IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите коли се оказаха рекордно мощни и икономични

Доклад на агенция за опазване на околната среда показва, че автомобилите никога не са били толкова ефективни, колкото в момента

В края на 2022 г. Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) публикува своя годишен доклад за автомобилните тенденции. Той използва последните статистически данни за най-новите превозни средства на пазара, включително горивна ефективност и емисии на въглероден диоксид.


производство


Оказва се, че автомобилите никога не са били по-ефективни, по-чисти и по-мощни, отколкото са в момента. Самият доклад е от 158 страни, като в него се посочва, че икономията на гориво при новите преводни средства е увеличена с 32%, докато емисии на CO2 са намалели с 25%. В същото време конските сили са с 20%, като началната точка на всички изчисления е 2004 г.

Всички тези данни показват средните стойности за индустрията. Изследването класифицира превозните средства в пет категории - пикапи, камиони-SUV, автомобили-SUV, седани/комби и миниванове. Посочва се, че подобренията биха могли да бъдат по-големи, ако пазарът не се откаже от седаните и минивановете. Именно при последните намалението на разхода на гориво е най-голям – средно с 1,5 л/100 км.

В доклада също така се посочват статистики за конкретни производители на автомобили, отбелязвайки, че при Stellantis емисии на CO2 са най-високи. В същото време не е изненада, че Tesla, благодарение на изцяло електрическата си гама, се класира на първо място по икономия на гориво и вредни емисии.

От EPA посочват, че подобрените резултатите са дължат на електрификацията през последните години. Отчитат се също и навлизането в индустрията на по-малки двигатели с турбокомпресор, на системи „стоп-старт“ и на възможността за деактивиране на цилиндрите, които също играят важна роля за създаването на по-чист автомобилен парк от нови превозни средства.


0 от 500
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до ха-ха ( преди 1 година )
    Интересно колко нови автомобила си тествал, че си такъв специалист по пробег и издръжливост на новите автомобили. Всеки нов автомобил ще измине без проблем 500 хиляди километра - Кадитата и Сийдовете на бакшишите в София са масово на над 600 хиляди колометра! Новите автомобили са по-сигурни и комфортни, което е още по-важно! Ама Ауди 80 и Мерцедес 124 не се чупели и били вечни! 2023 година сме, а не 1993 година! Всяко нещо с времето си, всеки автомобил също!
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Ха-ха ( преди 1 година )
    И с рекордно кратък живот. Пробег от 500хил км без тежък ремонт вече е върхово постижение, а масовия случай е 250-300хил.Преди дори малолитражките изкарваха половин милион, а мерцедесите бяха масово милионници.
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 4 и 5 е как да няма подобрение. Първо 200 кс с разход 8 а след 10 години 300 кс пак със същия разход. Разликата е 100% в конските сили. Ако искаш по-малък разход си взимаш 2.0 тди с 200 кс и разхода отива с 1-2 литра надолу
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Тоест преди разходът ти беше осем, сега пак е 8 но казваш че има подобрение? Ами не, няма подобрение. Физичните закони са си физични закони и ДВГ е стигнал границата си. Електродвигателите също. След 20 години електромобилите няма да са по-икономични от днешните. Единственото което може да се подобри е аеродинамиката, за да падне разхода.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, не съм напълно съгласен, за напредъка. Преди 10г, имах V6 дизел, 200кс, и разхода му беше около 8. В момента съм пак с 6-к, 300кс и разхода ми е 7-8. Реално погледнато нова ми е по икономична ;-) (подчертавам, тежък ми е крака)
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Този път проблемът не е в писането на статията. За разлика от друг път няма много грешки при превода. Въобще не се шегувам, че по американския цикъл, тесла има разход който е аналогичен на нашия литри на 100 км, но при тях е мили на галон, което ще рече колко мили може да измине с един галон гориво. Например тесла модел 3 има 134 mpg, което е 1,76 литра на 100 км и това сваля общия разход на автомобилите по статистика, но не и в реалността. Почти няма напредък за последните 20 години.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, не се коси, тука за загубени в превода - никога не е ясно какво точно са искали да кажат. Отделно, инофото е за Америка, а както е известо пазара там и в Европа са почти като деня и ноща. И не на последно място - американец и екология са взаимно изключващи се неща. Там си обичат пикапи, и под 6-к не признават. 2.0 е малолитражка. Разни конгломерати тип ЛА, Ню Йорк.. са по-скоро изклчения.
  • #1
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да видим дали правилно съм разбрал. От заглавията очакваш че става въпрос за рекордни икономии на гориво, а се оказва че за 20 години развитие най-голямото постижение е 1,5 л по-малко в сравнение с преди 20 години и то не средно за индустрията а това е най-добрият резултат за голям пикап който така или иначе гори 20 на 100 и 1,5 л са в рамките на статистическата грешка. Но най-голямата измама е, че за да усреднят резултатите са включили и разхода на ГОРИВО на Тесла и всички електромобили!