Имунизиран ли е луксозният сегмент за икономически сътресения? Докъде ще стигне поскъпването на автомобилите? Каква е ролята на България в плановете на Mercedes-Benz? Зададохме тези въпроси на Матиас Люрс, шефа по продажбите в регион Overseas на германския гигант. Господин Люрс бе в София за откриването на новия търговски център на "Силвър Стар", и даде специално интервю за "КОЛЕЛА" и Automedia.bg.
7 въпроса към Матиас Люрс от Mercedes (ГАЛЕРИЯ):
Почти всички автомобилни компании сега се насочват към така наречения агенционен модел - тоест искат да продават директно на клиентите, избягвайки посредничеството на дилърите. Значи ли това, че повече няма да има отстъпки? Че пазаренето при покупка на кола остава в миналото?
- Потвърждавам това: все повече марки, включително и ние в Mercedes, преминават към агенционен модел. Не толкова заради отстъпките или нещо подобно. При агенционния модел дилърите, наричани вече агенти, имат същите функции, както и досега - да са посланици на марката, да се грижат за клиентите. Но това вече ще става повече чрез качеството на обслужването, а не чрез цени и отстъпки. Процесът на ценообразуване ще се промени. Занапред ние като производител ще решаваме дали да предложим отстъпки за определени модели заради изтичане на жизнения цикъл или нещо подобно. Но клиентите трябва да знаят, че ще има вече една уеднаквена цена, независимо към кой дилър са се обърнали, и ще има повече прозрачност - а това е нещо, което клиентите харесват.
- Потвърждавам това: все повече марки, включително и ние в Mercedes, преминават към агенционен модел. Не толкова заради отстъпките или нещо подобно. При агенционния модел дилърите, наричани вече агенти, имат същите функции, както и досега - да са посланици на марката, да се грижат за клиентите. Но това вече ще става повече чрез качеството на обслужването, а не чрез цени и отстъпки. Процесът на ценообразуване ще се промени. Занапред ние като производител ще решаваме дали да предложим отстъпки за определени модели заради изтичане на жизнения цикъл или нещо подобно. Но клиентите трябва да знаят, че ще има вече една уеднаквена цена, независимо към кой дилър са се обърнали, и ще има повече прозрачност - а това е нещо, което клиентите харесват.
Видео от разговора с Люрс можете да видите тук: