Световният пазар на нови автомобили се е свил с 2% през 2022 година и достига 79.4 милиона бройки по данни на анализаторите на JATO Dynamics. Това е много далеч от положението в средата на миналото десетилетие, когато продажбите гонеха 90 милиона автомобила. Но ако се съди по финансовите резултати на производителите, почти никой от тях не тъгува по "доброто старо време".
Въпреки свиването на продажбите, почти всички компании в сектора отчитат растящи или рекордни печалби през 2022, резултат най-вече на осезаемо повишените цени.
Ежегодното проучване на Automedia.bg показва, че за втора година поред Toyota не е най-печелившата автомобилна компания в света. Всъщност сега японците се смъкват чак на трето място, изпреварени от две европейски компании. За пръв път сред големите печалби се намърдва и Tesla. За сметка на това два от китайските й конкуренти в сегмента на електромобилите се оказват на другия полюс, при най-големите загуби. Донякъде изненадващо компания там им прави Ford.
Най-губещите и най-печелившите компании (ГАЛЕРИЯ):
Още един от китайските държавни гиганти, но с доста по-дълга история от SAIC - Beijing Automotive Group започва да прави автомобили още през 50-те, по лиценз на съветския ГАЗ-21. Днес BAIC е локален партньор на Mercedes и Hyundai, а освен това произвежда няколко свои марки, включително Beijing, Foton, Ruili и Changhe.
Приходи: 25.12 млрд. евро
Нетна печалба: 2.145 млрд. евро
Продажби: 0.947 млн. автомобила (Beijing, Beijing Benz, Beijing Hyundai и Fujian Benz)