fallback

Прогноза: Ще оцелеят най-много 10 автомобилни компании

След 2030 бъдеще има само за онези, които продават над 3 милиона коли годишно, твърди шефът на Xpeng

През следващите години автомобилният пазар ще претърпи значителна консолидация и броят на световните производители може да бъде намален до десет. Такава прогноза изрази Браян Гу - заместник председател на борда на китайския производител на електрически превозни средства Xpeng, в интервю за Financial Times.

 

 

Според автомобилния шеф пазарът ще бъде много по-концентриран и само компании, които продават повече от 3 милиона коли годишно, ще попаднат в този списък. За сравнение - лидерът на световния пазар Toyota миналата година е продал около 10,5 милиона автомобила, Tesla - 1,3 милиона, а самата Xpeng - само 120 700.

Донякъде песимистичната прогноза идва в труден момент за Xpeng, след като през първото тримесечие на тази година продажбите на компанията се свиха с 50 процента и се нарежда на 12-о място по обем на доставките само сред китайските фирми.

 

 

Xpeng беше засегната от затрудненията на пазара в Китай, както и от намаленията на цените, водени от Tesla. Ценовата война оказва значителен натиск върху производителите на по-евтини автомобили в Китай, което може да помогне да се обясни мрачната представа на Гу за пазара.

Браян Гу, който преди това е бил управляващ директор на инвестиционната банка JP Morgan, вярва, че само тези китайски компании, които продават повече от половината от колите си в чужбина, ще могат да запазят място на световния пазар.

 

 

В същото време той отбеляза, че търговската война между Китай и САЩ може значително да усложни живота на китайските производители. Първо не позволява на компаниите от Китай да навлязат на американския пазар. А самата Xpeng, която планира да се разшири в Европа, все още не се готви да стартира в САЩ.

Освен това китайските производители на електрически превозни средства са изцяло зависими от американските микрочипове, по-специално Qualcomm и Nvidia. А нови техни доставки не се очакват в обозримо бъдеще заради санкциите на САЩ. Гу обаче е уверен, че ако санкциите наистина започнат да засягат компанията, тогава не само Xpeng, но „цялата китайска индустрия ще намери решение“.

 

 

Тази седмица Xpeng официално представи петия си модел - електрическия кросоувър G6, изграден върху нова платформа SEPA 2.0, който ще се конкурира с подобния по размер Tesla Model Y.

Добрата новина за Xpeng и други китайски автомобилни производители е, че износът за страната процъфтява. Китай е на път да стане износител номер едно на превозни средства през 2023 г., изпреварвайки Япония. Този растеж се движи от пазари като Европа и Азия. Въпреки това Гу признава, че проникването в САЩ „може да е трудно днес“ предвид политическия климат. Той каза, че китайската индустрия трябва „да отдели време, за да го проучи и да намери начин за достъп до този пазар“, който е вторият по обем след Китай.

 

 

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Прогнозата е "Ще оцелеем само ние и такива като нас, ащото сме страхотни". Това е рпгоноза, дето всеки директор я дава.
  • #30
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Все едно ме питаш защо най-бързото porsche ползва бензинов двигател а не дизелов, за да е икономично? Смяташ ли че за посочените модели ефективността е по-важна от динамиката? Който си е купил модел s или x не го прави заради икономия! Отново не ми отговори защо тесла си усложнява живота, като ползва два различни двигателя, вместо да избере само единия и да печели от икономии от мащаба? Дори по-ниската цена на асинхронния не оправдание, защото слагат целия хардуер на автопилота на всички кол ...
  • #29
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Единствено при свободно въртене загубите на индукционния мотор са по-малки, защото ПМ мотора винаги генерира паразитен ток в статора. Така че в твоя пример с поддържане на 120 км/ч, което е на големи обороти, но с малка мощност / въртящ момент, това прави ПМ мотора, докато индукционния се върти свободно с минимални загуби. Трябва повече да внимаваш докато попиваш пропагандни партенки, ха-ха!
  • #28
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, ***, пак ли ти с непълно заучените пропагандни партенки? Загубите на индукционните мотори са винаги двойно по-големи, защото индуцират магнитно поле в ротора с ток, а където тече ток, винаги има топлинни загуби, освен ако не е свръхпроводник. Същото ПМ моторите го постигат с постоянните си магнити, т.е. без загуби. Загубите в статорите от индукция и на двата вида са сходни. Т.е. няма ситуация в която индукционен мотор да е по-ефективен от ПМ мотор.
  • #27
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Ми те в началото само индуктивни правеха, след това чак с Модел 3 минаха на ПМ мотори. Сега пък Модел S и X са вече само на ПМ мотори. Какво ти говори тая тенденция?
  • #26
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Вече те попитах ако синхронните двигатели с постоянни магнити са толкова ефективни при всякакви обороти и натоварвания, защо за втори двигател ползват асинхронен а не сложат още един синхронен? Защо трябва да поддържат две линии за двигатели и да ги правят различни?
  • #25
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Къде ги четеш тия глупости???
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами не отворко. Не е така! Не ти говоря за максимални мощности, защото те се постигат само при ускорение. Говоря ти за абсолютно нормално шофиране. При ниски скорости мощността е малка и там синхронния двигател има предимство в ефективността, при по-високи скорости мощността се увеличава и там предимство има асинхронния двигател при равномерна скорост да речем със 120 км в час. Ако тогава ти потрябва бързо ускорение - допълнителни въртящ момент и мощност, се включва и синхронния, неефективно.
  • #23
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Хо-хо, леле, дори един въпрос не можеш да зададеш като хората.. По-високи обороти означава по-голяма мощност само ако въртящия момент не се променя с оборотите. При Тесла Плейд това е така докъм 100 км/ч, след това мощността е постоянна, въпреки че оборотите се увеличават, защото максималния въртящ момент започва да пада. Та, предполагам, искаш да ме попиташ кой мотор има по-висока МАКСИМАЛНА ефективност на високи обороти. Отговорът все същия, при каквито и да е обороти - синхронния мотор.
  • #22
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Само един въпрос ще ти задам. По-ефективни ли са асинхронните двигатели по-високи обороти и съответно мощности или не. Ако са по-ефективни значи повишават ефективността на автомобила, ако кажеш че не са по-ефективни значи нищо не разбираш по темата и няма смисъл да спорим. И май не схващаш, че двигателите не работят едновременно, а при ниски скорости колата се движи със синхронния, а при високи скорости мощността се прехвърля на асинхронния за по-голяма ефективност. Все едно сменяш предавка.
fallback
Последни