IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици съдят Tesla за намален пробег

Колите на марката вече броят прозявки и мигания на шофьора, за да следят колко е сънлив

Американски собственици на Tesla Model S и Model X заведоха колективен иск срещу производителя на електрически автомобили заради автоматични софтуерни актуализации, които според тях намаляват обхвата или причиняват повреди на батерията, съобщи Reuters.

 

Tesla-23

 

В делото, заведено в Окръжния съд на САЩ в Сан Франциско, се твърди, че актуализациите на Tesla и техните ефекти нарушават щатските и федералните закони, защото могат да намалят обхвата на шофиране с до 20% и може да принудят някои собственици да сменят батериите на цена от 15 000 долара.

В иска се казва, че засегнатите превозни средства на Tesla трябва да се считат за „защитени компютри“ съгласно определението, посочено в Закона за компютърните измами и злоупотреби и, че автоматичните актуализации нарушават правата на потребителите съгласно закона.

 

Elon-Musk-Tesla-Model-S-prototype-color

 

Собствениците и лизингодателите на Tesla са оставени на милостта на производителя, а Tesla налага софтуерни актуализации без съгласието им“, каза Стив Берман, адвокат, представляващ собствениците и лизингодателите на Tesla в делото.

Автомобилните производители обикновено уведомяват клиентите, когато искат да извършат софтуерна актуализация, но Tesla може да прави автоматични актуализации, когато автомобилът е свързан към Wi-Fi.

 

Tesla-24

 

Съобщава се още, че някои собственици на Tesla са платили на трети страни от $500 до $750, за да отменят софтуерните актуализации, свързани с батерията.

Обвиненията са също така, че актуализациите на Tesla и техните ефекти нарушават Закона за компютърните измами и злоупотреби, Закона за нелоялната конкуренция на Калифорния и Закона за правните средства за защита на потребителите. Адвокатите казват, че Tesla отказва възстановяване на разходите на собствениците и наемодателите на Model S и Model X, които имат намален капацитет на батерията след актуализация на софтуера.

 

tesla-full-self-driving

 

През юли 2021 г. Tesla се съгласи да плати 1,9 милиона долара, включително около 400 000 за адвокатски хонорари и разходи, за уреждане на искове, след като софтуерна актуализация временно намали максималното напрежение на батерията в 1743 Model S.

Същевременно Tesla започва да брои прозявки, мигания и други реакции на шофьора, за да проследи колко е сънлив. През годините компанията беше критикувана, че не набляга на наблюдението на водача с усъвършенстваните функции в пакетите Autopilot и Full Self-Driving. Шофьорите трябваше да докоснат волана, за да уведомят системата, че все още държат ръцете си на кормилото.

 

Tesla-Model-3-camera-personalization

 

Откритието е на „Green“ - хакер, специализиран в Tesla, който се занимава с функциите на автомобила и публикува редовно информация в своя Twitter акаунт. Интересното е, че това не се прави само при използване на Autopilot или FSD Beta. Според него Tesla проследява тези показатели и когато самите шофьори управляват колата.

 

 

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Че това е с релефоните от 15 години.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Хайде най-накрая си плати мобилен план в който да можеш да гледаш youtube, преди да обясняваш каква играчка на батерии било това в клипа! Не се ли усещаш че се излагаш и говориш за коренно различни неща от това на клиповете? Хайде като намериш някъде безплатен wifi от съседите го изгледай и пак обяснявай каква играчка на батерии е това!
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Купил си играчка с дистанционно и батерии.
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    И след мантрите за батерии издържащи по милион километра, се оказа че тесляците ще ограничават капацитета софтуерно за да изкарат до края на гаранцията. Ха-ха-ха-ха! И тия тръгнали да превземат автомобилния пазар..
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Я погледни гаража на този и кажи дали разбира от истински коли? Е каква е причината да си купи Тесла според тебе? Ето видео с новата му играчка youtu.be/SUo-RVpncuw
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Вероятно неправилно съм се изразил. Не питах дали си карал, а дали си притежавал gt3, защото точно преди две седмици един собственик на такова си купи Тесла и е впечатлен. А не е като тебе да е карал нещо за един-два часа и да си прави впечатления!
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Такаа, GT 3 RS не съм карал... Но GT 2 съм карал! И то на Северната дъга!!! И Тесли съм карал, не там, по прости аутобани! Познавам доста хора с Поршета и Ферарита и никой от тях не е минал на Тесла!!! Теб от къде ти е тая статистика, ще споделиш ли? Или са вятър си правиш! Измисляш си факти и вярваш в тях?! Ай къш зомби!
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Бъркаш понятията. Не е добре за една батерия да стои дълго време заредена над 80%. Под 20% не е чак толкова голям проблем. Тоест ако я заредиш и веднага потеглиш за да я изтощиш, нямаш проблеми да я зареждаш над 80%. Но практиката показва че повечето от собствениците, след като заредят до 80%, шофират няколко дни че и седмица, докато батерията падне на 20%. И точно на градско изминават повече километри с едно зареждане, отколкото на магистрала.
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    А ти карал ли си някога истински автомобил като Porsche GT3 RS, за да мислиш че всички караме такива и да ме питаш дали съм минал на Тесла? Аз също не карам такъв. Но хората които карат, са първите които избират да си купят Тесла. Хайде сега ми отговори защо си го причиняват? Какво повече може да има една Тесла от поршето? След като те са впечатлени от Тесла как ли ще впечатлен някой собственик на не толкова истински автомобил като моя и твоя?
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мъпети, реалния ви използваем пробег се получава като от 80 извадите 20 или грубо казано половината на това което го дават реалния пробег по сайтчетата.