fallback

Шефът на Toyota посочи 3 стъпки, с които ще настигне Tesla

Основното оръжие на компанията са сегашните 10 млн продажби на година

Новият главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато, изрази увереността си, че японският автомобилен производител може да реализира големи печалби от електромобилите само с три основни стъпки. Той пое управление на компанията на 1 април, като под неговото ръководство бъдещата стратегия на Toyota беше преработена. И новият план има за цел до 2030 г. да бъдат увеличени както производството на електромобили, така и рентабилността.

В момента Toyota е в първи етап от своя нов план, втората част идва през 2026 г., а последните усилия са в сила до 2030 г. Целта е в средата на десетилетието компанията да произвежда по 1,5 млн електромобила в световен мащаб, като до 2030 г. тази бройки достигне 3,5 млн. Подобрената производителност и икономиите от мащаба ще означават по-ниски цени, което трябва да работи за увеличаване на обема на продажбите.

„Стъпка 1“ е направена още преди Сато да застане начело на Toyota, като това е пускането на първия електромобил на марката от гамата bZ на специално създадена платформа. Това е нещо като „опит за обучение“, тъй като излизането на пазара на bZ4X не може да бъде определено като успешно. Според Сато обаче компанията му е имала нужда от подобно нещо, за да се „събуди“.

„Ние ще направим бързи подобрения и модификации, така че привлекателността и силата на продукта да могат да бъдат подобрени. И ще направим това по ускорен начин“, категоричен е изпълнителният директор на Toyota.

Преминаването към „Стъпка 2“ означава интегриране в автомобилите на компанията на операционна система Arene, която в момента се разработва от нейното софтуерно звено – Woven. Благодарение на специално изградената платформа и разширената гама от електромобили новата система трябва да бъде готова възможно най-скоро, като в Toyota са наясно, че днешните успешни производители на електромобили са не само автомобилни, но и софтуерни компании.

Сато посочи „Стъпка 3“ като кулминацията на плановете и усилията на производителя – нещо като „торта на три етажа“. Той обясни, че Toyota ще премине към ново структурно тяло на колите си с вградена операционна система Arene с актуализирани софтуерни услуги. С новата каросерия ще дойде и нова версия на сегашната EV-платформа, която увеличава пространството, производителността и ефективността.

И тъй като Tesla в момента има огромна преднина при електромобилите, Toyota ще трябва да увеличи значително производството и продажбите, за да достигне маржове, с които да може да се конкурира с американците. В момента маржовете на Tesla са около 20%, което е впечатляващо, като се има предвид, че компанията на няколко пъти намали цените на своите модели.

В същото време тези на Toyota са едва 10%, но японската компанията има намерение да ги увеличи, като продължи да гони целта си от 10 млн произведени коли на година. По-голямата част от тях ще продължат да бъдат хибриди, като именно печалбата от тях ще позволи на японския производител да увеличи инвестициите си в научно-изследователска и развойна дейност.

