IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как работи новото задвижване 3 в 1 на Nissan

Иновацията съчетава двигател, инвертор и скоростна кутия на едно място

Добре известен факт е, че Nissan е една от първите марки, които масово произвеждат електрически превозни средства. Ще припомним, че Nissan Leaf, един от първите в света масово произвеждани електрически автомобили, излезе на пътя още през 2010 година.
  
  
Nissan 3 в 1
  
    
Последното постижение на японците представляваше уникалното електрифицирано задвижване, наречено e-POWER, използващо EV технология, която осигурява същото удоволствие от шофирането като това от конвенционален електрически автомобил, но сега специалистите от Nissan изненадаха с нещо ново.

Японската компания разкри своя нов подход за разработване на електрифицирани задвижвания, наречен "X-in-1", който се очаква да донесе значителни икономии на разходите. Съгласно този подход, основните компоненти на електрическото EV и e-POWER задвижване ще бъдат споделени и модулни, което ще доведе до 30% намаление на разходите за разработка и производство.
   
    
Nissan 3 в 1
   
     
В основата на тази стратегия е двоен подход, с който Nissan се стреми да подобри допълнително конкурентоспособността на своите EV и e-POWER превозни средства. така Nissan разработва прототип на задвижване 3 в 1, което съчетава двигател, инвертор (токопреобразувател) и скоростна кутия - агрегат, предназначен за използване в изцяло електрически превозни средства.

Подходът X-в-1, който обхваща 3-в-1 технологията и бъдещата 5-в-1, както и други възможни опции, е проектиран да направи възможно производството на основни EV и e-POWER компоненти на една и съща поточна линия. В най-общи линии подходът X-in-1 за разработване на електрифицирани задвижвания осигурява следните предимства:

- Споделянето и модулността на основните компоненти подобрява ефективността на производството и намалява разходите за задвижване с приблизително 30%.

- Намаляването на размера и теглото на устройството подобрява производителността при шофиране и минимизира шума и вибрациите.

- Новият двигател намалява използването на тежки редкоземни елементи до 1%.

- Обединяването на ключови компоненти и технологии в електрическите превозни средства води до по-добро управление на превозните средства.
 
   

 

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Въпросният e-POWER хибрид харчи 11,5/100 при 120 км/ч. На 140 сигурно ще отиде на 14. За сравнение, толкова харчеше комресорния 3-литров V6 бензин на Ауди с 310 к.с. от преди 11 г., който се считаше за сравнително лаком.
  • #2
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоест направили са това което Тесла правят... голяма иновация
  • #1
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Чудесно откритие. Най-накрая се открили какво правят тесла от 10 години насам. Освен всичко изброено, в задвижващия модул на тесла са включени и маслена помпа и филтър, както и течно охлаждане и топлообменник фреон вода, за да охлаждат по-ефективно двигателя, като едновременно с това ползват отпадната топлина от двигателя за отопление.