fallback

Toyota се готви да промени света на автомобилите

Японците се фокусират върху електрически коли, plug-in хибриди с 200 км пробег на ток и e-fuels

Най-големият автомобилен производител на планетата – Toyota, се готви за драстична промяна. Тя започна с предаването на властта от Акио Тойода на Коджи Сато и има за цел да превърне японския гигант в компания, предлагаща решения за мобилност. При тях автомобилите отново ще играят основна роля, но вече те няма да бъдат цел, а средство за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.

Новият главен изпълнителен директор обяви още, че Toyota започва усилена работа и върху модернизиране на фабриките си по света, както и по разработката на различни решения за електрификация на моделната си гама. Ще има много електрически модели, както и хибриди стандартни и plug-in.

Електрификация, интелигентност, диверсификация - това са трите стълба, върху които ще лежи трансформацията на Toyota, която работи не само върху нови задвижващи системи, но и по-все по-напред софтуер.

Електрификация

На първо място, това ще бъде излизането на 10 нови електрически модела (BEV) на Toyota до 2026 г. Те са от различни пазарни сегменти – от компактни коли и седани до класически SUV и пикапи. Смяната на Тойода със Сато обаче съвсем не означава, че компанията е променила мнението си за електричеството. Напротив – новият главен изпълнителен директор потвърди, че вярва в мултиенергийния подход, на който залагаше и предшественикът му.

Това означава, че хибридът няма да изчезне – както стандартният, така и plug-in (PHEV). Целта е постигането на 200 км пробег само на електричество. „Така PHEV действително ще стане по-практичен от BEV”, коментира Хироки Накаджима, изпълнителен вицепрезидент на Toyota.

Компанията продължава и изследванията на водорода, като се фокусира най-вече върху камиони и търговски превозни средства. Най-вероятно обаче единственият засега модел на марката с такова задвижване – Mirai, ще бъде пратен в историята и няма да получи наследник.

И накрая идват алтернативни горива, а именно синтетични (e-Fuel) и биогорива. От юли 2022 г. Toyota е съосновател на „Изследователската асоциация за иновации в биомасата за следващо поколение автомобилни горива“, чиято цел е да създава по-малко замърсяващи и по-ефективни горива. За японския гигант това е жизнеспособен път, развивайки го особено благодарение на моторните спортове.

„Изборът на Европа за подкрепа на тези горива показва един реалистичен подход, но трябва да се има предвид, че производственият процес все още е изправен пред много предизвикателства. Следователно е необходимо да се разработят нови технологии, които да превърнат синтетичните горива в реалистична опция“, коментира Сато (на снимката).

Интелигентност

Бъдещето на автомобилите не е само в декарбонизацията. Софтуерът, разработен от компанията и наречен Arene OS, също ще играе основна роля в света на мобилността, за да свързва превозните средства едно с друго и с инфраструктурата, която ги заобикаля. Но това не е всичко – той ще осигурява актуализации по въздуха за информационно-развлекателни системи, управление на батерията, автономно шофиране, технология Vehicle-2-Grid и много други.

Всички тези технологии се разработват във Woven City - градът на бъдещето на Toyota, разположен на склоновете на планината Фуджи.

Диверсификация

В основата на трансформацията на Toyota от производител на автомобили в компания за мобилност е диверсификация на задвижването, услугите и моделите. Последните ще бъдат проектирани според съответните пазари, като компанията ще се фокусира както върху различните сегменти, така и върху различни видове двигатели.

