IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерт поиска спиране на всяка Tesla, произведена след 2013 г.

Причината е самоволна смяна на посоката на движение и внезапно ускорение

Гръцки експерт по автомобилни произшествия подаде петиция до Националната администрация за безопасност на движението (NHTSA) за изтегляне в сервизите на 1,6 милиона коли на Tesla заради способността им да превключват от Drive (напред) към Reverse (назад), без да бъде докоснат педала на спирачката.


Tesla


Проблемът, при който електромобилите на американския производител преминават от предна на задна предавка (или обратно) без натискане на спирачния педал, вече се разследва от властите. В искането на Костас Лакафосис – автомобилен и авиационен инженер, който в родината си работи като следовател по произшествия, посочва, че Tesla трябва да направи модификации по всяко превозно средство, което е произвела след 2013 г.

В петицията до NHTSA се настоява да поставяне на система за блокиране на превключването. За да бъде осъществено то, шофьорът първо трябва да натисне педала на спирачката. В документа, представен от Лакафосис, Tesla е обвинена в използването на „специални функции“, които насърчават внезапното непреднамерено ускорение и това води до злополуки и наранявания.

„Една такава „специална характеристика“ е способността на автомобила да спира и да превключва на задна предавка, когато водачът е готов да паркира, без изискване за действително активиране на педала на спирачката. От този трик няма никаква практическа полза и това го прави опасен“, пише в изложението си гръцкият инженер.

Лакафосис посочва, че през 80-те години на миналия век в автомобилите е въведена функция за блокиране на спирачната трансмисия (BTSI), която намалява случаите на внезапно непреднамерено ускорение в превозни средства с автоматични скоростни кутии. Функцията е задължителна за всички нови превозни средства от 2010 г.

„Сега изглежда се движим в обратна посока, тъй като на шофьора се позволява да избере задна предавка, докато все още се движи напред, без да се изисква задействане на педала на спирачката. Така на шофьора не са налага да натиска педалите, докато паркира, а това повишава риска от грешки“, допълва експертът.

В крайна сметка Лакафосис препоръчва да се забрани тази функция и да се изисква от шофьорите да натискат педала на спирачката, преди да превключат от Drive към Reverse в колите на Tesla. Той смята, че най-лесният начин да се направи тази промяна е чрез софтуерна актуализация и настоява NHTSA да изтегли от пътищата всички превозни средства на Tesla.

На свой ред, NHTSA казва, че сега ще оцени твърденията на Лакафосис и ще ги разгледа спрямо собствените данни, за да прецени дали петицията трябва да бъде удовлетворена или отхвърлена. Ако искането на гръцкия експерт бъде прието, властите ще започнат разследване, което може да доведе до изтегляне на автомобилите.


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Шопв ( преди 1 година )
    Откога византииците станаха експерти?!
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Едикойси ( преди 1 година )
    Ха ха ха ... безплатна реклама за Илон Мъск . Този измислен " инДженер " явно никога не е виждал Тесла на живо , камо ли да я е карал !
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Чичовото ( преди 1 година )
    Ще изтуглят автомобили... ама друг път. 3 реда код на точното място и проблема е разрешен.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Мр Т ( преди 1 година )
    *поправка "Гръцки" инженер. Спелчека се изложи.
  • #18
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Мр Т ( преди 1 година )
    Този Градски инженер е меко казано глупав или не запознат! Карам Тесла от 5г. Тази функция въобще не работи така. Тя работи в режим пълзене и може да се сменят предавки само ако скоростта е под 2км в ч. И е важна за системите за автономно паркиране и повикване на колата да дойде при теб. Мога да направя видео и да опровергая този пишман специалист по автобезопастност. А и кой здравомислещ човек ще позволи на кола с мощност над 400kW да може да сменя предавките без или да е спряла или да пълзи.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колега нищо лично, като се движи назад може да сложиш от първа до шеста, защото са синхронизирани за разлика от задната, затова ако задната не влиза леко сменяш на първа, вдигаш леко съединителя за да се раздвижат зъбните колела и мушкаш задна.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Тряа фанити на тслата дръжката, тогава къррртактак, дай малко назад.
  • #15
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Какви скоростни кутии при електромобилите? При тях превключването на задна става точно чрез смяна на посоката на оборотите на двигателя като най-новите модели дори нямат физически бутон или лостче, а превключването става от тъч дисплея. На него ли смяташ да му нанасяш ритници, за да вкараш задна? А за задна не знам но първа най- редовно си вкарвам докато автомобила се движи назад и просто пробуксовам и потеглям. За задна не съм обърнал внимание дали може, но не виждам причина да не стане.
  • #14
    1 rate up comment 7 rate down comment
    За гения 12 ( преди 1 година )
    разлика от обикновените коли, електрическите двигатели се въртят обратно при всяко спиране, превръщайки се в генератори, там няма скоростни ку
  • #13
    10 rate up comment 2 rate down comment
    до 12 ( преди 1 година )
    Моля хората дето дори нямат книжка да не коментират технически въпроси! Как ел двигателите ще се въртят на обратно - щом колата се движи напред и ел двигателя се върти напред. Това че оказва съпротивление вместо да праща мощност, е друг въпрос. Ако двигателя се върти на обратно на движението означава че колелата буксуват. Също пробвай да вкараш задна докато колата върви напред. Освен ако скоростната кутия не е много разбита трябва с ритник да вкараш задна докато колата върви с над 1-2 км/ч