fallback

Toyota се готви да промени света на автомобилите

Японците се фокусират върху електрически коли, plug-in хибриди с 200 км пробег на ток и e-fuels

Най-големият автомобилен производител на планетата – Toyota, се готви за драстична промяна. Тя започна с предаването на властта от Акио Тойода на Коджи Сато и има за цел да превърне японския гигант в компания, предлагаща решения за мобилност. При тях автомобилите отново ще играят основна роля, но вече те няма да бъдат цел, а средство за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.

Новият главен изпълнителен директор обяви още, че Toyota започва усилена работа и върху модернизиране на фабриките си по света, както и по разработката на различни решения за електрификация на моделната си гама. Ще има много електрически модели, както и хибриди стандартни и plug-in.

Електрификация, интелигентност, диверсификация - това са трите стълба, върху които ще лежи трансформацията на Toyota, която работи не само върху нови задвижващи системи, но и по-все по-напред софтуер.

Електрификация

На първо място, това ще бъде излизането на 10 нови електрически модела (BEV) на Toyota до 2026 г. Те са от различни пазарни сегменти – от компактни коли и седани до класически SUV и пикапи. Смяната на Тойода със Сато обаче съвсем не означава, че компанията е променила мнението си за електричеството. Напротив – новият главен изпълнителен директор потвърди, че вярва в мултиенергийния подход, на който залагаше и предшественикът му.

Това означава, че хибридът няма да изчезне – както стандартният, така и plug-in (PHEV). Целта е постигането на 200 км пробег само на електричество. „Така PHEV действително ще стане по-практичен от BEV”, коментира Хироки Накаджима, изпълнителен вицепрезидент на Toyota.

Компанията продължава и изследванията на водорода, като се фокусира най-вече върху камиони и търговски превозни средства. Най-вероятно обаче единственият засега модел на марката с такова задвижване – Mirai, ще бъде пратен в историята и няма да получи наследник.

И накрая идват алтернативни горива, а именно синтетични (e-Fuel) и биогорива. От юли 2022 г. Toyota е съосновател на „Изследователската асоциация за иновации в биомасата за следващо поколение автомобилни горива“, чиято цел е да създава по-малко замърсяващи и по-ефективни горива. За японския гигант това е жизнеспособен път, развивайки го особено благодарение на моторните спортове.

„Изборът на Европа за подкрепа на тези горива показва един реалистичен подход, но трябва да се има предвид, че производственият процес все още е изправен пред много предизвикателства. Следователно е необходимо да се разработят нови технологии, които да превърнат синтетичните горива в реалистична опция“, коментира Сато (на снимката).

Интелигентност

Бъдещето на автомобилите не е само в декарбонизацията. Софтуерът, разработен от компанията и наречен Arene OS, също ще играе основна роля в света на мобилността, за да свързва превозните средства едно с друго и с инфраструктурата, която ги заобикаля. Но това не е всичко – той ще осигурява актуализации по въздуха за информационно-развлекателни системи, управление на батерията, автономно шофиране, технология Vehicle-2-Grid и много други.

Всички тези технологии се разработват във Woven City - градът на бъдещето на Toyota, разположен на склоновете на планината Фуджи.

Диверсификация

В основата на трансформацията на Toyota от производител на автомобили в компания за мобилност е диверсификация на задвижването, услугите и моделите. Последните ще бъдат проектирани според съответните пазари, като компанията ще се фокусира както върху различните сегменти, така и върху различни видове двигатели.

Сред новите решения, върху които японският производител работи попада VTOL (машина с вертикално излитане и кацане), което ще предложи решение за градска мобилност по въздух. Самата мобилност ще бъде базирана на рециклиране – пълен кръг, който трябва да осигури постигане на целта за нулеви емисии до 2050 г.

