IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Белият дом отчете напредъка на Toyota при електромобилите

Японската компания работи и върху следващо поколение plug-in хибриди

Японската компания Toyota беше изоставаща в областта на електрическите автомобили, но нещата се променят към по-добро. Това заяви Джон Подеста, старши съветник за иновации и внедряване на чиста енергия на президента на САЩ – Джо Байдън. Той се срещна с главния изпълнителен директор на Toyota Research Institute - Гил Прат и главния административен директор на Toyota North America - Кристофър Рейнолдс.

 

toyota-bz-flexspace-concept

 

Toyota е обект на постоянен контрол през последните години от инвеститори и екологични групи за бавния си напредък, когато става въпрос за електрификация, като едни от най-големите критици са в САЩ.

Въпреки това, новият мениджърски екип на японския производител, който пое управлението на 1 април, обеща да превърне електрическите превозни средства (BEV) в приоритет. Миналия месец Toyota обеща 10 нови модела с батерии до 2026 г. и постави за цел глобално годишно производство от 1,5 милиона BEV до 2026 г.

 

toyota-bz-flexspace-concept-das-interieur

 

Някои от най-суровите критици на Toyota твърдят, че това е твърде малко и твърде късно, несъгласни с подновения ангажимент на компанията към многостранна стратегия. Съгласно този план автомобилният производител ще продължи да разработва хибриди, plug-in хибриди, превозни средства с горивни клетки и други такива с алтернативно гориво.

След срещата с представители на Toyota в САЩ, старшият съветник на Белия дом Подеста каза, че Toyota е „напълно ангажирана“ с производството на електромобили.

„Мисля, че те ще се придържат към plug-in хибридите за известно време, може би по-дълго от някои други компании, но вече с новото ръководство са напълно ангажирани с електрификацията“, каза Подеста пред Reuters.

 

toyota-bz-sport-crossover-concept-das-exterieur

 

Toyota и нейната луксозна марка Lexus имат само три модела на батерии в продажба на световния пазар - bZ4X SUV, bZ3 седан само за Китай и Lexus UX, като миналата година са продали по-малко от 25 000 по целия свят.

Преминаването към производство на 1,5 милиона бройки годишно до 2026 г. със сигурност е много голям скок, но специалистите отбелязват, че Toyota все пак е най-големият производител на автомобили в света и със сигурност има средствата да направи това.

Като част от новите планове, обявени миналия месец, Toyota заяви, че ще подготви нов, триредов електрически SUV в САЩ, който ще дебютира през 2025 г. Неназованият модел ще се сглобява на място с батерии от Северна Каролина.

 

2023-toyota-prius-prime-plug-in-hybrid

 

Същевременно изпълнителният вицепрезидент на Toyota - Хироки Накаджима обяви, че инженерите работят и върху следващо поколение plug-in хибриди с чисто електрически пробег от повече от 200 км.

Компанията съобщава, че ще препозиционира своите Plug in hybrid electric vehicles (PHEV) от новата ера като „практични BEV“, като същевременно ще продължи да разработва традиционни хибриди „с фокус върху високо качество и достъпни цени“.

 

 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До ха ха мууууууу ( преди 1 година )
    Няма да умре. Просто до 5-6 години продажбите и ще паднат на половина.
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да *** тъпите политици да *** ...По зле са от комунистите
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Белият дом да не хабят пари и време а да питат форумните плъхчета тук и ще разберат че Тойота умре! Има няма 40 дни им остават!
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има напредък, бе! От "не правим електромобили" до "правим един електромобил, за който всички ни се подиграват и само най-зомбираните ни клиенти купуват".
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези сериозно ли смятат да влязат в ценова война с електромобилите, като искат да добавят към цената на електромобила двигател с вътрешно горене и сложна е скъпа за поддръжка хибридна система на така или иначе вече по-евтините електромобили, които стават все по-евтини и надеждни и се зареждат все по-бързо. Да припомня ли, че и сега 60 км на prius 2023 се зареждат за 11 часа от домашен контакт? Тоест хибрида с 200 км пробег ще се зарежда 40 часа? Ами успехи еми пожелавам, особено в Китай!
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната доказателство колко е неадекватен Байдън, както и пионките му.
  • #6
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав за китайците, както и за toyota, но бъркаш за Тесла. Всъщност Тесла е единствения реален конкyрент на китайците. Дори с китайски клетки прави по-добри батерии от тях и има засега по-добри технологии от китайците. Но не мога да отрека че и китайците са им по петите и имат някои по добри технологии от Тесла, така че реалната борба е Тесла и китайците, след това са корейците и германците а toyota въобще не е в играта.
  • #5
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "ще препозиционира своите Plug in hybrid electric vehicles (PHEV) от новата ера като практични BEV - т.е. пак се готвят да лъжат бедните шарани, които ги купуват.
  • #4
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това Тесла облъчените сте голяма секта, бавничко стават нещата и бъдете сигурни когато има нужда от милиони електромобили ще има кой друг да ги произведе и няма да са нито Тесла нито Тойота, вижте си телефоните кой ви ги прави и ще се досетите, айде чао големи стратези, да видим кой ще познае.
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Дори да не ни харесва в сметките трябва да е и BYD който тази година се очаква да доближи 4 милиона продажби на зареждаеми коли от които около половината чисти електромобили