IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигател запали след половин век на открито

Агрегатът е от пикап Studebaker от 1946 г., изоставен в продължение на 50 години (ВИДЕО)

Възможно ли е двигател, изоставен в продължение на 50 години, да запали отново? Оказва се, че отговорът е „Да“ и за такъв случай разказва YouTube каналът Jennings Motor sports, информира Аutoevolution.

 

Studebaker 1946-1

 

Автомобилът от снимките и видеото е Studebaker M5 от 1946 г., а двигателят е 2,8-литров Champion - редови 6-цилиндров с мощност 80 к.с., когато е бил нов, разбира се. Този пикап и агрегатът са били изоставени пет десетилетия, а и от снимките е видно, че е в окаяно състояние.

Американската компания Studebaker Corporation е основана през 1852 г. от братята Хенри и Клемент Студебейкър като ковачница в Саут Бенд, Индиана. След това става водещ производител на вагони, теглени от коне, и доставя такива на американската армия по време на Гражданската война. Компанията навлиза в автомобилна индустрия на САЩ с електрическа кола през 1902 г. и бензинова две години по-късно, която се предлага под името Studebaker-Garford.

 

1946-studebaker-pickup-abandoned-for-50-years-8

 

След като си партнира с други производители, Studebaker започва да продава автомобили, задвижвани с бензин под свое име през 1913 г. След много перипетии и фалити до средата на 50-те години на миналия век Studebaker, който не разполага с ресурсите на големите гиганти в автомобилната индустрия, се слива с Packard и отново е изправен пред финансови проблеми. През декември 1963 г. Studebaker затваря завода си в Саут Бенд, прекратявайки производството на своите автомобили и камиони в САЩ.

Studebaker произвежда пикапи в продължение на няколко десетилетия, като започва с Coupe Express. През 1938 г. стартира M- Series, която пък е наследена от 2R през 1948 г. След това Studebaker пуска E-Series през 1955 г. и Champ през 1960 г. - последният лекотоварен автомобил на компанията.

 

 

 

 

Studebaker M- Series се произвежда от 1938 до 1952 г. Гамата включва различни версии като M15, M15A и двутонната M16, която е свързана с военния камион US6. M5 е по-малката 1/2-тонна версия на M-серията.

Studebaker M5 е разпознаваем чрез предната си решетка с форма на крило и е значително по-аеродинамичен от повечето пикапи от своята ера. Това е и единственият пикап в САЩ тогава с вентилационни прозорци на вратите. Този конкретен Studebaker M5 от снимките е напълно съсипан от времето, но се оказва, че двигателят „не е умрял“, както показва видеото.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    ***,пак ли си ял едни гъби и пророкуваш?
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Преди половин век срокът на годност на бензин 93 и 98 бе: "24 месеца за северните зони,18 месеца за средните зони, и само 6 месеца за южните зони. Сегашният стандарт установява срок на годност само година от датата на производство. Производителите гарантират, че само през следващите 12 месеца бензинът ще може да се съхранява без загуба на качество и експлоатационни свойства. Също така горивото не бива да седи повече от 6 месеца в резервоара на колата".
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До Гост ( преди 11 месеца )
    За след 70 години ли питаш? Вероятно джобният пауър банк с който ще захранят някой от днешните електромобили, ще е по-евтин от бобина и свещи тогава. Кой знае и бензин дали ще могат да намерят от някъде.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    ***,това са стандартни процедури преди стартирането на отдавна неизползван двигател.Кое е по евтино,батерия за 20 к.долара или обикновен акумулатор,бобина,свещи,масло и бензин?
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 11 месеца )
    И как го предвиждаш този недостиг на ток? Май говориш по инерция от преди една година, когато токът беше адски скъп, но не заради проблеми с производството на ток а заради липсата на едно единствено изкопаемо гориво, което съсипа цялата енергетика, защото една единствена страна решила, че ще намали доставките. И какъв беше отговора само в рамките на една година? За първи път в България имаше нулеви цени на тока, като вчера беше за цял ден, въпреки ремонта на АЕЦ козлодуй.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 11 месеца )
    А ти колко трябва да си умен за да се сетиш, че ако има бензин има и ток. Един бензинов генератор и можеш да си произвеждаш колкото си искаш ток, когато си искаш и никой не може да те спре. Ако няма бензин ще можеш да си го произвеждаш с дизел, пропан бутан, метан, водород, керосин, мазут, въглища, пелети, дърва, слама, вятър, слънце, течаща вода ако някога всичките тези неща свършат, значи е свършило човечеството. А бензинът може да свърши по всяко едно време или просто да стане скъп
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Бумеранг ( преди 11 месеца )
    Ама вие сте много тъпички!!! Всичките сте се отворили Тесла, та Тесла!!! Доказано от практиката: електрониката гърми изведнъж и умира завинаги!!! В една Тесла едно късо и всичко умира завинаги!!! Някой замислял ли се е какво ще стане ако спре токът??? Край на ТВ, ТИК-ТОК, ФЕЙСБУК, ИНТЕРНЕТ..... Кьорав сървър няма да мръдне и сантиметър, но...... Стара бензинка и дърт дизелак....къде с бутане, къде по нанадолнището и са в играта!!! Като ви спре токът и всичките камини на пелети клими...умират!
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 11 месеца )
    Тези механици от клипа, знаят какво правят и как да проверят и събудят двигател за ретро автомобил. Прекъсвач-токоразпределител, карбуратори, колянов и разпределителен вал, клапани и бутала, цилиндри, глава и центровка на запалването са в перфектно състояние.Този двигател е готов за втори живот. Ще стане като нов, за разлика от сегашните ***!
  • #8
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    Ще има и една основна разлика с пикапа от този клип. Дори след 200 години пикапа на тесла няма да е мръднал, защото шасито му е от дебел лят алуминий, а всичко останало по купето от неръждаема стомана дебела 3 мм, които и след 1000 години няма да са в състоянието на пикапа от клипа. Сега в момента се подигравате на качеството на тесла, но ще си поговорим след още 10-20 години.
  • #7
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Гостенино ( преди 11 месеца )
    През цялото време, дори когато беше свалена главата, въртяха на стартер, който беше единственото нещо което работеше в този автомобил. Как мислиш че ще протече паленето на един пикап на тесла след 200 години? Ще изпълнят само една стъпка от всичките които изпълниха в тази статия. Само ще сменят акумулатора, и ще тръгне. Може да им се стори малко бавен защото ще ускорява за цели две секунди до 100 и малко маломощен със своите 1000 коня, които след 200 години ще са си още толкова.