fallback
  • #57
    Тойота ( преди 1 година )
    Предаването на властта в Тойота беше интересно и с това, че публично обявиха изоставане в сегашната ситуация и рязка промяна на пътя който ги доведе до тук. Според мен нямат никакъв шанс и то не заради Тесла, а Byd, който в Китай правят фурор и продава най-много бройки ел. коли.
  • #56
    FenIX ( преди 1 година )
    Тойота няма да променя света а трескаво се мъчи да догони останалите които вече я изпреварват с една обиколка. Щели да правят PHEV с 200 км пробег и това било по практично. Хаха. Аз карам PHEV и логиката на тоя вид коли е да имат пробег на ток за ежедневни нужди в града и ДВГ за далечни разстояния. PHEV заради батерията тежи 200 кг повече и е няколко хиляди по скъпа. А ако сложат батерия за 200 км значи още по скъпа и тежка кола. Отделно още по скъпа заради нуждата от по бързо зареждане. Безмисл
  • #55
    анонимен ( преди 1 година )
    Но ми е по-интересно да обясниш, защо от general motors смениха абсолютно всички батерии произведени от lg, заради самозапалвания. Така и не успяха да ги оправят да спрат да се самозапалват по време на зареждане и то бавно зареждане в гаражите. От hyundai също изтеглиха стотици хиляди електромобили за смяна на батериите, пак произведени от lg, които се палеха спонтанно дори без да се зареждат. Ще отречеш ли тези факти? А фактът, че няма нито една самозапалена тесла с lg батерия?
  • #54
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Тоест от 3 милиона автомобила има 182 пожара предимно при катастрофи. Да не твърдиш че от 20 милиона няма поне 700 пожара и при хибридите или те са негорими, въпреки че освен батерия и електрическа инсталация имат и резервоари с гориво което сигурно и то е негоримо? Ще коментираш ли защо на повечето от половината porsche тайкан са им сменили батериите и как от толкова малко продажби имат повече пожари от Тесла? Ще обясниш ли защо замитат следите и въпреки изтеклите видеа, няма новини по темата?
  • #53
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Задаваш купища безсмислени въпроси базирани на неверни факти. Total Tesla Fires as of 4/8/2023: 182 confirmed casesНямам време за губене с теб, зомбиран ***. Но все пак, помисли върху факта че Тойота няма нито един случай на самозапалена батерия, при 22 милиона хибрида и в пъти повече цикли на заряд/разряд и специфична мощност.
  • #52
    анонимен ( преди 1 година )
    Но най-важния въпрос е, защо абсолютно всички световни производители на батерии искат да работят за Тесла, въпреки че очевидно могат да продадат по-скъпо батериите си на останалите автомобилни производители които изпитват остър недостиг на батерии? Защо не искат да продадат на най-големия автомобилен производител в света произвеждащ най-качествените автомобили батерии поне за 10 000 електромобила годишно? Защо от toyota постоянно говорят за недостиг на батерии и затова произвеждат хибриди?
  • #51
    анонимен ( преди 1 година )
    Е как така ползват едни и същи клетки за да произвеждат батерии а тези на Тесла нямат никакви проблеми? Как ще го коментираш това? А как ще коментираш, че тесла доставя голяма част от материалите за батерии на своите производители на клетки? Дали пък липсата на проблеми не се корени в това, че Тесла им доставя изключително добре рафиниран литий? Дали не произвеждат клетките за Тесла по технологии на Тесла? Защо най-добрите учени в сферата на батериите работят в развойният център на Тесла?
  • #50
    До пръцльо ( преди 1 година )
    А кой ти каза че са преодолели производственият ад е всичко върви по мед и масло? Освен това тесла има огромна нужда от батерии и panasonic отдавна произвежда съвсем малка част от тях. Тесла публично обяви че ще изкупи батериите на абсолютно всички производители в световен мащаб, кой колкото може да им отдели. Нещо не те чувам да коментираш за батериите на lg, от които тесла ползва в огромни количества. Да си чул за една самозапалена? А останалите производители замениха всички произведени от lg
  • #49
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    И като са им евтини клетките и ги произвеждат ефективно, защо чакат на Панасоник да им ги произвеждат масово? Защо не са заляли пазара с евтини батерии собствено производство, тия треслюфци дето били най-вертикално интегрирани??? Защото пропагандните партенки и реалността лееко се разминават, май, а?
  • #48
    До пръцльо ( преди 1 година )
    А иначе това, че произвеждат колкото електромобили им трябват, не означава че ги продават много успешно. Защото производство и продажба са две различни понятия и в китай им се налага да подаряват по един автомобил с двг за всеки продаден електромобил за да могат да си изпълнят квотата за електромобили. И няма как да е иначе, при положение че минават 1000 км за 14 ,5 часа и дори китайците не ги искат, защото си произвеждат по-добри модели и скоро дори в япония ще продават повече от електромобили
fallback
Последни