fallback

Шефът на Toyota посочи 3 стъпки, с които ще настигне Tesla

Основното оръжие на компанията са сегашните 10 млн продажби на година

Новият главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато, изрази увереността си, че японският автомобилен производител може да реализира големи печалби от електромобилите само с три основни стъпки. Той пое управление на компанията на 1 април, като под неговото ръководство бъдещата стратегия на Toyota беше преработена. И новият план има за цел до 2030 г. да бъдат увеличени както производството на електромобили, така и рентабилността.

В момента Toyota е в първи етап от своя нов план, втората част идва през 2026 г., а последните усилия са в сила до 2030 г. Целта е в средата на десетилетието компанията да произвежда по 1,5 млн електромобила в световен мащаб, като до 2030 г. тази бройки достигне 3,5 млн. Подобрената производителност и икономиите от мащаба ще означават по-ниски цени, което трябва да работи за увеличаване на обема на продажбите.

„Стъпка 1“ е направена още преди Сато да застане начело на Toyota, като това е пускането на първия електромобил на марката от гамата bZ на специално създадена платформа. Това е нещо като „опит за обучение“, тъй като излизането на пазара на bZ4X не може да бъде определено като успешно. Според Сато обаче компанията му е имала нужда от подобно нещо, за да се „събуди“.

„Ние ще направим бързи подобрения и модификации, така че привлекателността и силата на продукта да могат да бъдат подобрени. И ще направим това по ускорен начин“, категоричен е изпълнителният директор на Toyota.

Преминаването към „Стъпка 2“ означава интегриране в автомобилите на компанията на операционна система Arene, която в момента се разработва от нейното софтуерно звено – Woven. Благодарение на специално изградената платформа и разширената гама от електромобили новата система трябва да бъде готова възможно най-скоро, като в Toyota са наясно, че днешните успешни производители на електромобили са не само автомобилни, но и софтуерни компании.

Сато посочи „Стъпка 3“ като кулминацията на плановете и усилията на производителя – нещо като „торта на три етажа“. Той обясни, че Toyota ще премине към ново структурно тяло на колите си с вградена операционна система Arene с актуализирани софтуерни услуги. С новата каросерия ще дойде и нова версия на сегашната EV-платформа, която увеличава пространството, производителността и ефективността.

И тъй като Tesla в момента има огромна преднина при електромобилите, Toyota ще трябва да увеличи значително производството и продажбите, за да достигне маржове, с които да може да се конкурира с американците. В момента маржовете на Tesla са около 20%, което е впечатляващо, като се има предвид, че компанията на няколко пъти намали цените на своите модели.

В същото време тези на Toyota са едва 10%, но японската компанията има намерение да ги увеличи, като продължи да гони целта си от 10 млн произведени коли на година. По-голямата част от тях ще продължат да бъдат хибриди, като именно печалбата от тях ще позволи на японския производител да увеличи инвестициите си в научно-изследователска и развойна дейност.

fallback
  • #47
    Селяндур с Корола ( преди 1 година )
    Хаха! Младите хора са 24/7 на тревичка и кристали и се лепят па картини в изложбите и асвалта на изходите от града. Останалото е спекула и ботове.
  • #46
    До 44 ( преди 1 година )
    Прав си. По онова време когато се правиха истински лади опа коли, toyota беше светило, ама вече не е. Младите хора не искат автомобили от едно време. Искат автомобили с днешни технологии поне. Разликата е че toyota продава вчерашни технологии а тесла продава утрешни и всички гледат от нея да знаят какво да произвеждат днес за да не са прекалено изостанали от тенденциите. Не си мисли че си различен от днешните хлапета. Те също ще разправят на внуците си че днешните автомобили са били истински.
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Очевидно нищо не си разбрал! Новият шеф обяснява как ще настигнат тесла го печалби, защото старият шеф го изхвърлиха точно по тази причина. Представяш ли си тесла с 8 пъти по-малко продажби направи повече печалба отколкото toyota която продава по 10 милиона годишно и на всичко отгоре печели осем пъти по-малко на продаден автомобил отколкото тесла. И точно заради произведението на изкуството го изхвърлиха, защото досега toyota беше лидер в ефективността при производството, но вече не са!
  • #44
    До №45 ( преди 1 година )
    Само да кажа нещо,за статистиката понеже искате да си говориме за истински коли, за времената когато се правеха истинските коли.тогава нямаше тесла като бранд дори.Само да вметна,че типичните краваро-двигатели бяха по 10 литра и около 100 коня мощност, а японците вадеха по 200 коня от 1.3.ама това за онези времена,когато се правеха истински коли.Японеца знае как да извади много коне от малко кубици, японеца е много по-напред технически и японеца е доказал,че може.тесла е известна с автопилота...
  • #43
    трият коментари тук ( преди 1 година )
    има нещо гнило в Тойота, по-рано шефа (новия - той е гнилото нещо според мен) на Тойота нарече някаква тесла "произведение на изкуството", сега щели да ги "настигат"..Чакай , чакай.. тесла е компания от онзи ден, която никога няма да достигне Тойота по продажби.Искам да попитам защо изтрихте предния ми коментар, където казах същото ? Нямам право да говоря срещу тесла, така ли ?
  • #42
    анонимен ( преди 1 година )
    Москвичът ушанков е в дълбока дилема: Дали да имигрира в Московия да подпомага любимия си загиващ диктатор или в Япония, да подкрепя морално любимото си загиващо автомобилостроене. А вместо това ще завърши пак в селския хоремаг да плюе технологичното развитие, което не разбира, над чашка евтина ракия.
  • #41
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Недей да бъдеш по-нескромен от илон мъск, който си е поставил за цел 20 милиона през 2030, за да подсигури материали и вериги за доставки за толкова за всеки случай, но при въпрос колко смята че ще е реалистично да постигне като продажби по това време казва 10-12 милиона, защото пазарът трудно ще поеме повече, но е предвидил да продава 20 милиона, ако toyota и останалите не преминат към електромобили и има търсене което останалите автомобилни компании не могат да задоволят.
  • #40
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Точно така бе, ***, през 2030 Тесла ще продават по 20 милиона, през 2031 - 30, а 2035 - цели 100 милиона. Направо не ми се мисли за 2040, ха-ха-ха!
  • #39
    До 39 ( преди 1 година )
    През 2014 година toyota продаваше 10 милиона, а тесла 30 000 на година. Тоест над 300 пъти повече от Тесла и Тесла работеше за toyota, която беше основен акционер на Тесла. Днес десетина години по-късно, toyota не са помръднали грам и отново продават 10 милиона автомобила, а продажбите на тесла са се увеличили до около 2 милиона годишно и продължават да се увеличават. И дори шефовете на toyota обясняват как щели да стигат Тесла. От toyota само могат да мечтаят да постигнат резултатите на Тесла
  • #38
    дееба, верно ( преди 1 година )
    Вярно че така Тесла ще настигне Тойотка по изостаналост, грешна сътратегия и цялостна комичност. Дори мисля да го предложа на следващото събрание на акционерите.
fallback
Последни