Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.
Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.
Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.
Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.
Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:
„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.