IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерт поиска спиране на всяка Tesla, произведена след 2013 г.

Причината е самоволна смяна на посоката на движение и внезапно ускорение

Гръцки експерт по автомобилни произшествия подаде петиция до Националната администрация за безопасност на движението (NHTSA) за изтегляне в сервизите на 1,6 милиона коли на Tesla заради способността им да превключват от Drive (напред) към Reverse (назад), без да бъде докоснат педала на спирачката.


Tesla


Проблемът, при който електромобилите на американския производител преминават от предна на задна предавка (или обратно) без натискане на спирачния педал, вече се разследва от властите. В искането на Костас Лакафосис – автомобилен и авиационен инженер, който в родината си работи като следовател по произшествия, посочва, че Tesla трябва да направи модификации по всяко превозно средство, което е произвела след 2013 г.

В петицията до NHTSA се настоява да поставяне на система за блокиране на превключването. За да бъде осъществено то, шофьорът първо трябва да натисне педала на спирачката. В документа, представен от Лакафосис, Tesla е обвинена в използването на „специални функции“, които насърчават внезапното непреднамерено ускорение и това води до злополуки и наранявания.

„Една такава „специална характеристика“ е способността на автомобила да спира и да превключва на задна предавка, когато водачът е готов да паркира, без изискване за действително активиране на педала на спирачката. От този трик няма никаква практическа полза и това го прави опасен“, пише в изложението си гръцкият инженер.

Лакафосис посочва, че през 80-те години на миналия век в автомобилите е въведена функция за блокиране на спирачната трансмисия (BTSI), която намалява случаите на внезапно непреднамерено ускорение в превозни средства с автоматични скоростни кутии. Функцията е задължителна за всички нови превозни средства от 2010 г.

„Сега изглежда се движим в обратна посока, тъй като на шофьора се позволява да избере задна предавка, докато все още се движи напред, без да се изисква задействане на педала на спирачката. Така на шофьора не са налага да натиска педалите, докато паркира, а това повишава риска от грешки“, допълва експертът.

В крайна сметка Лакафосис препоръчва да се забрани тази функция и да се изисква от шофьорите да натискат педала на спирачката, преди да превключат от Drive към Reverse в колите на Tesla. Той смята, че най-лесният начин да се направи тази промяна е чрез софтуерна актуализация и настоява NHTSA да изтегли от пътищата всички превозни средства на Tesla.

На свой ред, NHTSA казва, че сега ще оцени твърденията на Лакафосис и ще ги разгледа спрямо собствените данни, за да прецени дали петицията трябва да бъде удовлетворена или отхвърлена. Ако искането на гръцкия експерт бъде прието, властите ще започнат разследване, което може да доведе до изтегляне на автомобилите.


0 от 500