не са били 1000 или не си шофирал само 7,5 часа. И електромобилите могат да ги минат по-бързо, ако нямаше ограничение на скоростта.Същия маршрут беше минат с бензинов автомобил за база за сравнение за 8,5 часа
  • #18
    До 17 ( преди 1 година )
    Сега ще ти на скачат анти електриците да ти обясняват че в германия токът е най-скъп и на бързите зарядни станции е две евро за киловатчас.
  • #17
    Фф ( преди 1 година )
    Не знам какви изчисления правите.Аз живея в Германия- правя по около 2000 км / месец . Стандартна дистанция 40 км до работата + уикенда лично.Имам фотоволтаик 9,9 кВп на къщата и модел Y LR.Дадох 63.000 евро преди 1 г , но ит тогава НЕ съм зареждал освен вкъщи. И разбира се си вадя по 35 цента / км от годишните данъци до работата. Колата ми излиза БЕЗПЛАТНО - знаеш ли кога ще се замисля пак за ДВГ : таман никога !!!!
fallback
Последни