IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes отписа синтетичните горива

Според шефа на компанията бъдещето е на електромобилите

Mercedes-Benz все още не се е отказал от развиването на двигатели с вътрешно горене и това стана ясно при дебюта на новата E-Class, но явно за компанията това не е пътят, който ще следва през следващите години. Производителят от Щутгарт смята да се съсредоточи върху електрическите преводни средства, които имат по-голям потенциал от автомобилите, работещи с ДВГ, дори те да работят със синтетично гориво.


Mercedes-Benz


Това стана ясно от изявление на главния изпълнителен директор Ола Каленуис пред германския вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung, цитирано от Automotive News. Топ-мениджърът е категоричен, че Mercedes смята да предпочете електромобилите пред превозните средства с ДВГ.

„Електрическата кола все още е нова технология в сравнение с двигателя с вътрешно горене. В тази технология има огромен потенциал и тя ще изпревари ДВГ по отношение на производителността още преди края на това десетилетие“, заявява Калениус.

Mercedes ще продължи да продава автомобили с ДВГ през следващите няколко години, но ще се съсредоточи основно върху електрическите превозни средства. Калениус посочи, че компанията работи върху нова архитектура за коли, задвижвани само на ток, като тя ще бъде адаптирана и за модели с ДВГ, ако се налага производството на такива. В компанията планират да бъдат напълно въглеродно неутрални през 2039 г.

За постигането на тази цел Mercedes ще намали инвестициите в ДВГ с цели 80% в средата на десетилетието, като Китай ще остане последният ключов пазар, на които марката ще предлага автомобили с такова задвижване. И там обаче ще се предлага само хибриди, разработени съвместно с местни партньори от Geely.

Преминаването към електрическо задвижване не означава, че Mercedes ще промени позицията си на пазара. Калениус е категоричен, че компанията му ще се съсредоточи върху превозните средства от висок клас.

„Новата технология, която разработваме за нашите луксозни модели, за да гарантираме екологична устойчивост, ще бъде използвана и в други автомобили в някакъв момент в бъдеще“, обясни Калениус.


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 15 ( преди 2 години )
    Имаш интернет лесно е да провериш, че има камиони на ток или за теб не е? Фериботи на ток също има както и двуместни самолети но всичко с времето си такива като теб пък много са се "разбързали" всичко да е на ток колкото да пишат простотии
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 2 години )
    Чукча писател а не читател и в твоя случай. Прочете ли 14-то мнение на което вече ти отговорено на въпроса? Още сега е възможно самолетите и корабите да минат на ток като се произвеждат синтетични горива с помощта на ток. Така ще са въглеродно неутрални и няма да се изисква копаене на нефт. На практика няма да им се промени нищо по двигателите. Въпросът е само на каква цена ще стане това и дали си заслужава.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Кораби на ток е лесно да има
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кога ще има камиони ,кораби и самолети на ток ?
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 2 години )
    Синтетичните горива се произвеждат от ток. Така че може и веднага. Само че внимавай какво си пожелаваш, защото синтетичните горива са поне пет пъти по-скъпи и с толкова ще се вдигне и транспорта, а липсата на ток ще вдигне и неговата цена. Наистина ли това желаеш? Има много неща които могат да минат на ток преди самолетите и корабите. Те ще са последни, когато токът наистина стане излишен и безплатен и синтетичните горива могат да се произвеждат евтино.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кога ще има камиони ,кораби и самолети на ток ?
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    Аз пък съм на мнение, че и по цена за общо изпълнение китайците са конглокентни специално при електромобилите но много играе и ролята на ККП и това, че са диктатура. Повечето западни държави имат резерви към управлението на Китай както и самите китайски марки към Запада иначе вече да са навлезли със заводи по света както японски и корейски марки обаче ако скоро Китай нападне малкия демократичен Китай - Тайван както заплашва и се готви нещата ще са съвсем други..
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    #1: Точно германците се озъбиха на тоталната забрана на ДВГ. И я отмениха. Да сравняваш немско и китайско инженерство показва невежество. Несравними са като маратонки и ***. В бедната България гледате само цената и си мислите че евтиното е голяма далавера. На развитите пазари се търси качество. Имат пари хората - имат и претенции. Китайците нямат шанс където се търси качество пред цена.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    Запазва ги докога? На американския пазар всички компании започнаха да предлагат електромобили и очевидно и американците минават на ток, а не на водород. Хибриди не ги интересуват защото карат мощни пикапи, но и те стават още по-мощни на ток, така че ги устройва. В азия продават защото там се търсят евтини автомобили, но китайците ги предлагат по-евтино, както електромобили така и ДВГ и скоро и там кранчето ще спрей за японците. Остави другото ами и в Япония навлизат както китайци така и други.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На японците основните пазари са Азия и Америка. Запазвайки ДВГ те запазват основните си пазари и така китай не се явява пряк конглокент