IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Създателят на най-великите GT в историята почина на 96 години

Джото Бизарини направи V12 на Lamborghini и легендарното Ferrari 250 GTO

Един от най-великите автомобилни инженери в историята – Джото Бизарани, почина на 96-годишна възраст. Това съобщиха от дизайнерската компания Bizzarini, която отдаде почит на човека, създал някои от най-великите GT-автомобили в историята.


Джото Бизарини


Именно Бизарини е конструирал V12 двигателя на Lamborghini, както и легендарното Ferrari 250 GTO, което в продължение на дълги години беше най-скъпият автомобил в историята. Той е роден на 6 юни 1926 г., като завършва университета в Пиза през 1953 г. След това в продължение на 20 години работи като инженер в италианската автомобилна индустрия, започвайки с Alfa Romeo.

През 1957 г. Бизарини се премества във Ferrari, където работи върху няколко важни модела. Като главен инженер на марката той е с основна заслуга за създаването на 250 TR Testa Rossa, 250GT SWB и на някои от състезателните коли на марката. Най-важната му работа, разбира се, е емблематичното 250 GTO. Енцо Ферари иска сериозна състезателна кола, която може да надмине конкурентите от цял свят, а Бизарини трябва да я направи.

Инженерът започва разработката на GTO с тестово муле, известно като Bizzarrini Ugly Duck. Шасито на SWB не е идеално - аеродинамичното съпротивление води до загуба на скорост. Бизарини увеличава дължината на предния капак, като същевременно намалява размера на предната част, за да намали повдигането и съпротивлението при висока скорост.


Ferrari 250 GTO


Разпределението на теглото на 250 GTO също е подобрено благодарение на модерната конструкция, създадена от технически гений. Двигателят е преместен назад, като е приета система за смазване със сух картер.

След като напуска Ferrari, италианецът продължава да работи като независим инженер и използва своя опит в няколко важни проекта. През 1962 г. той основава Societa Autostar, където помага на италианския автомобилен производител Iso при разработването на Rivolta и Grifo. За съжаление, спор между двете компании слага край на това партньорство.

През 1964 г. се появява и Lamborghini 350GT, под чийто капак е поставен нов V12 двигател. Той е разработка на Бизарини, който след това създава компания, носеща неговото име. По-късно легендарният инженер работа като преподавате в университетите в Рим и Флоренция.


0 от 500