fallback
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Три стъпки с която Тесла ще настигне Тойота.Първа стъпка Тесла започва да произвежда бензинови и дизелови автомобили.Втора стъпка Тесла започва да произвежда хибриди.Трета стъпка Тесла започва да произвежда водородни автомобили.
  • #36
    до 30 ( преди 1 година )
    Айде, да ти се вържа за пореден път и да вляза в "диалог с радио точка". Ама, да, разбира се, защо ми е наистина да карам кола, в която всичко се прави през тъч скрийн и се упрявлява от две видео карти, които като решат, че няма да работят и нищо не мога да направя освен да я гледам, както се гледа изгорял телевизор. Че на всичкото отгоре всичко е "автоматично". Пък зареждането ми е най-големият дерт на сегашното ми ДВГ ще знаеш. И за милионен път - ТВОЯТА Тесла какъв цвят е?????
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    И още една тема за размисъл на антиелектриците и феновете на toyota което понякога е едно и също. Ето едно заглавие от вчера: Tesla Giga Nevada показа капацитет за рециклиране от 100 метрични тона на седмица през 2022 г. Нали уж батериите не можели да се рециклират? 100 тона могат да ви изглеждат много но всъщност са само 200 батерии на електромобил по 500 кг. Тесла е демонстрирала че е възможно да рециклира толкова, но засега няма и 200 батерии на седмица, за да увеличават капацитета още.
  • #34
    До 34 ( преди 1 година )
    Както виждаш от toyota са решили описаните от тебе стъпки по сталински. Няма автопилот, няма повечето детайли на тесла няма и таблет и съответно няма нито един проблем с тях. И въпреки това и те са тръгнали да гонят тесла и то в дългосрочен план чак до 2030 да и аз стигнат ама само евентуално, ако тесла бъде така благосклонна, че да си стои на нивото от 2023 година и да ги чака да бъде настигната.
  • #33
    ето и стъпките : ( преди 1 година )
    1ва стъпка - не създавай самоубиващ автопилот и самоубийствени асистенти на водача2ра стъпка - сглабяй моделите без луфтове по тях3та стъпка - интериорното табло да не бъде съставено от просто един таблетИ всичко ще бъде по-хубаво.
  • #32
    До 24 ( преди 1 година )
    Ето защо ти е харесвал за toyota. Защото беше ръководена от лидер, който разсъждаваше като тебе. Лидер който не вижда че светът се променя и хората търсят нещо различно от това, което на него му е харесвало на младини. Младите хора не живеят в света в който ние сме живели и нямат нито нашето виждане за света нито нашите изисквания и критерии. Дали на нас това ни харесва не е от значение, защото бъдещето принадлежи на тях. Никой не ти пречи да ползваш стари технологии, ползвай си ги докато можеш!
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    На практика самоубиха Акио Тойода точно два часа след публикуване на годишните финансови резултати на Тесла. Нали търсихте връзка между различни събития. Как ще коментирате тази взаимовръзка? Дали предишния шеф е водил toyota в правилната посока и защо точно финансовите резултати му направиха харакири? Дали пък защото toyota не се е съсредоточила именно върху парите, а тесла се е съсредоточила да прави електромобилите желани от клиентите, независимо от печалбата при продажбата им?
  • #30
    До 28 ( преди 1 година )
    Това го слушаме вече девета година от 2014 година насам, откакто тесла обяви че си е поставила за цел 50% годишен ръст на продажбите, която оттогава до днес не само, че спазва, но и преизпълнява. Още колко години мислиш че ще може да го повтаряте това преди теслата задмине toyota продажби. До преди три години осем години повтаряхте къде са печалбите на Тесла и защо работи на загуба, а сега на три месеца че е печели повече пари от toyota и 8 пъти повече от продаден автомобил. Защо не питате това?
  • #29
    До 29 ( преди 1 година )
    И кой те кара да си играеш с тези играчки? Тесла е направена точно на принципа keep it simple stupid. Зарежда се много по-лесно отколкото с бензин. Просто включваш в зарядното и тръгваш без да мислиш дали си направилната колонка и дали на касата ще има опашка. Това се иска от тебе и да наливаш от време на време течност за чистачки. А ти понеже искаш без проблем на кола, на всеки 10-15 хиляди км дори да няма проблеми ходиш на сервиз, за масло, филтри, съединители, водни помпи, ремъци, свещи...
  • #28
    до 24 ( преди 1 година )
    Въпрос на вкус. За мен пък именно липсата на Андроидни и Епълски софтуери и дисплеи е предимство, както и липсата на 6 страници "опции". "Кийп ит симпъл!", както казват исландците. Аз отивам да си купя кола за безпроблемно и тихо ходене насам-натам (подчертавам, "безпроблемно"), а не сървърен център, на който да си конфигурирам и "къстамизирам" ЕРП система за управление на полети на совалки например. Явно на хората обачеим е много важно да имат "екстри" в колата и да прекарват много време в нея.
fallback
Последни