IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разходка в миналото - функции, които съвременните коли нямат

От бутон на пода до вдигащи се на ръка прозорци - тези инженерни решения вече са забравени (ВИДЕО)

Кога за последен път видяхте прозорец на кола да се вдига с ръчка? Виждали ли сте някога бутон на пода на шофьора и да се чудите какво прави? Или можете да си представите да се возите в комби, на обърната назад седалка? Особено за младите хора наличието на подобни функции в автомобила със сигурност ще бъде изненада.



Съвременните автомобили се превръщат все повече в компютри на колела и липсват някои функции, които сега изглеждат наивни и дори абсурдни, но в миналото бяха част от индустрията. За такива отминали времена напомня със специално видео каналът Timely Tales, който ще ви отведе на разходка в историята на автомобилите. 

Любопитното е, че част от тези инженерни решения обаче все още са актуални и сега – просто, защото такива автомобили продължават да се движат по пътищата. Някои от от тях може да видите в галерията, докато от видеото по-горе ще разберете как функционират тези системи или устройства.
 

Функции от миналото, които модерните коли нямат (ГАЛЕРИЯ)

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Не разбиращ ( преди 1 година )
    Американците, мисля че още слагат на някои модели скоростния лост на автоматиците горе. Пепелници и запалки има във всяка кола. Все пак гнездото на запалката се ползва и като източник на електричество - примерно да си заредиш телефона. Ръчни стъкла на задните врати, все още се предлагат, така че статията е пълна глупост.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    Авторът е преписвал американски лакардии ! Тук четем българи ! Не е споменал бутона от ляво на пода при Жигули и първата лада. Пръскалото на чистачките - много неудобно!
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Bushman ( преди 1 година )
    Имаше и ключ-маса, който откачваше минусовия кабел на акумулатора от масата на колата, ако не се лъжа. При съвременните коли, пълни с електроника, това е невъзможно.
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    бай Гъдю ( преди 1 година )
    Който не е карал и поддържал Москвич, Волга, Победа, Жук, Ниса... не може да повярва.
  • #11
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Носталгия ( преди 1 година )
    Липсва ми малкото прозорче на предните врати. Беше много практично.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Banjo ( преди 1 година )
    Не съм карал само автомобил на който се обръща седалката назад. Всичко друго съм ползвал
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Също така е имало модели, в които паркинг(ръчна) спирачка се задействала с *** и освобождавала с лост или обратното, не съм много сигурен. Мисля, че е било добавено в някои модели на Мерцедес. Може да се добавят още неща от миналото, дето вече ги няма - смукач (не знам как се нарича с термин), грамофон, малките прозорчета за проветрение/пушене в предните врати... Навярно има още много, за които няма как са се сетя.
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    До 6 - прав си. Все пак това е работа на списващия материала, а не на нас потребителите да се чудим за какво точно става дума! А за скоростните кутии в САЩ - болшинството автомобили и потребители ползват автоматична скоростна кутия, но има достатъчно потребители и на ръчни такива. До към '50-те на миналия век ми се струва, че там автомобилите там също са били само с ръчни скорости. А инак е любопитно, че примерно Форд Т е с отделни *** за газ напред и назад, може би и за различените предавки.
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    ПЕРНИК ( преди 1 година )
    Семейната Кола беше Москвич 408 - Скоростите бяха *горни* - 4 . Радиото имаше звук от един високоговорител разположен в централната конзола . Капачката за резервоара беше разположен отзад под номера - имаше пружина на номера . Такова инженерно решение беше добро . Москвича имаше манивела за палене - тази манивела имаше две апликации - Първо - можеш да палиш колата без акумулатор - палеше с усилие по-малко от запалване на бензинова резачка на щил , Второ - с манивелата се бъркаше в резервоара .
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3,ами аз разгледах простотиите които са ги дали като 7 снимки и не съм чел безсмисления и глупав матрял,а още по-малко пък клипове.Та под снимката за скоростите никъде не пише за ръчна или автоматична или пръстова скоростна кутия.Като цяло когато излагаш нещо пиши коректно и точно,а не да се кара на догадки.И тези американски канали *** просто няма как за ръчни скорости да става,защото са доста *** и не карат коли с ръчни скорости.Имаше една американска ***,която скапа един Ситроен без ав