IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

Tesla вече е при големите, Toyota се смъква на трето място, а най-голямата печалба през 2022 е за германци

Световният пазар на нови автомобили се е свил с 2% през 2022 година и достига 79.4 милиона бройки по данни на анализаторите на JATO Dynamics. Това е много далеч от положението в средата на миналото десетилетие, когато продажбите гонеха 90 милиона автомобила. Но ако се съди по финансовите резултати на производителите, почти никой от тях не тъгува по "доброто старо време".
   

Цени на коли-6    
    
     
Въпреки свиването на продажбите, почти всички компании в сектора отчитат растящи или рекордни печалби през 2022, резултат най-вече на осезаемо повишените цени.

Ежегодното проучване на Automedia.bg показва, че за втора година поред Toyota не е най-печелившата автомобилна компания в света. Всъщност сега японците се смъкват чак на трето място, изпреварени от две европейски компании. За пръв път сред големите печалби се намърдва и Tesla. За сметка на това два от китайските й конкуренти в сегмента на електромобилите се оказват на другия полюс, при най-големите загуби. Донякъде изненадващо компания там им прави Ford.
    
     
Най-губещите и най-печелившите компании (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Москвич из ушанков винаги започва постовете си с напълно невярно твърдение, което много лесно се разобличава. Оттам нататък репутацията му е колкото на бездомник-наркоман-*** под моста.
  • #13
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тойота е с най-стабилна финансово. Останалите производители осребриха недостига на автомобили на пазара последните години, оттам идват по-добрите резултати. Но това е моментно. Апропо, печалбата на Тойота за календарната 2022 е 18.495 милиарда долара, което по глокс 0.93 към 31.12.2022 прави 17.2 милиарда евро, т.е. класира се преди Стелантис. За справка: макротрендс-точка-нет
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мога да ви дам за пример Амазон, години наред работеха на загуба, реално обаче е трик който правят за да не плащат данъци като реинвестират. А иначе не си правете илюзия, че тази територия бидейки част от ЕС има някакво бъдеще, тук повечето нови марки електрички пропускат да дойдат и никога няма и да си направят труда нито да идват нито да инвестират в инфраструктура, дори нямаме стимул за закупуване на такава кола и все още цените са двойни и тройни като електрическия вариант е по-зле.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    "други имат малко по-висок резултат, най-вече заради еднократни ефекти" и ти ли си мислиш като Акио Тойода, че електромобили те са временен ефект, бъг в системата, който скоро ще бъде отстранен и всичко ще се върне като преди?
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Така е. Но не забравяй, че политиците и партията каквото и да ти говорят, не става въпрос за екология, а за пари и влияние, както и за независимост. Това последното очевидно е най-важното, защото както виждаш заради него загърбиха екологията и отвориха въглищните централи в Европа. Даже и парите загърбиха и изгубиха милиарди в името на независимостта. ВЕИ и електрическата мобилност дават най-вече независимост и затова се стимулират за по-бързото им внедряване и няма да има връщане към петрола.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Махленските мързеливци още си мислят, че борбата е между ел. двигател и ДВГ и кой от тях е "по-добър", ***-мендъри, норвежците отвличат деца и Русия е най-великата. Не; борбата е кой ще контролира новите технологии в енергетиката и мобилността, защото парите винаги са в новите технологии. Залогът е много по-висок от това с каква кола бай селю ще ходи на рути мадами в селската дискотека. Затова и натискът да се бърза от най-високо политическо ниво е голям. Така и трябва да бъде.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    Налагането на електромобилите става само със сериозен политически натиск. Моментната ситуация в Щатите е благоприятна политически, и въпреки това е трудно да се прокарват реформи в тази посока. А и кой знае какво ще стане през 2024. Ще видим. В Китай все пак е диктатура, каквото каже партията, това е
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    USA market ( преди 1 година )
    Продажбите на електромобили с батерии (BEV) нараснаха с почти 70% на годишна база (в САЩ), за да представляват повече от 80% от всички продажби на електромобили през 2022 г. Tesla остана лидер на пазара през 2022 г. с повече от 50% пазарен дял. Tesla продаде повече автомобили от останалите 17 автомобилни групи взети заедно....През 2023 г. се очаква продажбите на EV да достигнат над 1,9 милиона единици . ...потенциалния пазар на електромобили в САЩ над 10 милиона годишно до 2030 г.
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    А ти имаш ли някакви съмнения, че електромобилите ще се наложат северна америка? Забележи, че не говоря само за САЩ. Дори само заради закона за намаляване на инфлацията, цените на електромобилите също като в Китай ще се изравнят с тези на ДВГ, а това със сигурност ще е началото на края на ДВГ. А на Китай не им трябваше много. През 2019 делът беше 5%, а вече гони 40% тази година.
  • #5
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова им е наред, колкото на озни, който падал от небостъргач и на всеки етаж си казвал "дотук добре".