IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Главният учен на Toyota: Няма да има електромобили за всички!

Гил Прат очаква сериозен дефицит на батерии и предлага друго решение

Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.


Toyota


Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.

Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.

Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.


Toyota


Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:

„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.


0 от 500
  • #63
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 68 ( преди 1 година )
    Не съм намерил статията но последно за пътна помощ се плащаше около левче на километър а сам можеш да сметнеш колко километра е до Букyрещ
  • #62
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Дончо ( преди 1 година )
    Намери ли статията.За репатрак до Виена 2500 лева.Загубата на време няма как да калкулираме.Няма заместваща кола.За ремонта се чака,това е второ пътуване до Виена.Сервиза на Румен Дунев в София и на Павлик в Перник извършват само извънгаранционни ремонти.
  • #61
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Смятате че онзи пич с теслата дето минава по 6000 км на месец му е по-изгодно да дава 1200 лв на година за смяна на масло и да ходи три пъти в по-близък сервиз, вместо да даде 300-400 лв за пътна помощ само при нужда ако автомобилът му остане на пътя? След като вчера цял ден се опитвахте да ме убедите че 10 зарядни станции през 40 км по магистралата с 28 колонки не са достатъчни за да сте спокойни, че ще стигнете, сега проблемът с плащането на пътна помощ ли ще е новата опорка, че не останаха!
  • #60
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 65 ( преди 1 година )
    Редовно изпадате в когнитивен дисонанс и твърдите две неща които взаимно се изключват. Най важният параметър за избор на автомобил е да минаваме минимум 1200 км без нужда да слизате от автомобила дори да пикаете, защото това е масовият ви случай на шофиране и един от най-кратките маршрути по който пътувате в една посока, но от друга страна 200 км до буглокещ ти се струват адски далече почти на другия край на света.
  • #59
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 58.В Перник казваш бил сервиза.Ами аз съм в Генерал Тошево,малко далечко ми идва.Ще ми направят ли Теслата безплатно още ми е в гаранция?
  • #58
    6 rate up comment 4 rate down comment
    ДОКТОРА ( преди 1 година )
    Затваряйте само плътно прозорците ако наблизо има дизел или бензин с директно впръскване. А ако вие карате такъв и нямате филтър за твърди частици - НЕ ДИШАЙТЕ! Това са нано-молекули отрова по алвеолите и направо в кръвта.!
  • #57
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Дончо ( преди 1 година )
    Винаги съм искал да видя и другата гледна точка и да чуя различни мнения. Потърсих такава статия но най-близкото което открих е тази "Защо никога няма да си купя Tesla | Мнение26.05.2022" нея ли имаш предвид или някоя друга? Моля те прати точното заглавие, дата на публикуване и или автор на публикуване. Благодаря предварително.
  • #56
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Дончо ( преди 1 година )
    Гаранцията за Тесла е две години.
  • #55
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Дончо ( преди 1 година )
    Гаранцията важи само в сервиз на Тесла.
  • #54
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакай сега малко, питаш ме какво ще направи собственика на тесла ако му се счупи носача, аз ти отговарям а ти почваш да ми философстваш, че пак нещо не знаеш, въпреки че съм ти го повторил 100 пъти, след глупавият въпрос колко струва носачът на тесла. И сега за пореден път ме питаш къде пък да го смениш. Отиваш в сервиза в перник поръчваш го за 200 долара и ти го сменят, а гаранцията продължава да си важи. Четири години пълна гаранция и осем години или 200 000 км за батерията и задвижването.