IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как китайските коли завладяват света

Страната вече е на второ място в света по износ на автомобили, далеч пред Германия и САЩ

Китайските производители на автомобили отчитат сериозен ръст на популярността си на задграничните пазари, което може да тласне износа на автомобили от страната до нов връх тази година след скока през 2022 година.
   
  
Great Wall, Haval XiaoLong
Новият Haval XiaoLong от Great Wall
  
   
Според Китайската асоциация на производителите на автомобили, от страната са изнесени 3.11 милиона автомобила миналата година, което е ръст от 54.4% на годишна база и този факт поставя Китай на второ място в света след Япония. Този импулс ще продължи и през 2023. Данните на Great Wall Motors, най-големия китайски производител на SUV и пикапи, показват, че компанията е продала 15 998 автомобила в чужбина само през януари, което е с 25.47% повече от аналогичния период от миналата година.

Китайският автомобилен производител заяви, че ще ускори глобалната си кампания, като Европа и Югоизточна Азия се очертават като нови пазари за растеж. Ръководителят на продажбите на Great Wall Motors Thailand пък заяви, че автомобилният производител планира да пусне четири нови модела автомобили в страната през тази година. През миналата година на външните пазари са продадени 173 180 автомобила, което е с 21.28% повече от предходната година. От Great Wall твърдят, че общите им продажби в чужбина надхвърлят 1 милион превозни средства.
  
  
BYD Atto 3, електромобил, Китай
BYD Atto 3
  
   
Другият голям китайски автомобилен производител - BYD, е изнесъл 10 409 автомобила миналия месец, което е ръст от 57.8% спрямо същия период за 2022 година. ще припомним, че BYD пусна три нови модела в Европа през септември 2022, единият от които е Atto 3. Около месец по-късно компанията за коли под наем Sixt подписа сделка с BYD за закупуване на 100 000 автомобила за шест години.

Китайската марка Voyah, първокласното звено на държавната Dongfeng Motor, излезе с информация, че ще започне да доставя своите SUV автомобили до Норвегия, първият ѝ задграничен пазар, през януари и това вече е факт. Марката се афишира сериозно и в Израел, като доставките там започнаха през март. От Voyah заявиха, че ще пуснат своите модели и в Швеция, Нидерландия и Дания още тази година. Тези европейски страни са първите пазари и за други китайски марки, включително Xpeng и Nio.
  
   
Hongqi E-HS9
Hongqi E-HS9
   
   
FAW Group Hongqi, които имат присъствие в Западна Европа, очакват продажбите им в чужбина да съставляват повече от 10 процента от общите продажби, като това трябва да бъде постигнато още през 2025 г., а през 2030, те ще нараснат до 25 процента. Почетният президент на Китайското общество на автомобилните инженери каза пред медиите: „Може техните продажби в Европа към момента  да са малки, но самото им присъствие там е доказателство за тяхната конкурентоспособност.“ Според доклад на McKinsey, публикуван в края на 2022 г., китайските производители на автомобили впечатляват задгранични клиенти с модели, които „надхвърлят най-смелите им мечти“, което определено ще доведе до увеличаване на позицията им на световната сцена.

Китайските търговски електрифицирани превозни средства също стават доста популярни на чуждестранните пазари. През декември 2022 г. Farizon Auto, подразделение на Geely, получи поръчка за 1000 SuperVAN от Admiral Mobility в Обединените арабски емирства. Това е и най-голямата поръчка за електрически търговски превозни средства в Персийския залив. Китайците са оптимисти и със съвместни усилия се надяват да доставят 5 000 нови електрифицирани лекотоварни превозни средства в региона на Персийския залив само за три години.
    
   
SAIC Maxxus EV 30
SAIC Maxxus EV30
   
   
Още един автомобилен производител от Поднебесната държава - SAIC Maxus, чиито продукти се предлагат в 73 страни, заяви, че ще пусне няколко нови EV-возила тази година, като те ще са предназначени за основните им задгранични пазари, включително Европа, Близкия изток и Южна Америка. SAIC вече имат електрически модели на международните пазари. Освен всичко друго, микробусите EV 30 и EV 90 бяха най-продаваните в своите сегменти в Испания и Норвегия през 2022 година.

По-рано тази година Китайската асоциация на производителите на автомобили изчисли, че износът от Китай може да нарасне с поне още 20% на годишна база до 3.73 милиона екземпляра.
  
  

 

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    който иска китайски премиум да си купи волво много умници се набутаха защото шведите си го правят а китаеца само дава парите забравили обаче кой поръчва музиката
  • #11
    2 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайските марки завладяха и Русия, Безумците от ЕС се съгласиха да приемат американските санкции и да си закрият пройзводството там.
  • #10
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Отдавна бях в училище и вече не помня та ще ми помогнеш ли със сметките ако тесла е най-големият износител и е направила 10% от износа, колко процента се падат на китайците? Точно това не можете да схванете. Китайските марки продават по-малко от тесла, но са повече на брой и общия им износ е огромно число. Освен това изнасят в третия свят и затова не сте чували за такива марки. А лошото е, че японците също разчитат на тези пазари да продават евтини автомобили там.
  • #9
    14 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много мазно московската пропаганда хлъзга подобни новини. На пръв поглед нормална статия, но е написана така, все едно западните марки са живи-умрели. Западният капитализъм е мъртъв, да живее тираничният диктаторски азиатски комун-капитализъм! А най-смешното е, че московците се гордеят с чужди успехи, а те си тънат в мизерияни омраза, както винаги са правели.
  • #8
    14 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, пропагандата да върви. А че Тесла е износител номер 1 с близо 10% от износа от Китай защо не сте написали? Тя китайска марка ли е?
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    То да беше само dacia, с мед да я намажеш! А то втория електрически модел на toyota всъщност е китайско производство са с лепнати емблеми на toyota. И за техен ужас, много по-качествен и високотехнологичен от първият електромобил на toyota, който пък от своя страна беше subaru с лепната емблема на toyota. Колко време смяташ, че ще отнеме на пазара, да си купи оригиналите на по-ниска цена и да не плаща хиляди долари отгоре за емблеми, реклами и надценки от дилъри?
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Тоест, ако при покупка на mercedes s класа ти подарят онзи електромобил за 4000 долара, ще кажеш че китайските автомобили за нищо не стават, а електромобилите също, защото ще имаш опит с този китайски електромобил. Не осъзнаваш ли какви глупости говориш точно с примера ти с телефона? Към момента хит на пазара е xiaomi 13. Китайски телефон с цена 2 500 лв. Смяташ ли че твоят телефон с нещо го превъзхожда? Каквото и да било?
  • #5
    3 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз още чакам китайците да се справят с нещо по-просто, като например телефон. Веднъж мобилен оператор ми подари китайски телефон. В момента е разбит с чук и съм си купил нов. А това, че има потребители, които не правят разлики, които са по възможностите на малко дете, това е друга тема, както и темата за човешката лакомия - да си купя по-голяма кола за по-малко пари, пък макар и китайско мeнтe.
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Вече имаме точно такъв пример - Дачия Спринг.
  • #3
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега отново ще наскачат антиелектриците и ще обявят че това е невъзможно, защото вярват единствено и само на очите си, а в тяхната махала няма китайски автомобили. А не осъзнават, че в света се продават стотина милиона автомобила годишно, като големите автомобилни компании познати на нашия пазар представляват само 30-40% от тези продажби, а останалите 60% се продават от компании за които не са и чували.