IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Главният учен на Toyota: Няма да има електромобили за всички!

Гил Прат очаква сериозен дефицит на батерии и предлага друго решение

Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.


Toyota


Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.

Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.

Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.


Toyota


Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:

„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.


0 от 500
  • #43
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 41 ( преди 1 година )
    Може и да бъркам. Не им знам двигателите на тази марка. Помня само, че беше някакъв астматик. Уж закупен с ясната мисъл, че това е товарен кон, който трябва да е надежден и да върши работа, а със сигурност беше под два литра и 90 коня, който с мъка на втора успява с пълна мощност да качи шипка с 500 кг товар, което в общи линии е теглото на семейство с багаж. Ако е по-малко от 1,8 още по-зле за двигателя. Не случайно по магистралата кара с 90 км в час за да не го претовари.
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Въпрос към 39 ( преди 1 година )
    Ти какъв автомобил би предпочел. Такъв, който дори и без да се разваля трябва да ходи по няколко пъти в сервиз и марката е осигурила много сервизи навсякъде или такъв който не трябва да ходи в сервиз а марката ти е осигурила безплатни фирмени бензиностанции, които не са чак толкова много на брой?
  • #41
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пежо нямат 1,8 мотор,Тесла може да има......в багажника.
  • #40
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Изводът на 39 ( преди 1 година )
    Колкото повече сервизи има една марка, толкова е по-добра тя. Peugeot е най-добрата марка в света. А най-добрият модел е peugeot partner 1.8 турбо дизел.
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Провери първо колко сервизни центрове има Пежо в България?Провери после колко автомобилни марки имат сервизи в окръжните градове?
  • #38
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    И защо реши че peugeot-то ще се развали в гаража ти, а не преди 5 дни когато беше в Димитровград за парцалки?
  • #37
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Главният учен на Тойота след такова заглавие ми става ясно какво е качеството и на статията!
  • #36
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак се захвана за peugeot баничарка 1.8 турбо дизел. Ами ако русенеца кара bmw mercedes или някаква друга марка? Малко трудно е да ти се обясни "теорията на относителността." Пък и от Тесла ти поемат разходите за транспорта на автомобила до техния сервиз, така че какъв ти е проблемът? За разлика от твоята баничарка, теслата няма задължителни две ходения на сервиз дори без проблеми. Например за първата година цялата поддръжка е въртене на гумите, което може да стане в който и да е вулканизатор.
  • #35
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До 29.Тесльо,в Русе има сервиз на Пежо,проверих.За всеки русенец ще му е по близо сервиза на Пежо,вместо да чака с часове на моста и да пътува 70 км до Буглокещ за сервиз на Тесла.
  • #34
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Toyota vs tesla ( преди 1 година )
    Toyota "Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород. " Tesla : илон мъск при представянето на tesla roadster през 2008 година, при запитване дали ще произвежда водородни автомобили отговаря ВОДОРОДЪТ Е ГЛУПОСТ " hydrogen is stupid"