fallback

Toyota се готви да промени света на автомобилите

Японците се фокусират върху електрически коли, plug-in хибриди с 200 км пробег на ток и e-fuels

Най-големият автомобилен производител на планетата – Toyota, се готви за драстична промяна. Тя започна с предаването на властта от Акио Тойода на Коджи Сато и има за цел да превърне японския гигант в компания, предлагаща решения за мобилност. При тях автомобилите отново ще играят основна роля, но вече те няма да бъдат цел, а средство за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.

Новият главен изпълнителен директор обяви още, че Toyota започва усилена работа и върху модернизиране на фабриките си по света, както и по разработката на различни решения за електрификация на моделната си гама. Ще има много електрически модели, както и хибриди стандартни и plug-in.

Електрификация, интелигентност, диверсификация - това са трите стълба, върху които ще лежи трансформацията на Toyota, която работи не само върху нови задвижващи системи, но и по-все по-напред софтуер.

Електрификация

На първо място, това ще бъде излизането на 10 нови електрически модела (BEV) на Toyota до 2026 г. Те са от различни пазарни сегменти – от компактни коли и седани до класически SUV и пикапи. Смяната на Тойода със Сато обаче съвсем не означава, че компанията е променила мнението си за електричеството. Напротив – новият главен изпълнителен директор потвърди, че вярва в мултиенергийния подход, на който залагаше и предшественикът му.

Това означава, че хибридът няма да изчезне – както стандартният, така и plug-in (PHEV). Целта е постигането на 200 км пробег само на електричество. „Така PHEV действително ще стане по-практичен от BEV”, коментира Хироки Накаджима, изпълнителен вицепрезидент на Toyota.

Компанията продължава и изследванията на водорода, като се фокусира най-вече върху камиони и търговски превозни средства. Най-вероятно обаче единственият засега модел на марката с такова задвижване – Mirai, ще бъде пратен в историята и няма да получи наследник.

И накрая идват алтернативни горива, а именно синтетични (e-Fuel) и биогорива. От юли 2022 г. Toyota е съосновател на „Изследователската асоциация за иновации в биомасата за следващо поколение автомобилни горива“, чиято цел е да създава по-малко замърсяващи и по-ефективни горива. За японския гигант това е жизнеспособен път, развивайки го особено благодарение на моторните спортове.

„Изборът на Европа за подкрепа на тези горива показва един реалистичен подход, но трябва да се има предвид, че производственият процес все още е изправен пред много предизвикателства. Следователно е необходимо да се разработят нови технологии, които да превърнат синтетичните горива в реалистична опция“, коментира Сато (на снимката).

Интелигентност

Бъдещето на автомобилите не е само в декарбонизацията. Софтуерът, разработен от компанията и наречен Arene OS, също ще играе основна роля в света на мобилността, за да свързва превозните средства едно с друго и с инфраструктурата, която ги заобикаля. Но това не е всичко – той ще осигурява актуализации по въздуха за информационно-развлекателни системи, управление на батерията, автономно шофиране, технология Vehicle-2-Grid и много други.

Всички тези технологии се разработват във Woven City - градът на бъдещето на Toyota, разположен на склоновете на планината Фуджи.

Диверсификация

В основата на трансформацията на Toyota от производител на автомобили в компания за мобилност е диверсификация на задвижването, услугите и моделите. Последните ще бъдат проектирани според съответните пазари, като компанията ще се фокусира както върху различните сегменти, така и върху различни видове двигатели.

Сред новите решения, върху които японският производител работи попада VTOL (машина с вертикално излитане и кацане), което ще предложи решение за градска мобилност по въздух. Самата мобилност ще бъде базирана на рециклиране – пълен кръг, който трябва да осигури постигане на целта за нулеви емисии до 2050 г.

