Имунизиран ли е луксозният сегмент за икономически сътресения? Докъде ще стигне поскъпването на автомобилите? Каква е ролята на България в плановете на Mercedes-Benz? Зададохме тези въпроси на Матиас Люрс, шефа по продажбите в регион Overseas на германския гигант. Господин Люрс бе в София за откриването на новия търговски център на "Силвър Стар", и даде специално интервю за "КОЛЕЛА" и Automedia.bg.
7 въпроса към Матиас Люрс от Mercedes (ГАЛЕРИЯ):
Как оценявате развитието на Mercedes на пазари като българския?
- Много сме доволни от присъствието си в България. За последните пет години почти удвоихме продажбите си тук. През миналата година имахме 15 процента ръст на българския пазар и за пръв път от много години бяхме номер 1 в премиум сегмента. Виждаме голям потенциал за по-нататъшно развитие. Ето пример: при електрическите модели между 2021 и 2022 година имаме увеличение от 620 процента. Или от 1 процент дял от общите продажби, до 11 процента. При най-скъпите ни модели в България ръстът за година е над 20%, доста повече от средния за пазара. Виждаме, че българските клиенти са особено привлечени от най-луксозните ни автомобили, особено SUV.
- Много сме доволни от присъствието си в България. За последните пет години почти удвоихме продажбите си тук. През миналата година имахме 15 процента ръст на българския пазар и за пръв път от много години бяхме номер 1 в премиум сегмента. Виждаме голям потенциал за по-нататъшно развитие. Ето пример: при електрическите модели между 2021 и 2022 година имаме увеличение от 620 процента. Или от 1 процент дял от общите продажби, до 11 процента. При най-скъпите ни модели в България ръстът за година е над 20%, доста повече от средния за пазара. Виждаме, че българските клиенти са особено привлечени от най-луксозните ни автомобили, особено SUV.
Видео от разговора с Люрс можете да видите тук: