fallback

Защо ви трябва по-скъп бензин в жегите?

При температури над 30 градуса по-високото октаново число решава едновременно два проблема

Предстоящото лято се очертава да бъде горещо. Работата на автомобила при високи температури увеличава натоварването на силовия агрегат. В такава ситуация е важно да не правите грешка с избора на гориво.

Експертите от изданието Tarantas News са категорични, че има значение с какъв бензин трябва да се пълни в резервоара при горещо време. Те препоръчват гориво с високо октаново число. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-добра е устойчивостта на детонации. При тях горивото се възпламенява експлозивно в цилиндрите още преди подаването на искра от свещите.

Детонацията може да се определи на ухо - в двигателя се появява метален звън. В момента на такова експлозивно запалване страдат буталата и клапаните. Детонацията може да бъде предизвикана и от твърде горещ атмосферен въздух - когато външните температури са над 30 градуса. Има и друг проблем - с повишаване на температурата въздухът се разширява, тоест обемът, постъпващ във всмукателния колектор, не е достатъчен за получаване на нормална въздушно-горивна смес. И този проблем се решава с използването на гориво с по-високо октаново число.

По принцип резервоарът трябва да бъде напълнен с горивото, препоръчано от производителя на автомобила. Това се указва от специална маркировка, разположена на капака на резервоара за газ. Обикновено се посочват две стойности, например A-95 и A-98. Горивото с по-високо октаново число ще улесни работата на двигателя под натоварване или при горещо време.

fallback
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    "Потретвам: е-л-е-к-т-р-о-к-а-р-и-т-е не са за всички ситуации, ако ще токът да се с отрицателна цена..." Блазе ти че го казваш само за трети път защото на мен ми се налага 1747 пъти да повтарям, че електрокарите в момента са за хора които са тръгнали да си купуват чисто нов автомобил с около стотина хиляди лева и се чудят дали да купят електрически или бензинов. Или пък за такива, които минават по 5-6 хиляди километра на месец и им излиза по-евтино да плащат вноска за лизинг отколкото гориво.
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Аз ще ти отговоря, но имам уточняващи въпроси. Този автомобил тази година ли го купи? Че и аз търся да си купя чисто нов автомобил с газова уредба за 7600 лв. Упс купил си го през 2015 година и тогава е бил на 15 години. Тоест търсиш 25-годишен електромобил на сметка. И очакваш да ти отговоря каква марка и модел да си купиш за да си доволен? Наистина ли това ти е въпроса и наистина ли смяташ че ще ти отговоря на него. За да получиш отговор ми го задай през 2045 година. Най-рано.
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Е толкова ли е сложно? Ако няма зарядни там където отиваш, спираш още по пътя за 10-15 минути за да заредиш останалите 200 км, а докато изминаваш 200-та километра или пък направо на връщане спираш за още 10-15 минути да заредиш за прибиране. Толкова много време ли ти се струва за да не можеш да си го позволиш. Трябваше още в началото да споменеш, ще си висок само 1,70 м, а гроздето е на 5 м височина. Не е нужно да казваш, че е кисело можеше да кажеш, че е просто високо и не можеш да го стигнеш.
  • #13
    #12 продължение: ( преди 1 година )
    Хайде сега, #10, ми сметни, моля кой електрокар да си купя, за да направя описаното по-долу упражнение за по-малко пари (покупка на МПС-то + р-ди на година), да не вися по зарядни, да не планирам къде трябва да спра и да не се налага да викам дизелов генератор в планината, като имаш предвид още, че живея в блок, нямам гараж и не се налага да пътувам никъде през деня, за да ходя на работа. Потретвам: е-л-е-к-т-р-о-к-а-р-и-т-е не са за всички ситуации, ако ще токът да се с отрицателна цена...
  • #12
    #5 + #7 ( преди 1 година )
    #10, #5 + #7 съм. Не съм глокиер или търговец. Имам бензинов резервоар 55 л и газов още 35 л; харч (и на комп., и на калкулатор = 6,4 л/100 км смесен от двете горива и независимо от трасето - обобщено за 7 години). Утре трябва да измина 354 км (само) /добре, не 1 000/ и отивам в забутано село на почивка. В следващите дни вероятно ще измина още 200 км, щъкайки из района и после трябва да се прибера с останалите 354 км. Колата ми струваше 7 600 лв. '2015 и оттогава харча по 3 000 лв./година всичко.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак са писани някакви небивалици. Мотора ми пише да се буха с А-92/А-95. Зареждаш и няма проблеми. Колкото по-голяма жега, толкова повече го кефи. Тука си говорим, че двигателя е нон-стоп на 105+ градуса, критичната му е 149 градуса. Зареждаш А-98/недай боже А-100/ и знаете ли какво става? Пада мощността. Преждевременни детонации. Огън от ауспуха. Слагаш А-95 и записва - нито преждевременни детонации, нито пламъци от ауспуха...
  • #10
    До 5 ( преди 1 година )
    Знаем, знаем. Какво е автомобил минава по 1200 км с едно зареждане и всеки ден празниш по два резервоара и затова ти е много важно времето на зареждане на един резервоар за да не губиш време. Просто няма как да си позволиш да спреш за повече от 5 минути за зареждане за изминаване на 2400 км за работния ден, защото за 2400 км ако спреш за повече от 5 мин ще закъснееш с доставката. Слушали сме ги тези и няма нужда да ми ги повтаряш Вярваме ти напълно. Времето за зареждане е най-важно!
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Електромобилите са всичко което си изброил с изключение на евтини. В момента в който станат на същата цена или по-евтини от двг, ще е края на двигателите с вътрешно горене и никой , дори силово няма да може да наложи връщането обратно към изкопаемите горива. А за твой ужас, последните събота и неделя почти цял ден тока беше на нулева цена именно заради възобновяемите източници. Тоест не стига, че няма недостиг, както пророкувахте, но и е буквално без пари. Кой ли би предпочел бензиностанциите?
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    Ако имаш поне една мозъчна гънка в главата за да тръгнеш на 1000 км пътуване със заредена батерия, съвременния електромобил ще ти позволи да ги изминеш за около 9 часа, като всички спирания за зареждане ще са общо под един час. Тоест няколко спирания за по няколко минути. Преди две години колкото и да планираш нямаше зарядни до морето, а днес няма какво да планираш защото дори една мозъчна гънка да нямаш, няма да успееш да закъсаш с 15 зарядни на 360 км разстояние, дори да караш с 250 км/ч
  • #7
    пак #5 ( преди 1 година )
    Разберете: противопоставянето не е между ДВГ и електрокар, дори няма противопоставяне, защото електриката е просто технлогия за други цели, допълваща; да, няма нужда да кадят нафтите и бензините в градовете, нека размотваме едни 500-600 кг батерии в града за 20-тина км. И дотам. Това, че е нова електрическата технология не я прави задължително и веднага по- практична/евтина/екологична/лесно обслужваема и заради това заслужаваща си да сменим всички ДВГ с жици.
fallback
Последни