IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes отписа синтетичните горива

Според шефа на компанията бъдещето е на електромобилите

Mercedes-Benz все още не се е отказал от развиването на двигатели с вътрешно горене и това стана ясно при дебюта на новата E-Class, но явно за компанията това не е пътят, който ще следва през следващите години. Производителят от Щутгарт смята да се съсредоточи върху електрическите преводни средства, които имат по-голям потенциал от автомобилите, работещи с ДВГ, дори те да работят със синтетично гориво.


Mercedes-Benz


Това стана ясно от изявление на главния изпълнителен директор Ола Каленуис пред германския вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung, цитирано от Automotive News. Топ-мениджърът е категоричен, че Mercedes смята да предпочете електромобилите пред превозните средства с ДВГ.

„Електрическата кола все още е нова технология в сравнение с двигателя с вътрешно горене. В тази технология има огромен потенциал и тя ще изпревари ДВГ по отношение на производителността още преди края на това десетилетие“, заявява Калениус.

Mercedes ще продължи да продава автомобили с ДВГ през следващите няколко години, но ще се съсредоточи основно върху електрическите превозни средства. Калениус посочи, че компанията работи върху нова архитектура за коли, задвижвани само на ток, като тя ще бъде адаптирана и за модели с ДВГ, ако се налага производството на такива. В компанията планират да бъдат напълно въглеродно неутрални през 2039 г.

За постигането на тази цел Mercedes ще намали инвестициите в ДВГ с цели 80% в средата на десетилетието, като Китай ще остане последният ключов пазар, на които марката ще предлага автомобили с такова задвижване. И там обаче ще се предлага само хибриди, разработени съвместно с местни партньори от Geely.

Преминаването към електрическо задвижване не означава, че Mercedes ще промени позицията си на пазара. Калениус е категоричен, че компанията му ще се съсредоточи върху превозните средства от висок клас.

„Новата технология, която разработваме за нашите луксозни модели, за да гарантираме екологична устойчивост, ще бъде използвана и в други автомобили в някакъв момент в бъдеще“, обясни Калениус.


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    Само завода на LG в Полша прави 70 ГВТч батерии годишно което е за около милион електромобила и смята да достигне 115 ГВТч след 2 години. Има и други разбира се но този е най-големия и само той покрива значителна част от нуждите, Самсунг например има в Унгария с 30 ГВТч капацитет годишно и в момента го разширява
  • #7
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    Не ми отговори на въпроса как си представяш борбата на японците с китайците на автомобилния пазар? Приказки за водородни технологии са като приказките за мармотите. Нека си говорим за реалността и близко бъдеще? Например за 2030 година когато те са планира да произвежда 20 милиона автомобила годишно. Колко водородни автомобила мислех че ще продава toyota през същата година и колко са им плановете. Тесла може и да не успее но има планове, които успешно следва и изпълнява. А toyota какво прави?
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Срещу Китай никой няма шансове в електрификацията. Китай държи батериите. А Европа с нейните зелени глупости надува цените на енергията в пъти спрямо китайските правейки невъзможно да се произвеждат батерии на място на конглокентни цени.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Японските брандове до един са скептични към ЕЛ. Правят и ще правят, но не се хвърлят като европейците - ва банк. Дори след оттеглянето на Акио Тойода което се предполагаше, че е заради отказа му Тойота да влезе в тая надпревара, новият шеф (името ми бяга преди беше шеф на Лексус) в нарочно мероприятие каза, че нищо не се променя и Тойота ще работи за развитие на водородните технологии. И макар да предлага и ЕЛ запазва и развитието на хибриди. Мазда и Хонда са също против. Другите са предпазливи
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До първия ( преди 2 години )
    Губи ти се логиката! Как така постоянно увеличава продажбите си и уж измества европейските и японските производители, а в същото време продажбите на тези японски и европейски производители не намаляват? Но да предположим че има някакъв шанс да си прав и положението на германците е 50 на 50 дали ще спечелят войната за електромобилите срещу китайците. Ще ми се обаче да ти чуя мнението какви са шансовете на японците?
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    а... коментара на колегата 1 беше изтрит, а не беше много нецензурен :D
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1: Що бе колега, просто ще караме китайчета и ние ще ги не те нас. Мерцедес и без това отдавна не е това, което беше.
  • #1
    10 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Германските брандове залагат на електричеството за да бъдат политически коректни... ама не правят сметка, че в тая игра Китай е лидер и ще ги отнесе! Китай също залага на електричеството - разликата е, че Китай го прави защото в тази сфера има брутално предимство пред всички други - води им с обиколки! Китай вече е износител номер две, пред Германия и САЩ, скоро ще изпревари и Япония. После може да кажете сбогом на евро-електричарите! Икономика с послушание не се прави - прави се с акъл!