fallback

Toyota се готви да промени света на автомобилите

Японците се фокусират върху електрически коли, plug-in хибриди с 200 км пробег на ток и e-fuels

Най-големият автомобилен производител на планетата – Toyota, се готви за драстична промяна. Тя започна с предаването на властта от Акио Тойода на Коджи Сато и има за цел да превърне японския гигант в компания, предлагаща решения за мобилност. При тях автомобилите отново ще играят основна роля, но вече те няма да бъдат цел, а средство за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.

Новият главен изпълнителен директор обяви още, че Toyota започва усилена работа и върху модернизиране на фабриките си по света, както и по разработката на различни решения за електрификация на моделната си гама. Ще има много електрически модели, както и хибриди стандартни и plug-in.

Електрификация, интелигентност, диверсификация - това са трите стълба, върху които ще лежи трансформацията на Toyota, която работи не само върху нови задвижващи системи, но и по-все по-напред софтуер.

Електрификация

На първо място, това ще бъде излизането на 10 нови електрически модела (BEV) на Toyota до 2026 г. Те са от различни пазарни сегменти – от компактни коли и седани до класически SUV и пикапи. Смяната на Тойода със Сато обаче съвсем не означава, че компанията е променила мнението си за електричеството. Напротив – новият главен изпълнителен директор потвърди, че вярва в мултиенергийния подход, на който залагаше и предшественикът му.

Това означава, че хибридът няма да изчезне – както стандартният, така и plug-in (PHEV). Целта е постигането на 200 км пробег само на електричество. „Така PHEV действително ще стане по-практичен от BEV”, коментира Хироки Накаджима, изпълнителен вицепрезидент на Toyota.

Компанията продължава и изследванията на водорода, като се фокусира най-вече върху камиони и търговски превозни средства. Най-вероятно обаче единственият засега модел на марката с такова задвижване – Mirai, ще бъде пратен в историята и няма да получи наследник.

И накрая идват алтернативни горива, а именно синтетични (e-Fuel) и биогорива. От юли 2022 г. Toyota е съосновател на „Изследователската асоциация за иновации в биомасата за следващо поколение автомобилни горива“, чиято цел е да създава по-малко замърсяващи и по-ефективни горива. За японския гигант това е жизнеспособен път, развивайки го особено благодарение на моторните спортове.

„Изборът на Европа за подкрепа на тези горива показва един реалистичен подход, но трябва да се има предвид, че производственият процес все още е изправен пред много предизвикателства. Следователно е необходимо да се разработят нови технологии, които да превърнат синтетичните горива в реалистична опция“, коментира Сато (на снимката).

Интелигентност

Бъдещето на автомобилите не е само в декарбонизацията. Софтуерът, разработен от компанията и наречен Arene OS, също ще играе основна роля в света на мобилността, за да свързва превозните средства едно с друго и с инфраструктурата, която ги заобикаля. Но това не е всичко – той ще осигурява актуализации по въздуха за информационно-развлекателни системи, управление на батерията, автономно шофиране, технология Vehicle-2-Grid и много други.

Всички тези технологии се разработват във Woven City - градът на бъдещето на Toyota, разположен на склоновете на планината Фуджи.

Диверсификация

В основата на трансформацията на Toyota от производител на автомобили в компания за мобилност е диверсификация на задвижването, услугите и моделите. Последните ще бъдат проектирани според съответните пазари, като компанията ще се фокусира както върху различните сегменти, така и върху различни видове двигатели.

Сред новите решения, върху които японският производител работи попада VTOL (машина с вертикално излитане и кацане), което ще предложи решение за градска мобилност по въздух. Самата мобилност ще бъде базирана на рециклиране – пълен кръг, който трябва да осигури постигане на целта за нулеви емисии до 2050 г.

fallback
  • #7
    До 20 ( преди 1 година )
    Тойота продава хибриди от 1997г, до момента продадени над 20 000 000 хибридни автомобили .... Колко още трябва да се чака според теб за "хибридгейт-а" "за да има бройки" за "милиарди компенсации" ?! Може би да продадат 1 млрд. хибриди, за да платят по долърче компенсация на кола, да ти се сбъдне мечтата да платят "милиарди компенсации"?!? Утре е неделя, да не забравиш да провериш промоциите на газ при Марешки!!!
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Ако осъзнаваше какви глупости пишеш, нямаше да ги пишеш! Затова няма да си губя времето да ти обяснявам защо си написал глупости, просто няма да ги асимилираш! Първоначалните планове на тесла били да са доставчик на части ..... това ми е в топ 3 на глупостите прочетени тук за годината!!!!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота последния път когато пазарувах кола бяха доста назад от останалите марки (но не и по цени разбира се), нямаха дори андроид ауто 2018-2019 искаха ми за хибрид 30% отгоре което при моят пробег бе икономически необосновано и намалението на разхода реално не толкова голям колкото го изкарват а е в рамките на 2-3 литра макс.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    "Въглеродната неутралност ще е нелеп спомен от миналото."Напълно възможно е. Важното е, мръсният въздух в градовете и пушещите комини на въглищните централи също да са нелеп спомен от миналото.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Това ако го бяха направили през 2012 година, когато тесла им беше доставчик на батерии и електрически задвижвания, toyota в момента щеше да е лидер при електромобилите, а тесла щеше да си остане доставчик на части за електромобили. Първоначалните планове при създаване на Тесла са били именно доставчик на части за електромобили на големите компании, а не голям автомобилен производител. Доставяха части на mercedes и toyota, които бяха акционери в Тесла.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Въглеродната неутралност ще е нелеп спомен от миналото. Какъвто днес са ковид сертификатите
  • #1
    1 ( преди 1 година )
    Ще има хибрид гейт, само още малко колички да продадат, за да има бройки, за да платят милиарди компенсации. С 1 литър 100 километра. Верваме ви. Щели да пишат софтуер, като корейците.
fallback
Последни