IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota произведе и продаде рекорден брой автомобили

През фискалната 2022 г. концернът е пласирал 10,56 млн. коли по цял свят

Японската компания Toyota и нейните дъщерни дружества Daihatsu и Hino през фискалната 2022 г. (1 април 2022 г. - 31 март 2023 г.) произведоха и продадоха рекорден брой превозни средства по целия свят. Това показва публикуваната статистика на концерна.

 

toiota-modelnii-ryad

 

Според тези данни през изминалата финансова година компанията е произвела 10,73 милиона автомобила, като е продала 10,56 милиона по целия свят. Тези цифри се увеличават съответно с 6,6% и 1,7%, поставяйки рекорд за цялото съществуване на групата компании. Предишният рекорд на водещия японски производител беше през фискалната 2018 г.

Извън Япония са продадени 8,5 милиона превозни средства, което също е рекорд. Друго постижение е пускането на автомобили през март, като за този месец са произведени повече от 1 милион.

 

Toyota-1

 

В същото време, според данни, публикувани в началото на годината, през календарната 2022-а Toyota е произвела и продала съответно 10,51 милиона и 10,48 милиона автомобила в световен мащаб, изпреварвайки основния си конкурент Volkswagen по продажби за трета година подред. През 2022-а германците са продали 8,26 милиона автомобила.

Toyota и Volkswagen се борят за лидерството в продажбите през последните години. През 2020-а след четиригодишна пауза Toyota възвърна лидерството си по този показател и от тогава разликата между гигантите нараства всяка година.

 

Toyota-2

 

Добрият ръст на търсенето в Азия, както и известно облекчаване на проблемите с доставката на микропроцесори и премахването на тежките ограничения поради COVID-19, позволиха на компанията да достигне такива показатели.

Toyota Motor обаче предупреждава в отчета си, че продължава да усеща дългосрочните ефекти от недостига на микропроцесори, причинен от пандемията. Компанията не публикува прогнози за текущата финансова година с обяснението, че „ситуацията остава трудна“.
Според отчета най-големият пазар за Toyota през приключилата финансова година е Азия, където са продадени 3,3 милиона автомобила. Сред азиатските страни Китай остава най-големият купувач - 1,9 млн.

 

hybrids

 

Вторият по големина пазар е Северна Америка, там са продадени 2,4 млн., от които 2 млн. в САЩ. На трето място е самият пазар на Япония (1,4 милиона коли). Европейците са закупили 1,04 милиона автомобила през годината (увеличение от 2,1%).

 

 

0 от 500
  • #32
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сравнението с Дачия е напълно уместно и съвсем точно. И на двете марки стратегията се основава в използването на 20-годишни технологии и множество компромиси с качеството за постигане на ниска цена. Разликата е, че Дачия предава спестеното на клиента, а Тойотка си го слага в джоба.
  • #31
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Бляк ( преди 1 година )
    Имам чувството, че съм по-добър картинен редактор, от тези на тойота. сее1 дете е подреждало с фотошопа моделите
  • #30
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко ли трябва да си увреден, за да поставиш в едно изречение Тойота и дачия, а да ги сравняваш показва че съвсем си изплискал легена...
  • #29
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сравнението с Дачия е напълно уместно и съвсем точно. И на двете марки стратегията се основава в използването на 20-годишни технологии и множество компромиси с качеството за постигане на ниска цена. Разликата е, че Дачия предава спестеното на клиента, а Тойотка си го слага в джоба.
  • #28
    2 rate up comment 8 rate down comment
    до 25 ( преди 1 година )
    На теб ти миришат чорапите и за Дачия, а си тръгнал да коментираш Тойота. Гледай да намериш нещо по-еФтинко нов внос и не се прави на спец по нови автомобили, защото не си стигнал това ниво на финансово развитие. То няма и как да го достигнеш, като умственото развитие също ти е доста ограничено и забавено щом си позволяваш да пишеш подобни глупости и да сравняваш Тойота с Дачия.
  • #27
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Пнзнпмн ( преди 1 година )
    Причината за покупката на Тойота се крие в отговора на въпроса, "Кой сервиз е специализиран в ремонта на Тойоти?". Въпрос и на приоритети - дървено и здраво, или с флинтифлюшки и чупещо се.
  • #26
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До колкото помня през 2021 и 2022г. Тойота бе единствения производител, който не си намали производството заради микро чипове, европейските марки тогава направо спрях.
  • #25
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мда, Королата е поразителен евтинджос. Единствено тежко сектантство може да обясни как някой би си я купил пред другите марки. Дори Сивик е на светлинни години напред, при все че и той изостава доста от европейските марки. В 100% от случите бих предпочел Дачия през Тойота, защото поне е евтина и на цена.
  • #24
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Ганчо ( преди 1 година )
    Няма никакъв смисъл да си купуваш нова тойота. Нали ги гледам тия короли колко са дървени. Като се качиш вътре лъха на магазин за 1 лев. За тея пари по-добре премиум немска кола до 10 годишна да те видят хората че си патрон а не някой разчупен в китките либерал с королка
  • #23
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Точно така, тесльо.Да не съм луд да давам два пъти повече пари за електромобил.При изравняване на цените ще си помисля.