fallback
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ми се търси каква е била официалната версия на mercedes и toyota за оттеглянето си от tesla, но съм любопитен да чуя твоята версия и най-вече мнението ти дали са били прави погледнато от днешна гледна точка, когато вече въпросът не е дали, а кога тесла ще задмине mercedes по продажби. Дали ще е тази или следващата година? А другия резонен въпрос е дали тази или следващата година модел У ще вземе титлата на toyota corolla за най-продаван автомобил в света с над милион и кусур продажби годишно?
  • #36
    До 33 ( преди 1 година )
    Да не би тесла да ползва ноу хау на батериите на CATL, които ползва в момента? Точно обратното - CATL продава на всички и въобще не си и помисля да произвежда електромобили. Помисли, ако mercedes и toyota бяха продължили партньорството си с тесла и бяха развили програмите си за електромобили още преди 10 години, дали някой би избрал да си купи електромобил от неизвестна марка, която няма дори сервиз или щеше да избере по-качествените toyota или mercedes със същото задвижване и батерии?
  • #35
    До 33 ( преди 1 година )
    Единственият който не чете си ти. Къде съм ти писал нещо за право на собственост върху ноу-хау? Въпреки че и това можеше да договорят. Май забрави самият ти какво говориш защото съм сигурен, че си прочел какво съм ти писал, понеже го повтори и не беше съгласен с него. Май забрави че спорът тръгна от това че тесла искаше да бъде доставчик на батерии и задвижване на електрически автомобили на абсолютно всички автомобилни производители по света.
  • #34
    Класика ( преди 1 година )
    Затвор за тези които лансират най опасните за въздуха и озона и здравето на човека ел коли...,преминаване на водород и бензинови разработки които са 10- пъти по чисти от ел -убийците....,в затвора всички технологични,монополистични предприятия за изкуствен интелект и технологии които подкупват нежните в момента ръководители на страните и уж за безопасност слагат в колите всички ненужни на тоя свят измислени неща пречещи на шофьора и убиващи милиони по пътя! Да идва Тръмп да ни спаси от сектата!
  • #33
    До 18,19,20 ( преди 1 година )
    Ти четеш ли си какво си написал бре?!Никога не бил твърдял?!Казах ли ти, че няма да ти обяснявам за Мерцедес и Тойота - има си официални изявления на фирмите по повод отеглянето им от Тесла!Другото си е изцяло твои съчинения, къде щели да бъдат, къде щяла да е Тесла, с какви технологии разполагали заради Тесла!Дрън, дрън! Ти правиш ли разлика между акционерно участие и право на собственост върху ноу хау?!Аз като има акции на Тесла, да не би да имам всичките им патенти!Ба си *** ло ум ни ка!
  • #32
    До 20 ( преди 1 година )
    А кой ти е казал, е не мисля че това вече се прави?!Айде да не ми казваш какво мисля и какво не!Казвам, че обявените от производителите резултати са в следствие на определени актуални стандарти!А стадрати се определет да са равни всички поне пред този стандарт, а не да си съчинява както твоето мнение!До колко стандарта е адекватен на живия живот, пак повтарям е друг въпрос.Но живия живот е различне за всеки!Как и къде караш ти да вземш лютеница от село е едно, как кара Хас от Франкфурт, друго
  • #31
    Грета Тунберг ( преди 1 година )
    Да ми оставите гаджето електрика на мира!Лоши хора.
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    До долния.Не се мъчи да мислиш,не ти се отдава.Чувам как мозъкът ти скърца от зор.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Като се замисля и 200 км пробег е абсолютно безсмислен защото пак не можеш да стигнеш само на ток до морето, а ще мъкнеш цяла година двигател, за който си платил няколко хиляди отгоре, само за да може два пъти в годината да го ползваш докато ходиш на море. И дори тогава не можеш да стигнеш на ток защото зареждането отне малко от четири часа най-малко Абсолютно безсмислен автомобил. Ако го направят само електромобил с 200 км пробег, но да се зарежда за пет минути ще е много по-смислен.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Е как така цели 15 литра гориво за 400 км като скоро имаше статия, че според toyota хибридът и гори един литър на 200 км? Да не би да я забрави? Да ти повторя 200 км с един литър официално от toyota. А се оплакваш че от тесла лъжели, защото разходът щял да ти се вдигне с 20% като тръгнеш при минус 20 градуса на море за същите тези 400 км.
fallback
Последни