fallback

Прогноза: Ще оцелеят най-много 10 автомобилни компании

След 2030 бъдеще има само за онези, които продават над 3 милиона коли годишно, твърди шефът на Xpeng

През следващите години автомобилният пазар ще претърпи значителна консолидация и броят на световните производители може да бъде намален до десет. Такава прогноза изрази Браян Гу - заместник председател на борда на китайския производител на електрически превозни средства Xpeng, в интервю за Financial Times.

 

 

Според автомобилния шеф пазарът ще бъде много по-концентриран и само компании, които продават повече от 3 милиона коли годишно, ще попаднат в този списък. За сравнение - лидерът на световния пазар Toyota миналата година е продал около 10,5 милиона автомобила, Tesla - 1,3 милиона, а самата Xpeng - само 120 700.

Донякъде песимистичната прогноза идва в труден момент за Xpeng, след като през първото тримесечие на тази година продажбите на компанията се свиха с 50 процента и се нарежда на 12-о място по обем на доставките само сред китайските фирми.

 

 

Xpeng беше засегната от затрудненията на пазара в Китай, както и от намаленията на цените, водени от Tesla. Ценовата война оказва значителен натиск върху производителите на по-евтини автомобили в Китай, което може да помогне да се обясни мрачната представа на Гу за пазара.

Браян Гу, който преди това е бил управляващ директор на инвестиционната банка JP Morgan, вярва, че само тези китайски компании, които продават повече от половината от колите си в чужбина, ще могат да запазят място на световния пазар.

 

 

В същото време той отбеляза, че търговската война между Китай и САЩ може значително да усложни живота на китайските производители. Първо не позволява на компаниите от Китай да навлязат на американския пазар. А самата Xpeng, която планира да се разшири в Европа, все още не се готви да стартира в САЩ.

Освен това китайските производители на електрически превозни средства са изцяло зависими от американските микрочипове, по-специално Qualcomm и Nvidia. А нови техни доставки не се очакват в обозримо бъдеще заради санкциите на САЩ. Гу обаче е уверен, че ако санкциите наистина започнат да засягат компанията, тогава не само Xpeng, но „цялата китайска индустрия ще намери решение“.

 

 

Тази седмица Xpeng официално представи петия си модел - електрическия кросоувър G6, изграден върху нова платформа SEPA 2.0, който ще се конкурира с подобния по размер Tesla Model Y.

Добрата новина за Xpeng и други китайски автомобилни производители е, че износът за страната процъфтява. Китай е на път да стане износител номер едно на превозни средства през 2023 г., изпреварвайки Япония. Този растеж се движи от пазари като Европа и Азия. Въпреки това Гу признава, че проникването в САЩ „може да е трудно днес“ предвид политическия климат. Той каза, че китайската индустрия трябва „да отдели време, за да го проучи и да намери начин за достъп до този пазар“, който е вторият по обем след Китай.

 

 

fallback
  • #21
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    В коментар 7 си написал: "Единия с постоянни магнити за мощност и въртящ момент, а другият асинхронен за ефективност." Сега пишеш: "За градско шофиране и ниски скорости тези са с постоянните магнити са по ефективни" Тези два примера достатъчни ли са да илюстрират безумието ти, "умнико"??? Освен това "...по ефективни, а на магистралата асинхронните." просто няма как да бъде вярно. 20 мнения изписа и все пълни с глупотевини.. Типичен теслю, ха-ха-ха!
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе умнико, ти въобще прочете ли ми мнението? Асинхронните са по ефективни при по-високи обороти респективно по-високи скорости. През каква част от времето автомобилите се движат с над 100 км в час за да са по-ефективни с асинхронен двигател? За градско шофиране и ниски скорости тези са с постоянните магнити са по ефективни, а на магистралата асинхронните. Иначе по твоята логика щяха да слагат два синхронни за по-голяма ефективност. Защо тогава слагат и асинхронен? Пак питам за причината?
  • #19
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    А каква е причината Тесла да ползват двигатели с постоянни магнити наместо асинхронни в моделите с един мотор? Асинхронните са по-евтини, защото нямат магнити, а според тебе и "по-ефективни". Защо въобще Тесла са инвестирали в разработките на синхронни мотори, ако асинхронните са толкова по-добри???
  • #18
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Така е доста неща написах а ти досега нищо, само празнословиш. Ако имаше нещо да казваш поне щеше да кажеш с кое точно не си съгласен. Каква според тебе е причината от тесла да ползват и двигатели с постоянни магнити и асинхронен двигател в един и същ автомобил, ако не е тази която съм написал?
  • #17
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 12: Ха-ха-ха, изписал си поредната порция умопомрачителни глупости..
  • #16
    Какво ниво? ( преди 1 година )
    Твоето ниво трябва да е доста под нулата, за да не се усетиш че това за което говориш също е софтуер, а аз съм написал:"Правилно си схванал, че при електромобилите най-важното е софтуера, който ще ги управлява тези двигатели и батерии, защото без него са почти нищо."
  • #15
    До 10 ( преди 1 година )
    Ти обаче нищо не си схванал поради своята елементарност. Уви не мога да смъкна нивото си на обяснения до твоето, затова виж статиите за Mercedes E class и новината за BMW от днес. Те компаниите искат да имат монопол над такива глезотии, които разни клиенти искат да платят. Мачле на задната седалка, тик ток на предната и разни други неща за заглавията, за да продават електрокара...
  • #14
    До 14 ( преди 1 година )
    Предлагам да си купиш bugatti veyron. Като ходиш на работа с нея, шефовете с друго око ще те гледат пък и колегите и колежките. Просто ще си уникален защото ще караш уникална кола! Освен ако някой колега и той няма такава!
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    И защо? Аз няма бищонпротив компания, която продава стотона хиляди автомобила ходишно. Дори напротив! Ислам по-уникална кола!
  • #12
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Прав си ама на половина. Но който разбира от материята ме е разбрал, а за тези които не разбират 500 знака няма да ми стигнат да обясня. Накратко да видим дали ще се съгласиш. Този с постоянните магнити е по-ефективен и осигурява по-голям въртящ момент при ниски обороти, а индукционния осигурява по-голяма ефективност и въртящ момент при високи обороти, като съчетанието им повишава както въртящия момент така и ефективността при всякакви скорости, все едно имаш двустепенна скоростна кутия.
fallback
Последни