Възможно ли е двигател, изоставен в продължение на 50 години, да запали отново? Оказва се, че отговорът е „Да“ и за такъв случай разказва YouTube каналът Jennings Motor sports, информира Аutoevolution.
Автомобилът от снимките и видеото е Studebaker M5 от 1946 г., а двигателят е 2,8-литров Champion - редови 6-цилиндров с мощност 80 к.с., когато е бил нов, разбира се. Този пикап и агрегатът са били изоставени пет десетилетия, а и от снимките е видно, че е в окаяно състояние.
Американската компания Studebaker Corporation е основана през 1852 г. от братята Хенри и Клемент Студебейкър като ковачница в Саут Бенд, Индиана. След това става водещ производител на вагони, теглени от коне, и доставя такива на американската армия по време на Гражданската война. Компанията навлиза в автомобилна индустрия на САЩ с електрическа кола през 1902 г. и бензинова две години по-късно, която се предлага под името Studebaker-Garford.
След като си партнира с други производители, Studebaker започва да продава автомобили, задвижвани с бензин под свое име през 1913 г. След много перипетии и фалити до средата на 50-те години на миналия век Studebaker, който не разполага с ресурсите на големите гиганти в автомобилната индустрия, се слива с Packard и отново е изправен пред финансови проблеми. През декември 1963 г. Studebaker затваря завода си в Саут Бенд, прекратявайки производството на своите автомобили и камиони в САЩ.
Studebaker произвежда пикапи в продължение на няколко десетилетия, като започва с Coupe Express. През 1938 г. стартира M- Series, която пък е наследена от 2R през 1948 г. След това Studebaker пуска E-Series през 1955 г. и Champ през 1960 г. - последният лекотоварен автомобил на компанията.
Studebaker M- Series се произвежда от 1938 до 1952 г. Гамата включва различни версии като M15, M15A и двутонната M16, която е свързана с военния камион US6. M5 е по-малката 1/2-тонна версия на M-серията.
Studebaker M5 е разпознаваем чрез предната си решетка с форма на крило и е значително по-аеродинамичен от повечето пикапи от своята ера. Това е и единственият пикап в САЩ тогава с вентилационни прозорци на вратите. Този конкретен Studebaker M5 от снимките е напълно съсипан от времето, но се оказва, че двигателят „не е умрял“, както показва видеото.
Още снимки - вижте в галерията