fallback

Шефът на Toyota посочи 3 стъпки, с които ще настигне Tesla

Основното оръжие на компанията са сегашните 10 млн продажби на година

Новият главен изпълнителен директор на Toyota - Коджи Сато, изрази увереността си, че японският автомобилен производител може да реализира големи печалби от електромобилите само с три основни стъпки. Той пое управление на компанията на 1 април, като под неговото ръководство бъдещата стратегия на Toyota беше преработена. И новият план има за цел до 2030 г. да бъдат увеличени както производството на електромобили, така и рентабилността.

В момента Toyota е в първи етап от своя нов план, втората част идва през 2026 г., а последните усилия са в сила до 2030 г. Целта е в средата на десетилетието компанията да произвежда по 1,5 млн електромобила в световен мащаб, като до 2030 г. тази бройки достигне 3,5 млн. Подобрената производителност и икономиите от мащаба ще означават по-ниски цени, което трябва да работи за увеличаване на обема на продажбите.

„Стъпка 1“ е направена още преди Сато да застане начело на Toyota, като това е пускането на първия електромобил на марката от гамата bZ на специално създадена платформа. Това е нещо като „опит за обучение“, тъй като излизането на пазара на bZ4X не може да бъде определено като успешно. Според Сато обаче компанията му е имала нужда от подобно нещо, за да се „събуди“.

„Ние ще направим бързи подобрения и модификации, така че привлекателността и силата на продукта да могат да бъдат подобрени. И ще направим това по ускорен начин“, категоричен е изпълнителният директор на Toyota.

Преминаването към „Стъпка 2“ означава интегриране в автомобилите на компанията на операционна система Arene, която в момента се разработва от нейното софтуерно звено – Woven. Благодарение на специално изградената платформа и разширената гама от електромобили новата система трябва да бъде готова възможно най-скоро, като в Toyota са наясно, че днешните успешни производители на електромобили са не само автомобилни, но и софтуерни компании.

Сато посочи „Стъпка 3“ като кулминацията на плановете и усилията на производителя – нещо като „торта на три етажа“. Той обясни, че Toyota ще премине към ново структурно тяло на колите си с вградена операционна система Arene с актуализирани софтуерни услуги. С новата каросерия ще дойде и нова версия на сегашната EV-платформа, която увеличава пространството, производителността и ефективността.

И тъй като Tesla в момента има огромна преднина при електромобилите, Toyota ще трябва да увеличи значително производството и продажбите, за да достигне маржове, с които да може да се конкурира с американците. В момента маржовете на Tesla са около 20%, което е впечатляващо, като се има предвид, че компанията на няколко пъти намали цените на своите модели.

В същото време тези на Toyota са едва 10%, но японската компанията има намерение да ги увеличи, като продължи да гони целта си от 10 млн произведени коли на година. По-голямата част от тях ще продължат да бъдат хибриди, като именно печалбата от тях ще позволи на японския производител да увеличи инвестициите си в научно-изследователска и развойна дейност.

fallback
  • #17
    До 15 ( преди 1 година )
    А някъде да съм ти казал, че атентатора взривил бомбата не е виновен? Да съм ти казал, че Илон Мъск не е виновен? Само те попитах какво са виновни и каква връзка имат въобще apple iphone и twitter в случая, както и магазинера който е определил цената на сиренето? Както пък и аз? Вие май навсякъде търсите конспирации и ги намирате. Моля те не се карай с мен или магазинер в кварталния магазин какво бил направил мъск и да ни изкарваш нас виновни за неговите действия!
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    Ами нали точно това ще правят от тесла. Вече втора година имат едни 20 милиарда които няма в какво да инвестират и така си стоят и само се увеличават защото въпреки огромните инвестиции в заводи и нови разработки тесла печели повече отколкото харчи и трупа кеш който няма как да оползотвори. Да им имаш проблемите а? Не могат да си изхарчат парите. Затова ще жертват печалбата за да вдигнат продажбите, за да могат да инвестират натрупаните пари в нови фабрики. Толкова ли е сложно за разбиране?
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    О да губи ни се връзката как брат му на Муска продава акции за над 100млн долара, Мъск прави изявление (както каза без значение от канала) и на следващия ден цената на акциите пада. А брат му вече може да купи 110-120% на продадените акции на същата цена. Когато Мъск го прави е добър, но когато на пример Бъфет го прави е лош.
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Ти май наистина искаш да съдиш apple, защото атентаторът е взривил бомбата с позвъняване от iphone. Какво значение има дали илон мъск е написал онази информация в twitter, казал я е в клип в youtube или в интервю по cnn. Как пък реши че twitter е виновен и какво значение има като тогава дори не беше собственост на Илон Мъск? Пак ви се губи причинно-следствената връзка и въобще има ли някаква връзка между фактите които се опитвате да свържете по някакъв начин. Я погледни и цената на сиренето?
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Да си бизнесмен и да имаш 10 милиарда в банка, означава, че губиш пари. Вместо да ги инвестираш и да ти носят пари, инфлацията ги яде.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно защото няма връзка между туитовете на Св Мъск и цената на акциите, го разследваха за опити да влияе на борсата.
  • #11
    До 7 ( преди 1 година )
    Вече ти отговорих в предишното мнение, че тесла ако не се лъжа от 15- тримесечия е само на печалба, въпреки че през това време строи нови заводи и отделя допълнителен кеш, защото за разлика от другите фирми няма дългове, а се възползва от високите цени на акциите за да събере капитал. Последния път събраха 10 милиарда капитал преди две години чрез продажба на акции, но от тогава тези 10 милиарда си стоят кеш в банката без да са ги ползвали. Даже обмисляха при падане на цените да изкупят акции
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Към 2030 г. Тойотка ще е на 5 млн. продажби.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази година Тойотка ще има съществен спад на продажбите, защото още от сега се представя зле на двата си най-големи пазара - Китай и САЩ. Очаквам същото да се случи и в Европа през втората половина на годината. Това ще изяде опитите и за по-големи маржове, като същевременно ще държи свободните и средства ниски и ще увеличава задлъжнялостта и. В техническо отношение, бързането ще свали качеството съществено, особено при софтуера и сигурността, които ще са ключови. Това ще намали продажбите още.
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    А можеш да провериш и какво се случи с акциите, когато Илон Мъск каза, че Тесла може до 2027 година да работи без печалба, защото с натрупания кеш от над 22 милиарда долара и при липса на дългове, които да обслужват могат да поддържат развойната си дейност, придобиване на компании, както и строежа на нови заводи и разширяване на старите до 2027 година. Toyota не може да си позволи да работи без печалба, даже и ако не прави нови инвестиции, защото има 200 милиарда дългове за обслужване.
fallback
Последни