Сред новите решения, върху които японският производител работи попада VTOL (машина с вертикално излитане и кацане), което ще предложи решение за градска мобилност по въздух. Самата мобилност ще бъде базирана на рециклиране – пълен кръг, който трябва да осигури постигане на целта за нулеви емисии до 2050 г.

fallback
  • #17
    До Хибридгейт ( преди 1 година )
    Когато се налага да се обясняваш какво си искал да кажеш,значи нямаш акъл да се изкажеш!Разхода на колите са измерва по утвърден международен стандарт!За гейт, може да се говори когато този резултат се манипулира от производителя,ама това не като емисиите!Това, че има разлика между живия живот и стандарта е съвсем друг въпрос!Но такъв "гейт" може да съчини и с пробега на всяка електричка или с нулевите въглеродни емисии на всяка електричка!Което в момента е най-голяма лъжа в автоиндустрията
  • #16
    До 8 и 9 ( преди 1 година )
    Всичко това са твои съчинения! Основната глупост която си написал е, че Тесла са били създадени с идеята да бъдат доставчици на компоненти за останалите производители! Което пълна ГЛУПОСТ! От самото начало идеята на Мъск е създаване на електрически автомобил с тотално различна схема на производство и верига на доставки от традиционната!Оттеглянето на Тойота и Мерцедес като акционери си има причини, които са обяснени! Но както казах, нямаш акъл да асимилираш, нямам намерение да продължа да те уча
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Само лъжат жалките си инвеститоеи за да се крвпят над водатъ
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Нека да не съм твърдял че хибрид gate ще е проблем само на toyota. Но между другото и без хибридгейт вече е спряха да им дават субсидии и хората се усетиха, че ги лъжат и продажбите им намаляват, като хората се ориентират все повече към чистите електромобили. Идеята 3 в 1 никога не е работила успешно. На практика правиш компромис и с трите.
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    "Хибридгейт" с разхода на зареждаемите хибриди ако трябва да сме честни би засегнало най-много немските марки и Стелантис които повече от Тойота разчитат на зареждаеми хибриди в Европа поне към момента.. Така или иначе всеки знае, че историите как Х5 хибрид харчи 1 на 100 са простотии сметнати по неадекватен начин независещ толкова от самата марка без значение дали Тойота или не а от самата процедура на тестване..
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е вървене след промените а не подготвяне на такава в автомобилния свят..
  • #11
    Хибридгейт ( преди 1 година )
    Под хибридгейт всъщност имам предвид, че ще преразгледат начина по който се измерва разхода на гориво и ще дадат два отделни разходи, а не един общ. Един разход ако караш само на ток и още един разход ако караш само на ДВГ. Тогава разходът на toyota prius от 0,5 л на 100 ще се качи на 4,5 л, а разходът на ток от 11 kwh ще скочи на 20 kwh за 100 км. Така няма да има измамени клиенти които смятат че като си купят новата toyota prius ще стигнат с два литра до морето, защото така пишело на хартия.
  • #10
    До 8 ( преди 1 година )
    Колегата малко се е поувлякъл с омразата към toyota и хибридите и не влага същия смисъл на думата хибридгейт, която нескромно ще кажа че аз пуснах в обращение и такава дума не съществува. Всъщност не очаквам да има глоби, защото никой не е нарушавал никакви правила. Просто ползват вратичка в закона за да обявяват нереален разход на гориво. Някой замислил ли се е защо никой хибрид няма над 100 км пробег? Защото ако има такъв, ще трябва да обявят разход от 0 литра на 100 км.
  • #9
    Продължение ( преди 1 година )
    3. При положение, че бяха основни акционери на равно с Илон Мъск и ползваха всички иновации и нови технологии на Тесла, която тогава беше джудже и зависише от финансирането от mercedes и toyota, които буквално я върнаха от фалит, дали компанията tesla щеше да има някакво конглокентно предимство при производството на автомобили, щом mercedes и toyota разполагат със същите технологии, но много по-голям финансов и производствен ресурс, както и огромна база от клиенти? Дали Тесла би имала шанс?
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    И понеже според тебе приказвам глупости ще ми кажеш ли кое от всичко изброено не е вярно. 1 тесла беше доставчик на батерии и задвижващата част - онзи същият двигател с вграден инвертор и диференциал 3 в 1 за който миналата седмица писаха че не съм били открили? 2 toyota и mercedes имаха ли огромни дялове акции в Тесла, които ако бяха запазили имаше моменти когато щяха да струват повече от собствените им акции, а за mercedes това щеше да важи и днес?
fallback
Последни