IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици съдят Tesla за намален пробег

Колите на марката вече броят прозявки и мигания на шофьора, за да следят колко е сънлив

Американски собственици на Tesla Model S и Model X заведоха колективен иск срещу производителя на електрически автомобили заради автоматични софтуерни актуализации, които според тях намаляват обхвата или причиняват повреди на батерията, съобщи Reuters.

 

Tesla-23

 

В делото, заведено в Окръжния съд на САЩ в Сан Франциско, се твърди, че актуализациите на Tesla и техните ефекти нарушават щатските и федералните закони, защото могат да намалят обхвата на шофиране с до 20% и може да принудят някои собственици да сменят батериите на цена от 15 000 долара.

В иска се казва, че засегнатите превозни средства на Tesla трябва да се считат за „защитени компютри“ съгласно определението, посочено в Закона за компютърните измами и злоупотреби и, че автоматичните актуализации нарушават правата на потребителите съгласно закона.

 

Elon-Musk-Tesla-Model-S-prototype-color

 

Собствениците и лизингодателите на Tesla са оставени на милостта на производителя, а Tesla налага софтуерни актуализации без съгласието им“, каза Стив Берман, адвокат, представляващ собствениците и лизингодателите на Tesla в делото.

Автомобилните производители обикновено уведомяват клиентите, когато искат да извършат софтуерна актуализация, но Tesla може да прави автоматични актуализации, когато автомобилът е свързан към Wi-Fi.

 

Tesla-24

 

Съобщава се още, че някои собственици на Tesla са платили на трети страни от $500 до $750, за да отменят софтуерните актуализации, свързани с батерията.

Обвиненията са също така, че актуализациите на Tesla и техните ефекти нарушават Закона за компютърните измами и злоупотреби, Закона за нелоялната конкуренция на Калифорния и Закона за правните средства за защита на потребителите. Адвокатите казват, че Tesla отказва възстановяване на разходите на собствениците и наемодателите на Model S и Model X, които имат намален капацитет на батерията след актуализация на софтуера.

 

tesla-full-self-driving

 

През юли 2021 г. Tesla се съгласи да плати 1,9 милиона долара, включително около 400 000 за адвокатски хонорари и разходи, за уреждане на искове, след като софтуерна актуализация временно намали максималното напрежение на батерията в 1743 Model S.

Същевременно Tesla започва да брои прозявки, мигания и други реакции на шофьора, за да проследи колко е сънлив. През годините компанията беше критикувана, че не набляга на наблюдението на водача с усъвършенстваните функции в пакетите Autopilot и Full Self-Driving. Шофьорите трябваше да докоснат волана, за да уведомят системата, че все още държат ръцете си на кормилото.

 

Tesla-Model-3-camera-personalization

 

Откритието е на „Green“ - хакер, специализиран в Tesla, който се занимава с функциите на автомобила и публикува редовно информация в своя Twitter акаунт. Интересното е, че това не се прави само при използване на Autopilot или FSD Beta. Според него Tesla проследява тези показатели и когато самите шофьори управляват колата.

 

 

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Баварец ( преди 1 година )
    До #4 Турбо: То и на теб ти се губят мисли, ама нейсе,! Май само си чувал за електромобили, а? Как и къде се изгуби бе ***? И кои са тези км, които се губят? Имам електромобил от 3 години и никога, ама никога няма да се върна на димилник. Какво ти се губи и що за дискусии водите? Какво ще оставите на децата си, свят без въздух за дишане? Пфууу
  • #5
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Старите истински коли без електроника в тях ще стават все по търсени! Принципно не съм против електрониката и софтуера, стига разбира се да е с отворен код и да мога го прочета и да знам абсолютно всичко което прави машината. Ако реша да мога и да го модифицирам както на мен ми харесва. Такива скрити кодове и шпионски тактики хич не ми харесват. Теслата хардуерно не е лоша кола но трябва да я пуснат с отворен код. Или трябва да се хакне през портовете да получи потребителя пълен достъп.
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    На всички електромобили им се губят стотина километра от пробега.
  • #3
    7 rate up comment 18 rate down comment
    бай Ганьо ( преди 1 година )
    Само неандерталци като долните двама и тези, завели иска могат да вярват, че компания умишлено ще прави автомобилите си по-лоши с времето...
  • #2
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Време мъпетите да си вземат новата версия, старата версия и пуснаха с новия ъпдейт минус 100 коня и минус 100 мили да се усеща бавна.
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Поредните излъгани камилчета.