fallback

Защо ви трябва по-скъп бензин в жегите?

При температури над 30 градуса по-високото октаново число решава едновременно два проблема

Предстоящото лято се очертава да бъде горещо. Работата на автомобила при високи температури увеличава натоварването на силовия агрегат. В такава ситуация е важно да не правите грешка с избора на гориво.

Експертите от изданието Tarantas News са категорични, че има значение с какъв бензин трябва да се пълни в резервоара при горещо време. Те препоръчват гориво с високо октаново число. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-добра е устойчивостта на детонации. При тях горивото се възпламенява експлозивно в цилиндрите още преди подаването на искра от свещите.

Детонацията може да се определи на ухо - в двигателя се появява метален звън. В момента на такова експлозивно запалване страдат буталата и клапаните. Детонацията може да бъде предизвикана и от твърде горещ атмосферен въздух - когато външните температури са над 30 градуса. Има и друг проблем - с повишаване на температурата въздухът се разширява, тоест обемът, постъпващ във всмукателния колектор, не е достатъчен за получаване на нормална въздушно-горивна смес. И този проблем се решава с използването на гориво с по-високо октаново число.

По принцип резервоарът трябва да бъде напълнен с горивото, препоръчано от производителя на автомобила. Това се указва от специална маркировка, разположена на капака на резервоара за газ. Обикновено се посочват две стойности, например A-95 и A-98. Горивото с по-високо октаново число ще улесни работата на двигателя под натоварване или при горещо време.

fallback
  • #36
    До предния ( преди 1 година )
    В България сме способни и лош ток да имаме. За справка хилядите дето сменят електроуреди заради хубав ток.
  • #35
    До 35 ( преди 1 година )
    Има тук един спор дали през лятото е добре да зареждаш с ток от фотоволтаици или трябва да е от язовира че е по-хладен и не прегрява батерията. Иначе най-добър ток е онзи от вятърните генератори защото си бърз като вятъра с него. Схващаш ли сарказма? Няма хубав и лош ток за разлика от бензина е няма такъв който да ти прецака нещо по двигателя.
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Май е станало преплитане между статията и коментарите под нея, защото гледам за соларни панели спорят
  • #33
    До 32 ( преди 1 година )
    На мен три киловата фотоволтаици, кабели, профили и инвертор с ограничител и wi-fi модул ми излязоха около 3000 лв преди три години. Буквално за без пари, защото по същото време само за гуми с джанти дадох повече пари. .
  • #32
    До 21 ( преди 1 година )
    Брат ми си сложи подобен фотоволтаик в бг - излезе му на половин цена.Мен фирмата тук ме одра..как и да е.Ако иска човек- може.Тук даже и на ток от мрежата си заслужава - 35 цента.
  • #31
    До 18 ( преди 1 година )
    Ето това е якото на Тесла-На таблото на Тесла ми излиза цената на суперчаржера до нас. Всеки ден като го наближа ми излиза - между 35 и 39 цента е винаги : само за Теслите. Ако искам мога да блокирам колонка още докато пътувам дотам ама никога не ми се е налагало. Зареждам само вкъщи от батерията на фотоволтаика
  • #30
    До 28 ( преди 1 година )
    Да видим правилно ли съм разбрал? Тръгнал си от софия в 5:20 и в 14:00 часа си бил в Пасау, Като си изминал 1300 км за 9 часа и дори не си вдигал 150 км в час? Като даже си спирал по граници и за зареждане. Това е от онези антиелектрически сметки при които излиза или перпето мобиле или пътуване във времето. Това което си написал е невъзможно по няколко различни причини и всеки с критично мислене те хваща в движение за всичките лъжи, които си написал. Пробвай пак!
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Бензин наливам само на косачката и резачката. За колата само дизел. Друго не признавам.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    27, аз мога да подкрепя, 26-ти - Тръгвал съм като него, 5.20 (София), в 8.30 влизам в Хърватск, 11ч в Словения, 12.30 тунела на Клагенфурт -Австрия и в 14 Пасау. 9ч - 1300км, като във времето влизат границите и 1 зареждане (1 зареждане на ОМВ преди Хърватска. Вярно нямаше трафик, срена около 130 (но съм карал 150-160)
  • #27
    До 26 ( преди 1 година )
    Тоест си е изминал 940 км за 9 часа и 25 минути, но ти се струва че 1 000 км за 9 часа и пет минути с електромобил е бавно, прав ли съм? Ако интерполираме и намалим времето и километрите на електромобила, ще мине тези 940 км за 8 часа и 40 минути. Наистина ли 20 минути повече за зареждане биха те объркали до такава степен че да ти провалят деня и да обезсмислят пътуването с електромобил дори да ти излезе примерно 100 200 лв по-евтино? Нямаше ли да ти е по-приятно да спреш да ги изядеш?
fallback
Последни