IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"


зарядни станции


Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.


0 от 500
  • #65
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 63 ( преди 1 година )
    Е нали за да се възползва от това служебно парко място със зарядна станция, фирмата трябва да притежава и електромобил който да зарежда на нея, дори и фиктивно, защото ако не е свързан към зарядната станция ще го вдигне паяка?
  • #64
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До 12.Електрика пак ли лъжеш?Няма такъв закон от 2020 г. задължаващ на всяко паркомясто да има зарядна точка.Гаража ми го завършиха май 2022 г и има инсталация само за осветление.Всички гаражи и паркоместа в подземния паркинг са така.
  • #63
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 61 ( преди 1 година )
    То много неща пише в разпоредбите, но като отидеш да го наемеш това паркомясто много други неща ще изскачат. Както сам каза е по-евтино от служебен абонамент. И все пак фирмите плащат служебен абонамент. Защо не са минали на този вариант?
  • #62
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До 7.Електрика,през 2050 година отдавна няма да съм жив,дреме ми на дедовия за електричките.
  • #61
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 59 ( преди 1 година )
    Такива като тебе съм ги слушал слушал слушал. Ще купиш ама някой друг път! Нали уж нямаше как да се наеме паркомясто за зарядна станция? Както виждаш очевидно може и е заложено в общинските разпоредби. Същото е и с зарядните точки. Можеш да си намериш и сам разпоредбата и вместо на мен да платиш на адвокат да ти задвижи нещата.
  • #60
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 52 ( преди 1 година )
    Питаш от къде ще вземем тока? Ами ако някой си беше направил труда да отговори по колко киловатчаса на седмица са необходими зареждане на един електромобил за изминаване на 13 000 км годишно, отговорът на въпросът ти щеше да е очевиден! Няма проблем нито като мощност нито като енергия, още днес половината от автопарка да мине на ток. При 2500 киловатчаса на година, за 1 милион електромобила ще са необходими 2,5 тераватчаса енергия, а само износа на България е 10 терават часа излишна енергия.
  • #59
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 57 ( преди 1 година )
    Чудесно. Значи имаш терен. Сега "само" ти остава да опънеш кабел и си готов и да ми го продадеш/отдадеш под наем с добра печалба. Действай! Или не искаш да изкараш лесни пари?
  • #58
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 56 ( преди 1 година )
    Даже няма нужда да купуваш. Както виждаш се наема за 3 лв на ден, независимо дали е в центъра на града или в покрайнините на Пловдив. Тоест излиза много по-евтино, отколкото да си плащаш служебен абонамент.
  • #57
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 54 ( преди 1 година )
    Ето ти за Пловдив:предоставяне на услугата ползване на терен общинска собственост за изграждане на зарядни станции, съобразени с обхвата, визиран в пар.1, т.15 от Допълнителните разпоредби на Закона за местните данъци и такси...независимо от местонахождението на зарядната станция, ползването на терена е единствено за изграждане на зарядна станция..се предлага еднаква такса за територията на община Пловдив в размер, равен на размера на сега действащата и приложима такса 90,00 лв. /месец с Д ...
  • #56
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ако някой може да каже какво е паркомясто и как може да се купи за един приател питам